kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

Nem jönnek az ajánlatkérések, pedig szakértő vagy? Vizsgáljuk meg

A weboldalad sikere több tényező kombinációjától függ. Ebben a cikkben ehhez adok segítséget. Szeretném, hogy kicsit jobban átlásd, mire kell fókuszálnod, mely területek a legfontosabbak és mindegyiknél adok kapaszkodót, mivel érdemes kezdened, ha fejleszteni szeretnéd.

Ha bármelyik igaz rád ezek közül:

  • Csak hébe-hóba kérnek tőled ajánlatot
  • Van forgalom az oldalon, de nem konvertálnak jól
  • Nem az ideális ügyfeleid keresnek meg
  • Nem érted, mit kellene tenned és össze vagy zavarodva a sok marketing okosságtól
  • Vagy ez mind egyszerre

…akkor olvasd végig a cikkemet. Szándékosan életszagúan akartam bemutatni, hogyan kapcsolódnak egymáshoz ezek a területek, hogy ne futamodj meg a feladattól.

A weboldalad egy olajozottan működő rendszerként tud a legjobban funkcionálni, ahol a fogaskerekek a legoptimálisabb arányban vannak egymáshoz illesztve.

Célom az is, hogy legyen egy jobb megértésed arról, hogy mire gondolok, amikor arról pofázok, hogy kizárólag egy jó design, vagy önmagában egy weboldal nem fogja meghozni a várt sikereket.

Mi az az értékesítési tölcsér és hogyan segít neked?

Leegyszerűsítve: az értékesítési tölcsér az az etikus útvonal, amin a segítségre szoruló ideális ügyfeledet végig kell vezetned. Az első találkozástól addig a pontig tart, ahol veled akar dolgozni (sőt, alig várja).

A tölcsér vizuálisan is remekül szemlélteti a folyamatot, ugyanis nem minden érdeklődőből lesz ügyfél, sőt, nem mindenki fog eljutni a weboldaladra.

Számodra azért fontos, hogy értsd, mi az a tölcsér, mert

  • a te feladatod, hogy végigkísérd az embereket, fogd a kezüket,
  • minden állomáson olyan tartalmakat kell biztosítanod, amit abban a fázisban szükséges tudnia az érdeklődőnek,
  • ha kihagyod az egyes részeit a tölcsérnek, akkor szétesik, és nem jutnak el a célig
  • sima átmenetekkel fokozatosan építheted a bizalmat, a szimpátiát
  • ha minden állomással foglalkozol, akkor egy gördülékeny, felismerésekben gazdag utazáson fognak részt venni az ideális ügyfeleid, megalapozva a kölcsönösen értékes együttműködést

Na most, hogy kedvet csináltam (remélem) a tölcsérekhez, tegyük még gyakorlatiasabbá a dolgokat. Lássuk,

Mivel tudod fejleszteni az értékesítési tölcséredet?

Mennyire tudatos a marketinged?

☝️ Ha csak random dobálod ki a tartalmakat, ‘ahogy esik, úgy puffan’ hozzáállással, akkor tulajdonképpen csak a levegőbe lövöldözöl. Néha betalál, legtöbbször nem.

➡️ Kezdd ezzel: Készíts egy tartalommarketing stratégiát. Szakértőként a te feladatod, hogy eljuttass onnan, hogy “azt se tudom, hogy van problémám”, egész odáig, hogy “igen, pont RÁD van szükségem”, közben érintve a “most ez nem aktuális”, “nekem biztosan nem fog működni”, “ez nekem túl drága” megállókat is.

Menj végig a folyamaton és írj fel ötleteket, mit kell az egyes pontokon tudnia az álom ügyfelednek, hogy a következő stádiumba kerüljön a vásárlói döntésben?

  1. Nem tudja, hogy van problémája
  2. Van problématudat, de nem tudja, mi lehet a megoldás
  3. Sejti, mi lehet a megoldás, de nem tudja, hogyan
  4. Már keresget a szolgáltatások között, de még nem találta meg a megfelelő embert
  5. Ollééé, téged választott

Kapcsolódó cikk:

A sales oldalad megválaszolja ezt a 9 kérdést?

Változtasd a sales oldaladat ügyfél fókuszúbbá, növeld a konverziót és a bevételeidet, ezzel együtt hatékony és szakszerű segítséget nyújtva az érdeklődőknek.
Elolvasom

Van elég forgalom?

☝️ Ha nem tudnak elegen az ajánlatodról, akkor nem is fognak elegen jelentkezni. Ez pusztán matek. 

Ahhoz, hogy havonta 10 ajánlatkérést kapj, az átlagos konverziós arányokat figyelembe véve 10 / 3,5% = 285 látogatónak kell járnia az oldalamon minimum.

Nem tudod, miről beszélek, mi az a konverziós arány és honnan jött a 3,5%? Ebben a cikkben érthetően elmagyarázom, katt ide. 

➡️ Kezdd ezzel: forgalom növelése. Eszközei: organikus és fizetett csatornák:

  • Kereső: Google, Pinterest, YouTube, podcastek
  • Ajánlások: PR, előadások, beszédek, korábbi elégedett ügyfelek, szakmai partnerek
  • Hirdetések, influenszer / affiliate fizetett együttműködések
  • Közösségi média: Facebook, Instagram, Tiktok, LinkedIn, Twitter, saját vagy bármilyen csoport
  • Direkt megkeresés

Készíts egy rövid auditot arról, hogy melyik csatorná(ka)t használod, melyikre mennyi időd megy el és végül: melyikből jött eddig a legtöbb érdeklődő (vagy eredmény) = melyik csatorna hozta neked eddig a legnagyobb megtérülést?

Emellett köteleződj el 1 hónapra és aknázd ki a benne rejlő lehetőségeket. (A többit engedd el, fókuszálj csak erre az egyre. Nyugi, egy hónap hamar elszalad, semmiről nem fogsz lemaradni, ha a többit hanyagolod.)

Többet szeretnél tudni erről a módszerről? Ezt a gyakorlatias és életszerű könyvet javaslom elolvasásra: Your Content Rebellion: The Business Owner’s Guide to Creating a Content Strategy and Blog Plan They’ll Stick With

Kapcsolódó cikk:

A leggyakoribb tévhitek a Facebook hirdetésekről

Ismerd meg a legnagyobb tévhiteket a Meta hirdetésekkel kapcsolatban és tudd meg, hol használhatod ezt az eszközt a marketingedben.
Elolvasom

A megfelelő emberek látogatják az oldalt?

☝️ Ha van elég forgalom, de nem azok az embereknek jönnek, akiknek szól az üzeneted, akkor nem fog megtérülni a marketingbe rakott pénzt, idő, energia. 

Hiába van létrád, ha nem a jó falnak van támasztva.

? Kezdd ezzel: Legelőször is tisztában kell lenned azzal, hogy egész pontosan kiket is akarsz bevonzani a tartalmaiddal. Amíg ez nincs meg, addig nem fogsz tudni olyan témákról és úgy írni, amik megszólítják a célközönségedet, amik felkeltik a figyelmét.

Lehet, hogy hasznos lesz valakinek enélkül is, de te azt akarod, hogy az álomügyfelek vegyenek észre.

Kapcsolódó cikk:

A weboldalad és online ajánlatod sikerének 4 összetevője

A weboldalad sikertérképe 4 tényezőn keresztül bemutatva, gyakorlatias megközelítéssel, a marketing törekvéseid jobb megtérüléséhez és jobb döntésekhez.
Elolvasom

Egységes a megjelenésed?

Ha teljesen más képet fest a feeded, mint a weboldalad, akkor a látogató a weboldal betöltődés utáni szent pillanatban összezavarodik, hogy jó helyen van-e, jó linkre kattintott-e.

➡️ Kezdd ezzel: ha megvannak az arculati elemeid, akkor készíts egy arculati útmutatót, ami nem más, mint egy gyakorlatias kézikönyv. Segít profinak tűnni, bizalmat építeni és könnyebben meghozni a döntéseket azáltal, hogy sorvezetőként előveheted mindenféle marketing anyagod elkészítéséhez.

 

Hogyan legyen egységes a megjelenésed? – ebben a 45 perces videós oktatóanyagban bemutatom a konzisztens megjelenéshez vezető 3 lépés alapjait: TERVEZÉS – ÉPÍTÉS – HASZNÁLAT

Konverzióra optimalizált a weboldalad?

☝️ Ha a megfelelő minőségű és mennyiségű látogató jön az oldaladra, akkor úgy növelheted az ajánlatkérések számát, ha növeled a felhasználói élményt és a weboldalad teljesítményét. Ez pedig nem más, mint a konverziós arány, vagyis hogy minél többen megtegyék a kívánt cselekvést.

➡️ Kezdd ezzel: a listából mi az, amin tudnál fejleszteni?

  • A főoldaladon azonnal és egyértelműen megjelenik az értékajánlatod, vagyis hogy kinek, hogyan segítesz és miben vagy más, mint a versenytársaid?
  • Mindig tudja a látogató, mi a következő lépés? Lényegretörő utasításokat adsz neki mindenhol, mit kell tennie? (mit szeretnél tőle, hogy tegyen)
  • Egyértelműen el tud igazodni a honlapon? Egyszerű és könnyen kezelhető a navigáció? Hány lépésből jut el onnan, hogy megértse, mit kínálsz, odáig, hogy ajánlatot kér?
  • Megválaszolod a gyakran felmerülő kérdéseket?
  • Stratégikusan prezentálod a korábbi munkáidat, és olyan ügyfeleid eredményeit és visszajelzéseit emeld ki, akiket szívesen klónoznál?
  • Az oldal böngészése jó élményt biztosít, ahol tudatosan vannak tagolva az egyes részek és megkönnyíted a megértést, például hierarchikus felépítéssel?
  • Minden eszközön, mobilon és tableten is ugyanolyan jól jelenik meg az oldal?
  • Építesz bizalmat visszajelzésekkel, megjelenésekkel, esettanulmányokkal, plecsnikkel?
  • Van olyan ellenállhatatlan, ingyenes ajánlatod, ami segít megtenni a potenciális ügyfélnek az első lépést?
  • Gyorsan betöltődik minden oldal? Gyorsabban, mielőtt még meggondolhatná vagy elunhatná magát?

Kapcsolódó cikk:

Hogyan értünk el 190%-os konverzió növekedést a piaci átlaghoz képest?

6 tipp a sales oldalad fejlesztésére. Ügyfelem előfizetéses programjának esettanulmányán keresztül bemutatom, hogyan növeltük az oldal eredményeit.
Elolvasom

Megfelelően prezentálod a szolgáltatásodat?

☝️ Ha van egy jó szolgáltatásod, akkor a te feladatod, hogy megmutasd, mitől olyan hatásos, miért működött másoknak is és mivel teszi jobbá az ő életét. 

➡️ Kezdd ezzel: Előbb az előnyökről és az életéhez hozzáadott értékről beszélj, és csak azután mutasd meg, mit tartalmaznak a csomagjaid / szolgáltatásaid. 

Minél inkább rá tudsz világítani a VALÓDI hasznokra, annál könnyebben megteremtheted a keresletet a megoldásaid iránt.

Kapcsolódó cikk:

Hogyan lesz eredményes szöveged? Szövegírási folyamatom 3 alappillére

Hogyan lesz a szöveg egyszerre a tiéd, a célközönségedet megszólító és marketing fókuszú? Így zajlik nálam a szövegírás, veled EGYÜTT
Elolvasom

Építettél hitelességet és szakértői státuszt?

☝️ Hiába van ütős marketinged és csilli-villi designod, ha nem vagy hiteles és nem hiszi el az érdeklődő, hogy neki is tudsz segíteni.

Azt az érzést szeretnéd kelteni benne, hogy jó helyen és jó kezekben van. Akkor fog bízni benned eléggé ahhoz, hogy megkeressen, ha megmutattad és bebizonyítottad, hogy 

  1. rendelkezel elég tudással ahhoz, hogy értsd, mire van szüksége és a megfelelő megoldást kínáld
  2. rendelkezel elég tapasztalattal ahhoz, hogy végigvezesd azon a folyamaton, aminek eredményeképpen megkapja a várt eredményt

Ezeket mind-mind neked kell demonstrálni. Hidd el, magától nem tudja szegény, milyen zseni vagy.

➡️ Kezdd ezzel: Gondold végig, mit tehetnél még azért, hogy bemutasd, a területed jó ismerője, szakértője vagy, aki lecsiszolt szolgáltatással rendelkezik, ami már sokszor bizonyított:

  • Hogyan számolsz be az elért eredményekről?
  • Milyen társadalmi megerősítést tudsz bevetni? (visszajelzések, PR megjelenések, szakmai elismerések, díjak)
  • Milyen számokkal tudod alátámasztani a soksoksok tapasztalatodat? (minél nagyobbak ezek a számok, annál hatásosabb….ugye nem kell mondanom, hogy kamuzni nem ér?)
  • Milyen cikkekkel érzékelteted a szakértelmedet és azt, hogy ismered a célközönségedet?
  • Megválaszolod a gyakran felmerülő kérdéseket, kétségeket, kifogásokat és félelmeket?
  • Beszélsz arról a bizonyos lecsiszolt folyamatodról?

Kapcsolódó cikk:

Hogyan és miért mutasd meg a személyiségedet a weboldaladon?

Gyakorlati tippek az önazonos online megjelenésre, hogy sikeresebben kommunikálj és nagyobb konverzióval tudd értékesíteni a szolgáltatásaidat.
Elolvasom

Megnyerő a hangulat és megjelenés?

☝️ A design, a hangulat és az egész megjelenés felelős azért, hogy milyen első benyomást keltesz és mennyire nyered meg a célközönséged szimpátiáját.

➡️ Kezdd ezzel: ha már tudod pontosan, milyen embereknek szeretnél tetszeni, akkor az alábbi kérdések mentén nézd át alaposan a weboldalad összes elemét először te, majd kérd meg ugyanerre pár korábbi ügyfeledet, végül a közösséged potenciális ügyfelei közül pár embert.

Ne csak te nézd át, ez nagyon fontos, mert az túl szubjektív, nehéz is (külső szemmel nézni magadat) és végső soron nem magadnak készül.

  • Az arculat mennyire képviseli az üzenetedet?
  • Azt a hangulatot sugározza, ahogyan szeretnéd köszönteni a potenciális ügyfeledet?
  • Pariban van a megjelenésed az ajánlatod értékével?
  • Megjelenik benne a karaktered, a személyiséged és az általad képviselt értékrend? Vannak rólad saját fotók?
  • Modern vagy elavult a megjelenésed? 1-10-es skálán mennyire kelt gagyi avagy profi benyomást?
  • A képek is beleolvadnak az összképbe és megerősítik, amit a szövegekben leírsz, vagy csak erőltetett, sablonos stock fotók?
  • Megkönnyíted a “szkennelő” böngészést változatosan egymást követő szekciókkal, a szövegblokkok megfelelő tördelésével, a lényeg kiemelésével?

Technikailag jól működik a weboldalad?

☝️ Ha használhatatlan a weboldalad, valami hibás, akkor hiába akarja valaki felvenni veled a kapcsolatot, nem fog neki sikerülni. Ebben a helyzetben a többség elmegy inkább a versenytárshoz, nem fog abba energiát tenni, hogy más módon beszéljen veled (már csak azért is, mert ez valljuk be, nem túl bizalomgerjesztő hatást kelt).

Mindent tesztelj le rendszeresen és figyeld az analitikai adatokat, mert onnan is könnyen kiderül, ha valami nem okés. 

Például ha sokan eljutnak a pénztár oldalra, de 0% fejezi be a vásárlást, akkor elképzelhető, hogy valami gond van webshoppal vagy a bankkártyás fizetéssel. Ehhez használd a Google Analyticset és a Hotjart.

➡️ Kezdd ezzel: Menj végig az összes folyamatodon inkognitó módban és tesztelj le MINDENT:

  • Gyorsan betölt az összes oldal?
  • Betöltődik az összes kép?
  • Jó helyre visz a hirdetés linkje?
  • Működik az űrlap? Működnek az átirányítások?
  • A vásárlás során minden flottul megy? (ehhez létrehozhatsz magadnak kupont)
  • Az összes gomb és link működik?
  • Megkapod a szükséges automatikus és vásárlási emaileket?

Kapcsolódó cikk:

Tavaszi nagytakarítás szakértői weboldalon

45 tipp, mit érdemes legalább évente leporolnod ahhoz, hogy a weboldalad tartalma és üzenete aktuális és ügyfélvonzó maradjon.
Elolvasom

Mennyire friss és aktuális?

☝️ Fontos, hogy az álomügyfeled azt lássa, hogy ez egy működő és virágzó vállalkozás. Másként elkeseredett és túlterhelt benyomást keltesz, márpedig ha azt látom, hogy a központi értékesítési csatornádra sincs időd, akkor feltételezem, hogy a projekt során rám sem lesz elég kapacitásod.

➡️ Kezdd ezzel: Ha régen volt frissítve a honlap, akkor nézd meg, mit kell esetleg leporolni, kicsit gatyába rázni?

  • Helytállóak még a szövegek? Ugyanezek az értékek szerint dolgozol vagy változott a célod, az üzeneted?
  • Az ajánlataid, áraid érvényesek még?
  • Készültek rólad azóta új fotók, amiket ki lehetne tenni?
  • Voltak médiamegjelenéseid, szerepléseid, interjúid, amikkel büszkélkedhetsz?
  • Ha valahol említed, hány éve vagy a szakmában, akkor azt számold újra és írd át
  • Tegyél fel új blogcikkeket
  • Ellenőrizd le a social média fiókjaidat, szükséges-e bármit módosítani, kiegészíteni, törölni
  • Ne felejtsd el a láblécet se (ha szerepel az évszám, akkor csekkold le)

Kapcsolódó cikk:

Hogyan lehet egyre jobb és jobb a weboldalad?

Milyen tényezők segítségével tarthatod naprakészen a honlapodat, reagálva a célközönséged igényeire, a piaci és szakmai trendekre? Aki lemarad, kimarad.
Elolvasom

 

Bízom benne, sikerült kicsit jobban átlátnod, hogyan illeszkednek egymáshoz ezek a területek és miért nem elég függetlenül vizsgálni az egyes részeit.

Ez egy ilyen meló: hosszútávú, kemény munka, ahol minden területtel foglalkozni kell. Pont, mint a testedzés során. Lehet csak karra is gyúrni, de elég hülyén fogsz kinézni ?

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Gyere te is!

Hogyan NE veszítsd el a látogatókat a weboldaladon? - online workshop

Egy gyakorlatias workshop a weboldalad teljesítményét rontó hibák kijavításáról, hogy a marketingbe fektetett erőfeszítésed, időd és pénzed megtérülőbb legyen.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.