kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

A weboldalad és online ajánlatod sikerének 4 összetevője

A weboldalad a központi értékesítési felületed, értékesítési rendszered. A rendszer szó egyben arra is utal, hogy több elem együttes, optimalizált működése szükséges a fenntartásához, különösen a sikeres fenntartáshoz.

Gyakran tapasztalom, hogy a vállalkozók elégedetlenek a weboldaluk, online kurzusuk, előfizetéses rendszerük [mindenki helyettesítse be a sajátját] eredményeivel, anélkül, hogy a teljes képet néznék.

Mivel a weboldalad a vállalkozásod leképezése az online térben, ezért ugyanúgy igaz rá, hogy kizárólag érzelmi alapon, a tényeket és adatokat figyelmen kívül hagyva nem fogsz tudni megfelelő stratégiai döntéseket hozni.

Szerencsére az online marketing (és így a weboldal) eredményeit konkrétumok és objektív adatok segítségével egyszerűen lehet mérni. Tehát ebből kivehetjük a szubjektivitást és mondhatjuk: ez a számokról szól. (és itt elsősorban nem a bevételre gondolok, bár az is fontos mérőszám)

Szeretném, ha tisztán látnál, mi kell ahhoz, hogy a honlapod sikeres legyen, ezen kívül pedig egy térképet is kapsz a kezedbe, hogy min érdemes változtatni, fejleszteni, ha valami nem működik (vagy nem úgy, ahogyan azt te szeretnéd).

A cikk végén a gyakorlati példákon keresztül pedig fogod azt látni, hogy mindenkinek más és más kihívásai vannak, viszont ugyanerre a 4 sikerfaktorra vezethető vissza az összes problémakör.

Összefoglalva, a cikk segítségével

  1. jobb döntéseket hozhatsz
  2. jobban megtérülhetnek az értékesítési és marketing tevékenységeid (ROI)
  3. kevesebb frusztráció fogja elködösíteni az agyadat, amikor azt mondod “ez nem működik”

Sikerfaktor #1 – Megfelelő ajánlat

Ez lehetne akár a nulladik pont is, hiszen minden innen indul. Ha nincs jó ajánlatod és/vagy azt silány minőségben kapja meg az ügyfeled/vásárlód (legyen az szolgáltatás vagy termék), akkor az vissza fog hatni összességében a weboldalad teljesítményére is.

Miért?

Gondolhatnád, hogy “Na de Kitti, egy látogató, aki először jár a weboldalon, ő még nem tudja, milyen minőséget fog kapni.”

Igen ám, de ekkor figyelmen kívül hagysz fontos tényezőket:

  • ha túl sok negatív visszajelzést kapsz az ügyfélszolgálat, a termék, vagy a szolgáltatás miatt, akkor sokkal nehezebb bizalmat építened egy hideg érdeklődőben
  • ha az ajánlatod nem egy valós piaci igényre jelent megoldást, akkor azt csilivili csomagolással és szövegezéssel sem tudod jól értékesíteni, hiszen nem kelti fel a vásárlói kedvet
  • ha még benned se tiszta, pontosan mit szeretnél kínálni, az érződni fog a weboldalon és a marketingedben is, és a látogató ugyanúgy össze lesz zavarodva, mint te, és nem fogja megtenni a következő lépést.

Feladatod

  • Mérd fel a piaci igényeket, a célközönséged problémáit és vágyait (ezt végezd rendszeresen)
  • Végezz versenytárs kutatást, és fogalmazd meg, miért kellene helyettük téged választania bárkinek is, miben vagy egyedi
  • Dolgozd ki, validáld és folyamatosan csiszold az ajánlatodat a visszajelzések és tapasztalatok alapján
  • Gondoskodj az ügyfél/vásárlói elégedettségről minőségi termékkel, szolgáltatással és kidolgozott folyamatokkal
  • Ne felejts el visszajelzéseket kérni és azokat minél gyakrabban, minél több helyen stratégikusan megjeleníteni
  • Vizsgálj ki alaposan minden negatív véleményt és építő jellegű kritikát, és fogd fel lehetőségként az ajánlatod még színvonalasabbá tételéhez

Sikerfaktor #2 – Megfelelő weboldal forgalom, avagy a marketing szerepe

Ha nincs, aki lássa az ajánlatodat, akkor nem fogják megvenni. Ez logikus, ugye?

A forgalomnak 2 kritériuma van:

Megfelelő MENNYISÉGŰ forgalom

Alapvető matematika, hogy minél több ember látja az oldaladat, annál több vásárlásra van esélyed. Ha senki nem látja, akkor az esély egyenlő a nullával. Ha több millióan látják, akkor belátható, hogy abból már számíthatsz minimum pár vásárlásra.

Konverziós aránynak hívjuk azt a százalékos értéket, ami megmutatja, hogy az összes látogatódból milyen aránnyal kerültek ki tényleges vásárlók/ügyfelek.

konverziók száma / összes látogató száma x 100 = konverziós arány (%)

a weboldalad es online ajanlatod sikerenek 4 osszetevoje beke kitti szakertoi weboldal keszites 3

Feladatod

  • Gondoskodj a megfelelő mennyiségű látogatószámról 
  • Monitorozd ezt a számot és ha nem elegendő, akkor növeld
  • Vizsgáld meg, a te ideális célközönséged hol található meg a legnagyobb számban és kommunikálj ott. Szintén: nagy számok törvénye
  • Ha mindez nem megy ingyenesen, organikusan, akkor érdemes fizetett hirdetéseket is felvenni a palettára

A konverzióról és más eredmény mérési módszerekről ebben a cikkemben írtam bővebben:

Kapcsolódó cikk:

Honnan tudhatod, ha rosszul teljesít a weboldalad és hány ügyfelet veszítesz miatta?

Hogyan mérd a weboldalad teljesítményét, miért fontos a konverziós arány, és más eredmény mérési módszerek.
Elolvasom

Megfelelő MINŐSÉGŰ forgalom

Nem elég, ha tömegeket terelsz a honlapodra. Ha csak olyan embereknek mutatod meg az ajánlatodat, akiknek az nem releváns, akkor az egyrészt spamelés, másrészt pedig alacsony lesz a konverzió, hiszen nincs semmi okuk megvenni, hiába hangzik jól.

A te célod az, hogy ideális célközönség lássa az ajánlatodat. Attól ideális, hogy

  1. nekik is ideális a te ajánlatod
  2. neked is ideálisak ők, mint ügyfél/vásárló

Feladatod

  • Állíts fel célszámokat, mutatókat, ami alapján mérni tudod, hogy azok találnak-e meg, akiket szeretnél elérni például
    • visszapattanási arány 
    • oldalon eltöltött idő
    • konverziós arány 
    • engagement rate 
    • nem a megfelelő kulcsszavakra találnak meg a keresőből
  • Ha a mutatók alapján nem a megfelelő emberekhez jut el az üzeneted, akkor
    • rossz platformokon kommunikálsz és/vagy
    • nem jó a kommunikációs- és marketing stratégiád = nem megfelelő témákról beszélsz vagy nem megfelelő a kivitelezés (design, tagolás, stílus, időzítés, gyakoriság stb.)

Sikerfaktor #3 – Megfelelő weboldal

Gyakori tévhit, hogy a weboldal majd hoz látogatókat. a SEO-t leszámítva a weboldal önmagában nem generál forgalmat.

A weboldal szerepe ott kezdődik, hogy a látogató megnyitotta a linkedet (legyen az egy hirdetésed, az egyik cikked a Google-ben vagy más tartalmad). Innentől az ő dolga, hogy a kitűzött célt (konverziót) minél többen elérjék:

konverziók száma / összes látogató száma x 100 = konverziós arány (%)

A képletből láthatod, hogy a konverziók száma, vagyis magának a weboldalnak a szerepe szorosan összefügg a látogatók számával (a mennyiségi ÉS minőségi látogatók számával) = megfelelő weboldal megfelelő marketing nélkül semmit sem ér.

Mint az előző két pont, ez is soktényezős, hiszen egyszerre kell sokféle szempontnak megfelelni:

  • konverzió optimalizált felépítés és szöveg (marketing szempontok)
  • igényes megjelenés (design szempontok)
  • önazonos megjelenés és kommunikáció
  • célközönség figyelembevétele: kommunikáció, design, UX, UI, navigáció
  • technikailag megfelelő felépítés (pl. gyors betöltődés)

Feladatod

Van egy korábbi útmutatóm, ami segít végigmenni egy ellenőrző listán annak érdekében, hogy az értékesítési tölcséred (és ennek részeként a weboldal) konverzióra optimalizált legyen:

Kapcsolódó cikk:

Nem jönnek az ajánlatkérések, pedig szakértő vagy? Vizsgáljuk meg

Gyakorlatias útmutató az értékesítési rendszered beolajozásához, hogy több megkeresést kapj, telitalálat érdeklődőktől.
Elolvasom

Ha érdekel egy részletes, lépésről-lépésre útmutató weboldal audithoz, írj nekem a hello@bekekitti.hu email címre.

Sikerfaktor #4 – Megfelelő cél

Amikor azt mondod, 

  • “mehetett volna jobban is”
  • “több eladást reméltem”
  • “többet vártam”
  • “azt hittem, ettől sikeresebb lesz”

… akkor szerintem az egyik fő kérdés, az, hogy:

Mihez képest legyen sikeres? Mi volt a kitűzött célod? Volt egyáltalán konkrét célod?

Feladatod

Tűzz ki SMART célokat, vagyis konkrét, mérhető, elérhető és releváns célokat. 

Ha nem vagy elégedett a weboldalad teljesítményével, akkor 

  1. vizsgáld meg az első 3 sikerfaktort, ott vajon mindent megtettél-e a siker érdekében
  2. nézd meg, mi volt az eredeti célod és ahhoz képest mérlegelj.

Kapcsolódó cikk:

11 dolog, amit gondolj át, ha weboldalt szeretnél

A stratégiai tervezés sikeresebbé teszi a weboldal elkészítését. Készülj fel a lista alapján és legyen elsőre olyan weboldalad, amit megálmodtál.
Elolvasom

Valós életből (ügyfeleimtől) vett példák

Pár ügyfelemnél előfordult már, hogy kissé csalódottak voltak, de amikor megvizsgáltuk alaposabban a számokat, akkor rámutattam, hogy hol csúszott félre a dolog. 

Példa #1 “Nem igazán jönnek ajánlatkérések”

Elég volt egy 3 perces utánajárás, hogy lássam, nulla, azaz zéró marketing tevékenységet folytatott az ügyfelem az utóbbi 8 hónapban. Nulla posztolás, nulla blogcikk, nulla hírlevél. 

Figyelmen kívül hagyta a 2. sikerfaktort és semmilyen módon nem terelt forgalmat a weboldalára. 

Bármelyik számot nullával elosztva nullát kapsz. 

Ha egy weboldalt 1-300-as skálán értékelnénk és a 300-as a legjobb, legütősebb, még akkor is: 300/0 = 0. 

Példa #2 “Ez nem volt valami jó kampány”

Ügyfelemnek volt egy tök jó időszakos ajánlata, ám nem volt éppen elégedett a jelentkezők számával és így a bevétellel sem.

A Google Analytics segítségével kiszámoltam, hogy valójában a landing oldal nagyon is jól teljesített, sőt! A konverziós arány az átlag felett volt, ami azt jelenti, hogy a 3. sikerfaktor pipa. Az ajánlat is nagyon jó volt, megelőzte egy alapos validálási időszak, tehát a piac készen állt rá, sőt, várta a kampányt (1.sikerfaktor is pipa).

Ahogy elkezdtem kinyomozni a dolgokat, megtudtam az ügyféltől, hogy valójában a hirdetések voltak azok, amik nem hozták a kattintásokat, vagyis a 2. sikerfaktoron múlt az, hogy több vásárló legyen.

Erről az esettanulmányról itt olvashatsz konkrétumokat:

Kapcsolódó cikk:

Honnan tudhatod, ha rosszul teljesít a weboldalad és hány ügyfelet veszítesz miatta?

Hogyan mérd a weboldalad teljesítményét, miért fontos a konverziós arány, és más eredmény mérési módszerek.
Elolvasom

Példa #3 “Többet vártam az új weboldaltól”

Egy másik ügyfelem a weboldal elindulása előtt azt a célt tűzte ki, hogy akkor lenne elégedett, ha a honlap a digitális termékek segítségével kitermelné a havi kiadásait.

Háttérsztori: ez az ügyfél önhibáján kívül egy olyan egészségügyi állapotba került, ahol a munkáját nem tudja olyan intenzitással és annyi munkaórában végezni, ahogy eddig, ezért az újrainduáshoz leginkább motivációt és validálást várt a weboldaltól, hogy a munkája továbbra is szükséges sokak számára.

A célszám 5-szörösét sikerült elérnie egy hónap alatt (ami egy ilyen helyzetben szerintem nagyon-nagyon inspiráló), mégis csalódott volt egy kicsit, mivel elfeledkezett a 4.sikerfaktorról, pontosabban arról, hogy milyen célt is tűzött ki eredetileg.

Az eredeti célt teljesítette, sőt, az oldalak jól konvertálnak, de még dolgozni kell azon, hogy még több ember látogassa az oldalt, lehetőleg rendszeresen visszatérő látogatóként (amire okot kell adni új és minőségi tartalmakkal) – 2.sikerfaktor

Példa #4 “Jó lenne, ha végre beindulna az új szolgáltatás”

Ennél a példánál említett ügyfelem igen ügyes vállalkozó, aki ráadásul rendszeresen és színvonalasan kommunikál az összes csatornáján. Van egy olyan szolgáltatása, ami még viszonylag gyerekcipőben jár, és nem volt túl sok ügyfele sem rá, tehát még csak most körvonalazódik.

Ezen a ponton érhető az ő vágyakozása és egyben csalódottsága.

Ám egészen más képet fest, ha végigmegyünk a sikerfaktorokon:

  1. Ajánlat – Már itt látszik, hogy miért nem volt eddig sok sikere, a tapasztalata és szakértelme ellenére. Egészen addig, amíg egy vállalkozó nem tudja megmondani, milyen szolgáltatást kínál, és az kinek és miért hasznos, az nem egy vonzó ajánlat, és így nem tud sikeres lenni.
  2. Forgalom (marketing) – Mivel ő maga sem tudja, mit akar, ezért erről ritkán kommunikál és marad a komfortzónáján belül. Így viszont a célközönsége – bár kedvelik és szívesen dolgoznának vele – nem veszik fel vele a kapcsolatot, hiszen nem is tudnak az ajánlatról.
  3. Weboldal – A weboldal forgalom nélkül nem tudja végezni a dolgát. Mivel ezt a konkrét ajánlatot senki nem látja, ezért logikusan nem is lesz belőle megrendelés. Ettől teljesen független, hogy a weboldal többi oldala viszont szárnyal.
  4. Cél – Ennek az új szolgáltatásának a fellendítése nem szerepelt a célok között. Látod ugye, hogy ez visszahat az előző háromra? Azáltal, hogy nem fókuszál rá, nem kommunikál róla, nincs is ügyfele, aki elindíthatná a lendületet és fejlődési görbét.

Az ő példájából remekül látszik, hogy saját magunkat nagyon nehéz kívülről látni és ilyenkor jól jön egy külsős nézőpont.

Összegzés

A cikk elején nem véletlenül mondtam, hogy az online marketing előnye az objektivitás.

Ugye már te is látod, hogy ezt a 4 sikerfaktort kell szem előtt tartanod, ha sikeres weboldalt és online ajánlatot szeretnél?

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Gyere te is!

Hogyan NE veszítsd el a látogatókat a weboldaladon? - online workshop

Egy gyakorlatias workshop a weboldalad teljesítményét rontó hibák kijavításáról, hogy a marketingbe fektetett erőfeszítésed, időd és pénzed megtérülőbb legyen.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.