kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

11 dolog, amit gondolj át, ha weboldalt szeretnél

Oké, eldöntötted, hogy itt az ideje egy (új) weboldalnak. Izgatottan várod, hogy elkezdődjön a munka. 

Egyből azon agyalsz, milyen blogbejegyzéseket fogsz majd írni. Milyen lelkesen válaszolsz majd a potenciális ügyfeleknek, akik felveszik veled a kapcsolatot.

Máris izgatott vagy, ha belegondolsz, milyen szuper lesz.

Ne olyan sietősen! Van pár dolog, amit gondolj át, ha weboldalt szeretnél. A saját dolgodat is megkönnyíted vele, nem is beszélve a webdesignerről.

Összeszedtem neked, mik azok, amiket mindenképp tisztáznod kell, mielőtt nekilátsz.

A cél: egy előzetes weboldal készítési konzultáció végére az árajánlat alapjául szolgáló információk valóban hűen tükrözzék az igényeidet, a céljaidat és az ehhez szükséges megoldásokat.

Kapcsolódó cikk:

13+1 jel, hogy új weboldalra van szükséged ÉS a mostani már nem megfelelő

Olvasd el, milyen tünetek megjelenése esetén javaslom megfontolni az új weboldalt, ami jobban kiszolgálja a vállalkozásodat és üzleti előnyt biztosít.
Elolvasom

Célok meghatározása

Weboldalt nem azért csinálunk, hogy legyen. Ez nem cél. A siker feltétele, hogy tudd, mit szeretnél elérni. 

Nagyon sok mindent meghatároz, ha előre eldöntöd, mit szeretnél az oldaladdal elérni. Mit szeretnél, mit tegyen a látogató? Az üzeneted, a célod mindenképpen egy olyan dolog, amit gondolj át, ha weboldalt szeretnél. Ezt nem spórolhatod ki.

Nagyon könnyű azt gondolni, hogy “ha kész lesz a weboldal, akkor majd minden szép és jó lesz”. Ez kizárólag akkor lehetséges, ha egyértelmű célokat tűztél ki.

Ha tudod a célt, az megadja, milyen oldalakat kell készíteni, milyen funkciókkal, és milyen vásárlói útvonallal. Ha tudod, mit akarsz elérni, akkor könnyebb kitalálni a szövegezést, az oldal felépítését is. 

Egy jó weboldalkészítő a céljaid alapján fog megoldást javasolni. 

Például:

  • Ha a célod a manuális admin munkákra szánt idő csökkentése, akkor automatizmusokat fog kiépíteni, amikkel időt spórolhatsz.
  • Ha a megkereséseid növelése a cél, akkor a projekt fókusza lehet például az eredményeid stratégikus bemutatása, hogy meghozd a kedvet a szolgáltatásodhoz.

Ugyanakkor, a célok nem merülnek ki a bevételeid növelésében! Hosszútávú márkaépítésben gondolkodva ugyanúgy fontos az email lista építése megfelelő csaliajánlattal, vagy a felhasználói élmény és elköteleződés növelése, vagy a kapcsolatépítés az érdeklődőkkel.

Kapcsolódó cikk:

Hogyan segít kiszámíthatóbb bevételt generálni egy szakértői weboldal?

Állítsd a honlapodat a pénzügyeid szolgálatába. Legyenek olyan rendszereid, amik elérhetővé teszik a stabilabb bevételszerzést.
Elolvasom

SMART célok

A konkrétumokhoz a SMART célok felállítása egy nagyszerű keretrendszer.

S – Specific = Konkrét

Például a “szeretnék több ügyfelet” nem konkrét. Mennyi ügyfelet? Mennyi idő alatt? Milyen szolgáltatásra?

M – Measurable = Mérhető

“Szeretnék nagyobb ismertséget”. Oké, de hogyan fogod tudni mérni? Honnan tudod, hogy mikor jutottál el az “ismertség” szintjére?

A – Achievable = Elérhető

Ha szeretnél havi 1 millió forint passzív jövedelmet a kurzusaidból, de összesen 260 követőd van és nulla email feliratkozód, akkor az a cél számodra nem elérhető – még. Miért? 

Egyszerűen nem jönnek ki a számok:

Tegyük fel, 20.000,- forintos kurzust értékesítesz. Ebből 50-et kell eladnod M.I.N.D.E.N hónapban a havi egymilliós bevételhez. 50 eladáshoz egy átlagos 3%-os konverziós aránnyal 1666 emberhez kell eljuttatnod az ajánlatodat. És ez csak 1 hónap.

A konverziós arányokról ebben a cikkemben olvashatsz még:

Kapcsolódó cikk:

Honnan tudhatod, ha rosszul teljesít a weboldalad és hány ügyfelet veszítesz miatta?

Hogyan mérd a weboldalad teljesítményét, miért fontos a konverziós arány, és más eredmény mérési módszerek.
Elolvasom

R – Relevant = Releváns 

A célod legyen olyan, ami az értékrendedhez és/vagy üzleti céljaidhoz szorosan kapcsolódik. 

Tehát ha te mondjuk tudod, hogy nem fogsz cikket írni, blogolni, SEO szakembernek fizetni, akkor a “Majd ha lesz weboldalam, többen megtalálnak” típusú cél (és tévhit) nem fog működni, hiszen nem lesz releváns, ugyanis a kettő üti egymást. A weboldal önmagában nem generál forgalmat.

T – Time-Bound = Időhöz kötött

A határidő kitűzésével a célod megfoghatóbb és könnyebben elérhető lesz. Részekre tudod bontani az ütemezéssel. Legyen ez is releváns: ha túl távoli, ellazázod, ha pedig túl szoros, akkor csalódást okozol magadnak.

Feladat

Kezdj el ötletelni, mik lennének azok a célok, amik megfelelnek a fentiek mindegyikének és téged is lelkesítenek. Mi a céljaid fő jellemzője?

  • márkaismertség?
  • lead generálás?
  • termék vagy szolgáltatás eladás?

Márkád alapjai

Ha weboldalt szeretnél, akkor úgy fogod elérni a legjobb eredményeket, ha az a honlap a te saját szemléletmódod és értékrended alapján épül fel. 

Az alapok átgondolása nélkül csapongani fogsz: nem a belső mozgatórugóid szerint fogsz cselekedni, hanem az újabb és újabb trendek felé fogsz húzni folyamatosan. 

  • Nem lesz egységes az üzeneted, nem fog kialakulni rólad egy egységes kép a célközönséged fejében.
  • Ha folyton változtatgatsz mindent, az frusztráció neked is, a célközönségnek is.
  • Rengeteg felesleges energiát (és pénzt) lapátolsz abba, hogy kipróbáld, ami legutóbb megtetszett, anélkül, hogy belegondolnál, illeszkedik-e a stratégiádba.
  • Nehezen fogod tudni meghozni a döntéseket, hiszen nincs mi alapján dönts, így marad az éppen aktuális kedved. Így pedig nem lehet stabil szakértői státuszt építeni.

Az alapok rendbetétele egyfajta sorvezetőként szolgál, folyamatosan mutatja az irányt és meghatározza a marketinged, online kommunikációd, weboldalad és a vállalkozásod egész működését. 

Feladat

Kezdd az ötletelést ezekkel a kérdésekkel:

  • Ki vagy te és merre tartasz? 
  • Mit szeretnél építeni a jövő számára?
  • Mi motivál és tart mozgásban?
  • Miben szeretnél segíteni és kinek?
  • Miről szeretnél ismert lenni és mitől zárkózol el?
  • Mitől vagy hiteles szakember?
  • Milyen történetek segítenek kapcsolódni a célközönségeddel?
  • Milyen értékek szerint cselekszel?

Nálam a Márka személyiség feltérképező munkafüzetben pontosan ezen a vállalkozási önismereti folyamaton megyünk végig. Bővebben ebben a cikkemben írtam róla: 

Hogyan lesz eredményes szöveged?

Kapcsolódó cikk:

Hogyan lesz eredményes szöveged? Szövegírási folyamatom 3 alappillére

Hogyan lesz a szöveg egyszerre a tiéd, a célközönségedet megszólító és marketing fókuszú? Így zajlik nálam a szövegírás, veled EGYÜTT
Elolvasom
image 20
A márkatervezési munkafüzetemben az ügyfeleimet végigviszem ezen a vállalkozási önismereti folyamaton.

Marketing stratégia

A weboldal készítéshez előny, ha van legalább egy vázlatos marketing stratégiád, mert ezzel összhangban tud a weboldal készítő funkciókat és megoldást javasolni. 

Így elkerülhető, hogy az átadás után hiába várd a sült galambot (= a látogatókat és a fizetős ügyfeleket), helyette a honlapod munkába tud állni és támogatni tudja a vállalkozásodat az üzleti céljaid elérésében.

Például

  • ha organikus úton szereznél látogatókat, de unod a Facebook, Instagram mindennapi taposómalmát, akkor egyrészt szükséged lesz blogra és email feliratkozásra, másrészt el kell gondolkodnod azon, hogy eleve SEO szakemberrel dolgozva, optimalizáltan épüljön fel a honlapod, hogy a Google-ből érkezzenek a bemelegített érdeklődők.
  • ha van podcasted, akkor eleve érdemes neki egy aloldalt készíteni, az epizódokat beágyazni az oldalba, esetleg egy kategória szűrést adni neki, és feliratkoztatni a hallgatóidat az email listádra.
  • ha affiliate partnerekkel dolgozol, akkor az ehhez szükséges ajánlói rendszereket is ki kell építeni, hogy a webshopodból érkező rendeléseket nyomon lehessen követni.
  • social média csatornáknál érdemes készíteni egy egyedi, arculatra szabott Linkree oldalt, ahol célirányosan lehet vezetni a látogatókat
  • ha sok vendégszereplésed, vendégcikked van, akkor az ott belinkelt oldaladat lehetne lead generálásra felhasználni ahelyett, hogy csak simán a főoldaladra engedjük rá ezeket az érdeklődőket. 
  • stb.

Kapcsolódó cikk:

A weboldalad és online ajánlatod sikerének 4 összetevője

A weboldalad sikertérképe 4 tényezőn keresztül bemutatva, gyakorlatias megközelítéssel, a marketing törekvéseid jobb megtérüléséhez és jobb döntésekhez.
Elolvasom

Feladat

Válaszold meg ezeket a kérdéseket:

  • Hogyan terelsz majd forgalmat az oldaladra? 
  • Milyen fizetős és ingyenes csatornáid lesznek?

Szakmai hitelességed építőkövei

Mivel szakértői státusz építő weboldalakat építek, ezért fontosnak tartom, hogy már az első konzultáción beszéljünk arról is, hogyan fogjuk a hitelességedet és a szolgáltatásod értékét kommunikálni.

Ez nemcsak az aloldalakat és persze a szövegeket befolyásolja, de a funkciókat is. 

Pár példa:

  • ha rengeteg korábbi blogcikked van, amiket költöztetni (esetleg SEO optimalizálni kell), az mindenképpen SEO szakember bevonását igényli, hogy rendben átirányítsuk a linkeket és ne vesszen el az addigi SEO-kapacitása az írásaidnak
  • ha sok sok visszajelzésed van, akkor kiépíthetünk nekik egy ügyfélvonzó, pofás kis adatbázist, esetleg egy külön aloldalt szentelünk neki
  • ha az eredményeid és a szolgáltatásod értékének kommunikálása nagy potenciállal bír, akkor javasolni fogom esettanulmányok (és hozzá kapcsolódó sablonok) elkészítését, hogy később te is könnyedén tudd bővíteni

Feladat

Szedd össze ezeket az infókat és gondolkozz azon, melyek ebből a legütősebbek, a legnagyobb szakértelmet kölcsönző elemek: 

  • képesítéseid, tanfolyamaid listája
  • megjelenéseid, veled készített interjúk
  • elismeréseid, díjaid
  • eredményeid
  • lenyűgöző számok
  • módszertanod, értékrended
  • visszajelzések
  • esettanulmány alapok, sikersztorik
image 17
Sipos Andrea product manager ügyfelem egy olyan ebookot készített, ami nemcsak nagyszerűen átadja az általa képviselt szakmai irányzatot, de remekül bemutatja a hozzáértését is. https://siposandrea.hu/termekmenedzsment-eszkoztar-ebook 

Kapcsolódó cikk:

Nem jönnek az ajánlatkérések, pedig szakértő vagy? Vizsgáljuk meg

Gyakorlatias útmutató az értékesítési rendszered beolajozásához, hogy több megkeresést kapj, telitalálat érdeklődőktől.
Elolvasom

Folyamataid

A folyamataid összeszedése azért hasznos, mert segít a közös ötletelés és konzultáció során meglátni az automatizálási lehetőségeket, és arra is rávilágít, hogy mely folyamatod az, amivel jól ki lehet emelni az egyedi módszertanodat, ezzel kiemelkedve a tömegből.

image 18
Nikinél is ezt csináltuk: Gál Lifestyle módszer néven mutattuk meg az álom ügyfeleinek, hogyan váltja valóra az ő álmaikat is. https://galnikolett.hu/ 

Feladat

Sorold fel az összes folyamatodat, amit a vállalkozásban csinálsz te vagy az alvállalkozóid. Jelöld meg azokat, amiknél úgy érzed, mehetne olajozottabban is.

Nem baj, ha valamire nincs még kidolgozott folyamatod, a lényeg az ötletelés, hogy napvilágra kerüljenek azon a területek, amiken lehet (és érdemes) dolgozni.

Például:

  • időpontfoglalás
  • érdeklődőkkel való kommunikáció
  • teljesítés
  • utánkövetés, visszajelzések bekérése
  • adminisztráció (fizetés, számlázás)
  • tartalmak kiküldése
  • kérdések megválaszolása
  • marketing

Kapcsolódó cikk:

28 mód, hogy időt spóroljon neked a weboldalad

Megmutatom, hogyan vehet le a válladról feladatokat a weboldal, hogy a bevétel- és értékteremtő feladataidra fókuszálhass.
Elolvasom

Oldaltérkép

Konyhanyelven: milyen oldalakat szeretnél a webhelyeden, és ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz.

Egy szolgáltatás-alapú vállalkozónak általában az alábbi oldalakra van szüksége:

  • kezdőoldal: ez a bemutatkozód, itt kell meggyőznöd a látogatót, hogy a szolgáltatásod neki szól, érdemes maradnia.
  • szolgáltatásaid: akit érdekelnek a részletek, ide fog navigálni. Itt részletesen elmondhatod, hogy kinek melyik szolgáltatás való, és pontosan mit nyújtasz. SEO, vásárlói útvonal és eredmények mérése szempontjából is érdemes az eltérő szolgáltatásokat külön aloldalakon elhelyezni.
  • kapcsolat: ha fizikai üzlethelyiséged is van, itt megjelenhet egy térkép, amire kattintva azonnal eljuthat hozzád. Eldöntheted, hogy kapcsolati űrlapon keresztül írjanak neked, vagy nyilvánossá teszed az elérhetőségeidet.
  • rólam: mivel te vagy a márkád arca, itt a lehetőség, hogy megmutasd, ki vagy te, mik a céljaid, mi a küldetésed és miért vagy hiteles szakember. Vihetsz bele személyességet, poénokat, ezek hozzájárulnak a szerethetőségi faktor növekedéséhez.
  • blog: az ügyfeleidet a szakértelmedről a legkönnyebben és leggyorsabban blogbejegyzések formájában győzheted meg. Bónuszként pedig biztosítod magadnak a helyedet a keresőben (feltéve, ha seozott cikkeid vannak). Ingyen hirdetésként, ha az ügyfél rákeres a problémájára, te ott leszel, pontosan akkor, amikor neki szüksége van rád.
  • esettanulmányok: rendkívül jól növeli a szakértői státuszodat, ha leíró és az eredményeidet ügyesen bemutató esettanulmányokat készítesz. 

Feladat

Írd össze, te milyen oldalakat képzelsz el a weboldaladon. Ne aggódj, ebben is fog segíteni a weboldalkészítő (és a vásárlói útvonal megtervezése az ő feladata), de az jó, ha beindítod a fogaskerekeket.

Jó tudni, hogy ha SEO optimalizáltan készül el a weboldalad és a webszövegeid, akkor a SEO szakember a kulcsszókutatás után a menüstruktúrára, így az aloldalakra is fog javaslatot tenni: miről érdemes hosszabb leírást készíteni, amiről külön aloldal készüljön, ami megjelenik a navigációban is.

Funkciók

A funkciók szorosan összefüggenek a weboldal céljával és meghatározzák, milyen felhasználói élményt kínálsz az oldaladon.

  • Ha az a cél, hogy kapcsolatba lépjenek veled, logikusan kapcsolati űrlapra van szükséged. 
  • Az életed megkönnyítésére érdemes lehet online időpontfoglaló beépítése. 
  • Amennyiben gyűjtenéd az érdeklődőket, mindenképp szükséges lesz email feliratkoztató csaliajánlat, és email küldő szoftver integrálása. 
  • Ha a szolgáltatásod megrendelésével díjfizetést, előleg befizetését is szeretnéd, akkor megrendelő űrlap és bankkártyás fizetés beüzemelése lesz a megoldás.

A funkciókra a weboldalkészítő is fog neked megoldást javasolni az alapján, hogy milyen kihívásokkal küzdesz a mindennapokban, és az alapján is, hogy milyen üzleti céljaid vannak.

Részben azért is fontos terület, amit gondolj át, ha weboldalt szeretnél, mert nagyban befolyásolni fogja a tárhely igényt. Ha például oktatási rendszert szeretnél webshoppal, akkor eleve felejtős egy osztott tárhely, mert nem lesz elég erőforrásod a zökkenőmentes működtetéshez.

image 21
Sok terved van? Semmi gond! A stratégiához tartozik az ütemek megtervezése is, hogy ne vállalj egyszerre túl nagy falatot.

Feladat

Készíts egy listát:

  • Milyen alap funkciókat szeretnél mindenképpen?
  • Milyen limitációi, szűk keresztmetszetei vannak a jelenlegi weboldaladnak?
  • Milyen folyamatokat tudnál automatizálni és gördülékenyebbé tenni?
  • Milyen funkciók könnyítenék meg a látogatóid, vásárlóid, ügyfeleid életét?
  • Milyen egyéb bakancslistás funkciókat szeretnél most vagy valamikor a jövőben?

Tartalmak

A weboldalra szánt szöveges és képi tartalmak átgondolása több szempontból szükséges:

Szövegek

Tudnod kell, hogy te akarod megírni a webszövegeket vagy kiszerveznéd (nem ajánlom, hogy te írd egyedül, ennek okáról ebben a cikkemben írtam). Ha más írja neked (vagy együtt írjátok, mint nálam), akkor azt egy helyen megcsinálják-e a weboldallal. Ez befolyásolja az árat és a határidőt is.

Fotók

Ha nincsenek magadról profi fotók és/vagy tervezel mostanában fotózást, akkor azt össze kell hangolni a weboldal készítés idejével, mivel a kezdésre a fotóidnak is rendelkezésre kell állniuk. 

A webdesigner tanácsokkal tud ellátni, különösen ha van már meglévő arculatod, amihez lehet illeszkedni.

Egyéb tartalmak

  • Visszajelzések: Ha nincsenek kellően ütős visszajelzéseid vagy ezekből nincs elegendő, akkor a kezdésig ezeket be kell szerezned
  • A szolgáltatásaid és folyamataid leírása jó, ha megvan, mert a weboldal készítőnek átküldve ezek az infók segítenek átgondolni a weboldal volumenét és struktúráját.

Kapcsolódó cikk:

9 tipp a visszajelzéseid optimalizálására

Növeld a konverziót stratégikus ügyfél visszajelzések segítségével. Statisztikán alapuló gyakorlatias tanácsok és valós példák.
Elolvasom

Feladat

A fentieket összegezve nézd át, milyen tartalmaid állnak rendelkezésre és melyek azok, amiket még be kell szerezned, vagy amin még dolgoznod kell. Ezekre adhatsz magadnak határidőt, hogy minden meglegyen a kezdésre.

image 19
Én a saját fotózásomat nagyon tudatosan terveztem meg, hogy passzoljon az arculatomhoz. Általában fordítva szokott lenni: az ügyfelek meglévő fotósorozatához illesztem az arculatot.

Tárhely (?)

Ez a pont kakukktojás, mivel a tárhelyet neked sem átgondolni, sem a kezdésre előkészíteni nem kell. 

A tárhely kiválasztása NEM a te feladatod!

Ez egy olyan technikai alappillére a weboldaladnak, amiben a webes fog javaslatot tenni a fenti információk birtokában: funkciók, marketing terv, várható forgalom, célok.

Kapcsolódó cikk:

A 8 legnagyobb tárhely választási hiba

A tárhely az egyik legkritikusabb eleme a weboldalad teljesítményének. A cikkből megtudhatod, hogyan válassz jól, mit kell átgondolnod és mi az, ami nem fontos.
Elolvasom

Domain név

A domain név, amit választasz, nagyban hozzájárul a márkádhoz. Lehet fantázianév, leíró név, vagy akár a te neved is, ha egyszemélyes vállalkozásod van.

A névválasztás további fontos szempontjai:

  • legyen minél rövidebb, maximum 2-3 szóból álljon
  • legyen könnyen leírható és leíráskor ne adjon ki idióta eredményt
  • kimondva legyen könnyen érthető. Alkalmazd a diszkó-trükköt: ha nagy tömegben, hangos zenénél, zajban is érhető és helyesen le tudják írni, akkor megfelel.

Feladat

Ha még nincs meg, milyen domain nevet foglalj majd le, akkor kezdj el ötletelni. Bővebben ebben a cikkemben találsz hozzá segítséget:

Kapcsolódó cikk:

Hogyan válassz domain nevet?

Részletes útmutató a domain név kiválasztásának szempontjairól és lépéseiről.
Elolvasom

Fontos! Azt szoktam tanácsolni, hogy előnyös, ha a domain és a tárhely egy szolgáltatónál van, mert így baj esetén nincs egymásra mutogatás és emiatt csúszás. És mivel a tárhely is érintett emiatt, ezért javaslom, előbb egyeztess a webeseddel, aki megmondja, hol és milyen tárhelyet vegyél, és csak ezzel együtt intézd a domaint.

Logó

A márkád vizuális zászlóvivője. Gondolj bele, milyen sok alkalom van, amikor csak a logódat tudod megjeleníteni. Ennek a kis ábrának önmagában el kell tudnia adni a sztoridat.

Egy jó logó illeszkedik az arculatba, tökéletesen megtestesíti a márkádat és könnyen felismerhető.

Ugyanakkor azt is szeretném leszögezni, hogy ha nincs vagy nem megfelelő a logód, attól még lehet sikeres a vállalkozásod, de fordítva nem igaz. Egy logó nem fog menteni, ha minden mást rosszul csinálsz. Tehát fontos elem, de ne feszülj be miatta.

Ha logót is kell tervezni, akkor az befolyásolni fogja a weboldal határidejét (akár egyben vállalja a weboldallal a szolgáltató, akár külön grafikust kell megbíznod vele).

Feladat

Gondold át, ha weboldalt szeretnél, hogy 

  1. ha nincs logód, akkor szeretnél-e profi logót elsőre?
  2. ha van meglévő logód, azt megtartod vagy teljes arculatváltásban gondolkodsz?
  3. ha van logód és megtartod, akkor szükséges-e némi ráncfelvarrás, vagy megfelel a mai követelményeknek és elvárásoknak?

Jogi dokumentumok

Jogi kötelezettségeid is vannak vállalkozóként, akár van weboldalad, akár nincs. Egy weboldalnál ezek az élethelyzetek nyilvánvalóbbak és “számonkérhetőbbek”: adatok bekérése űrlapon keresztül, vásárláskor elfogadott ÁSZF, stb.

Minimum az alábbi dokumentumokról kell gondoskodnod egy honlapon:

  • impresszum
  • adatkezelési tájékoztató (és cookie tájékoztató)
  • ÁSZF (webshopnál kötelező, webshop nélkül is ajánlott)

Ezeket a dokumentumokat megcsináltathatod személyre szabottan ügyvéddel, ügyvédi felelősségbiztosítással, vagy dönthetsz úgy, hogy jogi sablonokat használsz, amin egy necces helyzetben könnyű fogást találni.

Ha digitális termékeid is vannak (ahol a szerzői jog kiemelten fontos tényező), webshopod, vagy érzékeny adatokat kezelsz (pl. egészségügyi – pl. egy táplálkozási tanácsadónál), akkor javaslom, hogy ne csak sablonos dokumentumokkal üzemelj, hanem készíttesd el ügyvéddel, aki konkrétan a te vállalkozásodra készíti el.

Azt is lehet csinálni, hogy a weboldal elkészülése után keresel meg egy ügyvédet, aki már látni fogja az összes elkészült oldalt és folyamatot, és ő maga is ki tudja próbálni (így csinálják a legjobbak).

Feladat

A funkciók, a folyamataid, a szolgáltatásaid és a célközönséged alapján gondold át, 

  • pontosan milyen adatokat kezelsz (kérsz be bármely folyamat bármely állomásán)
  • mennyire szeretnéd bebiztosítani a digitális termékeidet
  • melyik utat választanád: sablonos doksi vagy ügyvéd
  • szeretnél-e legalább egy tanácsadást kérni jogi szakembertől a témában

Ez a 11 pont csak egy betekintés volt abba, hogy mit gondolj át, ha weboldalt szeretnél. 

Az ügyfeleimnek ettől sokkal részletesebb kérdőívet szoktam küldeni. 

A stratégiai tervezés mérföldekkel könnyebbé teszi a weboldal elkészítését.

Neked melyik pont az, amit még nem találtál ki? Melyik okoz nehézséget?

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.