kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

28 mód, hogy időt spóroljon neked a weboldalad

Gondoltad, volna, hogy egy jó weboldal sokféleképpen tud neked időt és értékes agyi kapacitást spórolni? Ebben a cikkben mutatok 28 dolgot, amit levehet a válladról, hogy a bevétel- és értékteremtő feladataidra fókuszálhass.

Emelje fel a kezét, akinek nincs időmenedzsment problémája?

Tudod, az a bosszantó érzés, amikor nap, nap után azt látod, hogy kifolynak az ujjaid között a percek, az órák, és mégsem jutsz sehova.

Folyamatosan pörögsz a mókuskerékben, újra és újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolod meg, oda-vissza megy az időpont egyeztetési pingpong, te pedig nem tudsz foglalkozni az igazán fontos dolgokkal.

Pedig…

Azért lettél vállalkozó, hogy végre szabad lehess és a saját szabályaid szerint dolgozz.

Mégis sokszor azon kapod magad, mintha bent ragadnál az idő csapdájában.

Egy jól felépített weboldalt azért is hívnak értékesítési rendszernek, mert tehermentesíti a vállalkozást. A beépített automatizmusoknak köszönhetően számtalan formában elvégezheti helyetted a manuális munkát. 

Gondolj csak bele: ha minden nap csak 10 percet szánsz arra, hogy vagy már századjára válaszolod meg ugyanazt a kérdést, vagy rendelést veszel fel, akkor az éves szinten 40 óra.

Miért fontos, hogy kigyomláld a manuális időrabló feladatokat?

  • megelőzheted a kiégést, ha a rendszereidnek köszönhetően kevesebbet dolgozol, több időt töltesz a munkádnak azzal a részével, ami feltölt
  • nem fecsérled feleslegesen a figyelmedet és kreatív energiádat admin feladatokra, helyette azon dolgozol, hogyan tudsz még jobb szolgáltatást nyújtani az embereknek
  • nem merítenek le a “hülyeségek” és a “nem-szeretem-feladatok”, így energikusabban és mosolygósabban kezdheted a mindennapjaidat
  • nem fogsz este “csak még egy fél órát” a családod és a pihenésed rovására olyan dolgokkal tölteni, ami 1. tudjuk, hogy nem fél óra lesz, és 2. teljesen felesleges, hogy te csináld, mert már megvannak rá a modern eszközök
  • sok hibalehetőségtől is megkíméled magad, ha a fáradt agyad helyett a mindig kipihent és stabilan teljesítő rendszerekre bízod magad
  • ezeknek az időspóroló rendszereknek a többsége win-win helyzetet teremt azáltal, hogy az érdeklődődnek is gyorsabb, gördülékenyebb, élvezhetőbb folyamatot biztosít
  • piaci előnyt is biztosíthat a számodra, hiszen számos tippem a szakértői státuszod teljesen automatizált bemutatását hivatott megoldani
  • lenyűgözheted a profizmusoddal az ideális ügyfeledet anélkül, hogy neked kézbe kellene venned a dolgokat

A vállalkozásodban az eredményeid, és nem pedig a beletett időd fogja lenyűgözni az álom ügyfeleket. Dolgozz hát okosan, ne keményen.

Kapcsolódó cikk:

Hogyan segít kiszámíthatóbb bevételt generálni egy szakértői weboldal?

Állítsd a honlapodat a pénzügyeid szolgálatába. Legyenek olyan rendszereid, amik elérhetővé teszik a stabilabb bevételszerzést.
Elolvasom

Pontosan hogyan tud neked időt spórolni a weboldalad?

1. Érdeklődők előszűrése

Ne fusd a felesleges köröket az eleve rossz jelöltekkel, akikkel valamilyen okból kifolyólag úgysem lesz üzlet. A webszöveg mellett különböző eszközöket lehet bevetni annak érdekében, hogy már saját maguktól el tudják dönteni, hogy szeretnék-e megtenni a következő lépést (pl. az áraid feltüntetésével)

Kapcsolódó cikk:

Hogyan segít előszűrni az érdeklődőket a kapcsolati űrlapod?

Kelts profi benyomást, spórolj időt és energiát mindkét félnek, illetve tegyél szert extra bevételre a megfelelő kérdésekkel.
Elolvasom

2. Gyakran ismételt kérdések

Ahogyan a bevezetőben is említettem, teljesen időpazarlás újra és újra megválaszolni ugyanazt. Ennek semmi értelme, ha belegondolsz. Nem vagy te robot! ?? 

Küldd a kérdezőt egy olyan felületre, ahol minden kérdésére megtalálja a választ. Olyan kérdésekre is, amikre azelőtt nem is gondolt. 

Az eredmény? Azt fogja érezni, “na ez az ember tényleg ért engem, megbízok benne”. Arról nem is beszélve, hogy onnan már egyedül is folytathatja az útját, remélhetőleg a megrendelés felé.

Kapcsolódó cikk:

A sales oldalad megválaszolja ezt a 9 kérdést?

Változtasd a sales oldaladat ügyfél fókuszúbbá, növeld a konverziót és a bevételeidet, ezzel együtt hatékony és szakszerű segítséget nyújtva az érdeklődőknek.
Elolvasom

3. Ügyfélszolgálat

Miután minden szükséges és releváns információ az összes gyakori kérdéssel megtalálható a weboldalon, sok esetben egyáltalán nincs szükség ügyfélszolgálatra, nem kell ilyen teendőkkel foglalkoznod.

4. 0-24 értékesítés

Az inbound marketing használatával egy profi online jelenlét helyetted adja el a szolgáltatást tukmálás vagy hideg megkeresés helyett, ráadásul mindig ugyanazon a magas színvonalon kommunikál. 

Amit egy sales beszélgetésen neked kellene lefolytatnod személyesen, azt megteszi helyetted a sales oldalad azzal, hogy kommunikálja a szolgáltatásod értékét egy olyan formában, amivel a célközönséged tud azonosulni.

5. Portfólió

A korábbi munkáidat minden egyes alkalommal külön összegyűjteni és elküldeni valakinek kukába dobott idő. Inkább küldd el neki a stratégikusan összeállított portfóliódat, ami olyan munkákat mutat be, amilyenekhez hasonlóval a jövőben is szeretnél foglalkozni.

6. Esettanulmányok

Talán nincs nagyobb meggyőző erővel bíró tartalom, mint amikor egy hús-vér ügyfeleddel mutatod be, hogy működnek a megoldásaid. A visszajelzések társadalmi megerősítésként szolgálnak, így ha ezt megspékeled konkrét eredményekkel és folyamatleírással, akkor kézzelfoghatóvá válik a szolgáltatásod értéke és a beletett szakmai hozzáértésed.

7. Online oktatási és előfizetéses rendszerek

Technikailag egyszerre bármennyi felhasználót ki tudsz szolgálni. Nem szükséges már mindenkinek helyet találni a naptáradban. Ezek automatizált rendszerek, tehát sem a te személyes (online) jelenlétedet, sem a manuális munkádat nem igénylik. Mindenki a neki kényelmes időben és tempóban dolgozza fel az anyagot.

8. Digitális termékek

Nem kell a csomagolással, szállítással és futárcégekkel vesződnöd, mert a digitális termékekkel a teljes folyamat automatizált lehet. 

A vásárlástól, számlázástól kezdve a termékek prezentálásán át az újbóli eladásig és a visszajelzések bekéréséig semmivel nem kell foglalkoznod. 

Természetesen amit nem tudsz kispórolni belőle: a tudás és a tapasztalat megszerzése, illetve az anyagok összeállítása és marketingje.

Kapcsolódó cikk:

Digitális termékek és passzív bevétel a valóságban

Bemutatom, mire készülj, ha passzív bevételt szeretnél. A vállalkozásod skálázásához szükséges stratégia, eszközök és mindset valódi listája.
Elolvasom

9. Online fizetés, automatikus számlázás

Szerintem ezt nem kell túlmagyarázni. Megszünteti az adminisztrációs feladatokat, azonnali kiszolgálást tesz lehetővé és nincs hibázási lehetőség.

10. Ügyfél visszajelzések

Úgy is erősítheted a szakértői státuszodat, ha nemcsak te mondod magadról, hogy tudsz segíteni, de mások, valódi hús-vér emberek is megerősítik, hogy jó vagy abban, amit csinálsz. Hogyan spórolsz ezzel időt? Gyorsabban meggyőzöl egy potenciális ügyfelet közvetlen értékesítő konzultáció nélkül.

Kapcsolódó cikk:

9 tipp a visszajelzéseid optimalizálására

Növeld a konverziót stratégikus ügyfél visszajelzések segítségével. Statisztikán alapuló gyakorlatias tanácsok és valós példák.
Elolvasom

11. Kapcsolati űrlap

Ne Messengeren folytasd le az oda-vissza üzengetést. Egy űrlapon előkészítheted azokat a legfontosabb átgondolandókat, amik mindkettőtök számára fontosak és segíthetnek a jelentkezők további szűrésében is. Nincs kifelejtett kérdés, vagy utólagos bosszankodás.

12. Automatikus válaszok

Nem kell neked személyesen az emailekre azonnal reagálni. Megteszik ezt helyetted az automatikus és profi válaszok. Az érdeklődő legnagyobb elégedettségére ezek a levelek 1 percen belül meg is érkeznek hozzá, te pedig ráérsz kézbe venni a dolgot, amikor esedékes.

13. Köszönőoldalak

Ne engedd el a kezüket feliratkozás vagy kapcsolatfelvétel után sem. A köszönőoldalak lehetőséget biztosítanak arra, hogy még több értéket adj az érdeklődőnek, vezesd tovább a folyamataidon és építsd a kapcsolatot, szakértői státuszt és szimpátiát. 

14. Online időpontfoglalás

Felejtsd el az oda-vissza emailváltást. Ha van lehetőség online időpontot foglalni, azzal nemcsak kényelmesebbé teszed az érdeklődőnek a cselekvést, de profibb benyomást kelt és még az ügyfélélményt is fokozhatod (például az emlékeztetőkkel).

Kapcsolódó cikk:

Kedvenc eszközeim az admin feladatok gyorsítására

7 eszköz, ami megkönnyíti a mindennapi munkádat, időt spórol neked, miközben növeli a hatékonyságodat és az ügyfeleid elégedettségét.
Elolvasom

15. Onboarding folyamat

Ha minden ügyfélnél ugyanazokat a feladatokat végzed el a projekt elején, akkor ennek az onboarding folyamatnak a gépesítése, legalábbis sablonosítása projektenként jelentős mennyiségű időt tud számodra felszabadítani. 

Bónuszként pedig növeli az ügyfélélményt, így az elégedettséget is, és mindig ugyanazon a magas és profi színvonalon történik a kommunikáció. Ha lenyűgözöd őket az elején, akkor a közös munka sokkal gördülékenyebb lesz.

16. Kérdőívek

Ha a munkádhoz tartoznak kérdőívek – a munka elején vagy annak végeztével – akkor ezeket nem szükséges neked egyesével kiküldened. Ha ki vannak építve a megfelelő rendszerek, akkor futószalagon történhet a kérdőívezés, sőt a kitöltés utáni teendők vagy a kiértékelés is.

17. Üdvözlő email sorozat

Ha valaki betér nézelődni a képzeletbeli vagy valós üzletedbe, akkor logikusan (jobb esetben) az értékesítő kolléga üdvözli a vásárlót, megkérdezi, miben segíthet és elkalauzolja a kínálatban, miközben megteremt egy kellemes hangulatot.

Az online térben is szükség van arra, hogy kiépítsünk azt a bizonyos kapcsolatot, ami a szimpátiához, majd a bizalomhoz vezet. Pontosan ezt csinálja önműködően egy üdvözlő email sorozat.

18. Csaliajánlatokkal email lista bővítése

Ingyenes, a célközönséged számára releváns és értékes, hasznos anyagot adhatsz feliratkozásért cserébe. Így nélküled is szépen gyűlik az email listád azokból az emberekből, akik már feltartották a kezüket, hogy érdekli őket a szolgáltatásod.

19. Hatékonyabb hirdetések

A beépített és profin beállított követőkódok a weboldal átadásának napjától szorgosan gyűjtik az oldal látogatóinak adatait, hogy aztán amikor fizetett hirdetéseket futtatsz, akkor már lézerpontosan a megfelelő embereket érd el vele. 

Mivel adatok tekintetében nem nulláról indulsz, így nem kell hónapokat vesztegetned arra, amíg a rendszer megtanulja, kinek mutassa meg a hirdetésedet a legjobb eredmény eléréséhez.

Kapcsolódó cikk:

A leggyakoribb tévhitek a Facebook hirdetésekről

Ismerd meg a legnagyobb tévhiteket a Meta hirdetésekkel kapcsolatban és tudd meg, hol használhatod ezt az eszközt a marketingedben.
Elolvasom

20. Blogolás

Helyetted edukálja a célközönségedet a szolgáltatásaidról, a folyamataidról és az általad biztosított megoldásokról. Egyszerre tudsz sok embernek segíteni azáltal, hogy nem egyesével magyarázgatod nekik az infókat telefonon meg emailben, hanem mindenkit ugyanoda küldesz: a blogposztodhoz.

Mivel ezáltal építi a szakértői státuszodat, könnyebben és gyorsabban megy végbe az a folyamat, amíg mezei érdeklődőből tényleges fizető ügyfél lesz.

21. SEO

Ha kellő mennyiségű munkát és időt fektetsz a keresőoptimalizálásba, akkor tulajdonképpen lesz egy önműködő és ingyenes hirdetésed. Megcsinálod a munkát 1x, és a cikk hozza a forgalmat a problémájukra megoldást kereső emberekkel még évek múlva is. 

Mintha egy almafát ültetnél: türelmesen ki kell várni az eredményt, de onnantól rendszeresen szüretelhetsz.

Kapcsolódó cikk:

SEO tévhitek

A leggyakrabban előforduló SEO tévhitek, egyenesen SEO szakértőtől.
Elolvasom

22. Blogcikkek újrahasznosítása

Nem kell minden alkalommal feltalálnod a csőben a lyukat. Ha van blogod, ahol rendszeresen teszel közzé szuper tartalmakat, akkor azokat a marketingedben (közösségi médiában, emailekben) újra fel tudod használni.

23. Értékesítési tölcsérek

A vásárlói útvonalak kidolgozásával mindenkinek pontosan azt kínálhatod, amire éppen szüksége van (és nem idegesíted azzal, amit egyértelműen nem szeretne), és az érdeklődő egyedül végigmehet a folyamaton anélkül, hogy neked egy fűszálat is keresztbe kellene tenni. 

Kapcsolódó cikk:

Nem jönnek az ajánlatkérések, pedig szakértő vagy? Vizsgáljuk meg

Gyakorlatias útmutató az értékesítési rendszered beolajozásához, hogy több megkeresést kapj, telitalálat érdeklődőktől.
Elolvasom

24. Személyiséged kiemelése

A szimpátia megléte kulcsfontosságú egy szolgáltatás igénybevételéhez. Ha ízelítőt adsz abból, milyen is vagy te, milyen veled a közös munka, akkor egy érdeklődő hamar el tudja dönteni, szeretne-e veled dolgozni.

Kapcsolódó cikk:

Hogyan és miért mutasd meg a személyiségedet a weboldaladon?

Gyakorlati tippek az önazonos online megjelenésre, hogy sikeresebben kommunikálj és nagyobb konverzióval tudd értékesíteni a szolgáltatásaidat.
Elolvasom

25. Várólista

Új termék bevezetésénél, időszakosan induló kurzusoknál, de akár visszautasíthatatlan szolgáltatásoknál is jó szolgálatot tehet egy várólista. Szükség esetén gyorsan és egyszerűen feltöltheted a segítségével a naptáradat, vagy előrendelésekkel előfinanszírozhatod a termékköltségeidet. 

Ha nagyon vonzó az ajánlatod és szépen fel van építve a sales oldalad, akkor a hatékony email marketinggel bemelegített közönséged alig várja, hogy rávethesse magát az ajánlatodra, amikor az elérhetővé válik.

26. Jól megtervezett arculattal gyors a marketing

Ha kezedben van az eszköztár, akkor pontosan tudod, milyen betűtípusokat, színeket kell használnod és hogyan válassz fotót, akkor megszűnik az órák hosszat Canvában próbálgatás, amíg végre találsz egy olyat képet, ami tetszik.

27. PR megkeresések

Megkönnyítheted a rólad való informálódást és a megjelenéseidet is válogatott formában mutathatod meg a weboldalon, így is megspórolva a többkörös egyeztetést. Beszélhetsz a saját szabályaidról is akár, egy előre összekészített PR megjelenés “csomag” pedig később sablonként használható.

28. Affiliate linkek

Szerezz passzív bevételt plusz munka nélkül. Az affiliate linkekkel olyan, számodra jól bevált eszközöket, szoftvereket, könyveket (bármit) javasolhatsz, amit te magad is szívesen használsz. Ezért az ajánlásért cserébe te ajánlói jutalékot kapsz. 

Elengedhetetlen hozzá a minőségi tartalom, nem lehet csak úgy vaktában ajánlgatni az embereknek mindenfélét. 

Hol kezdd? Biztos vagyok benne, hogy a listából jópár pont szimpatikus lett. Ne akarj mindent egyszerre megvalósítani. 

Vizsgáld meg, hogy a fentiek közül mire megy el a legtöbb időd és készíts egy prioritási listát, majd kezdd el ezeket a rendszereket kiépíteni.

Ha bármelyikben segítségre van szükséged, keress meg.

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.