kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

Hogyan és miért mutasd meg a személyiségedet a weboldaladon?

Az AI és a ChatGPT egyre növekvő népszerűségével az ígéret szerint mindenki egyre jobb szövegeket fog tudni írni.

De ha 45 vállalkozás pont ugyanolyan ütős szöveget ír, akkor vajon mi különbözteti meg őket? Te mitől leszel más, mint a többiek? Mitől nem fogsz beleolvadni a napi 10.000 marketing üzenet közé?

Csakis úgy tudsz kitűnni a tömegből és úgy tudod megkülönböztetni a vállalkozásodat a többitől, ha megmutatod az egyediségedet és a személyiségedet.

Belőled nincs még egy! Ahogyan te gondolkodsz, amiket te fontosnak tartasz, amilyen te vagy, ahogyan te foglalkozol az ügyfeleiddel, azt nem fogja tudni ugyanúgy csinálni senki.

Egy érdekes statisztika a személyiségről

Egy 2022-es kutatásban a pandémiát követő vásárlási szokásokról kérdezték a vásárlókat, összesen 2042 embert. ⁣

88% azt válaszolta, hogy a vásárlási döntés során fontos számára, hogy a márka mennyire hiteles, autentikus. 50%-nál pedig kifejezetten ezen áll vagy bukik a vásárlás.⁣

Mivel minden területen van számtalan vállalkozás, ezért ma már kevés lesz az, ha pont olyan vagy, mint mindenki más.⁣⁣

Egyre fontosabbá válik az emberi kapcsolatok építése, a személyesség.⁣

A cikkben gyakorlati tippeket találsz a személyiséged megmutatására, hogy sikeresebben kommunikálj az online térben és nagyobb konverzióval tudd értékesíteni a szolgáltatásaidat.

Miért hasznos az önazonosság üzleti szempontból?

  • Bevonzza az álom ügyfeleidet, akikkel igazán öröm a munka
  • Előszűri azokat, akikkel nem annyira szeretnél együtt dolgozni, akikkel nem lesz meg a kémia
  • Könnyebb csapatot építeni, alkalmazottakat és alvállalkozókat találni, olyan embereket, akikkel jól ki fogsz jönni
  • PR lehetőségek esetén a másik fél azonnal el tudja dönteni, hogy illesz-e az ő üzenetéhez
  • Sikeresebb szakmai együttműködésekhez vezethet, ha elsőre sikerült a megfelelő partnereket megtalálnod
  • Úgy és olyan emberekkel dolgozhatsz együtt, ahogyan azt te szeretnéd, ahogyan neked kényelmes és ami illeszkedik a ritmusodhoz és mindahhoz, ami számodra fontos
  • Magabiztosabb leszel azáltal, hogy az online megjelenésed 100%-ban téged képvisel
  • Senkinek nem leszel zsákbamacska, ha az első kapcsolódási ponttól kezdve a teljesítés végéig önazonos vagy. Ez közös elégedettséghez vezet, amiből később nagyobb eséllyel lesz újabb megkeresés
  • Az értékesítési tölcséred összes lépésénél egyre nagyobb bizalmat tudsz építeni, ami több megkeresést / eladást és több bevételt jelent
  • Sokkal kevésbé lesz megterhelő az egész marketing, ha nem akarsz másnak látszani és megfelelni azoknak az elvárásoknak, amikkel nem tudsz azonosulni 

Kapcsolódó cikk:

Hogyan segít kiszámíthatóbb bevételt generálni egy szakértői weboldal?

Állítsd a honlapodat a pénzügyeid szolgálatába. Legyenek olyan rendszereid, amik elérhetővé teszik a stabilabb bevételszerzést.
Elolvasom

Konkrét tippek a személyiséged megmutatására

Nagyon fontos, hogy a most következő pontokat rendszerbe illeszd: ne kizárólag a saját preferenciáid szerint találd ki ezeket, hanem vedd figyelembe a célközönségedet, a piacod elvárásait és a marketing szemléletet is.

Enélkül nem lesz jól felépített üzeneted és sérülnek az üzleti céljaid.

A személyiségedet úgy kell kommunikálnod, hogy az ne öncélú önkifejezés legyen, hanem az online megjelenésed egyik pillére.

Ennek a pillérnek a részeire hoztam neked konkrét, gyakorlatias példákat:

Arculat

A vizuális ingereket képest a leggyorsabban feldolgozni az agyunk. Egy kutatás szerint 0.05 másodperc alatt formál a felhasználó véleményt egy weboldalról, hogy tetszik neki vagy sem.

Az arculatod egy remek lehetőség arra, hogy megmutasd, milyen vagy. Szavak nélkül is sokat elmondanak rólad a honlapod és egész online megjelenésed arculati elemei:

  • színek
  • tipográfia (betűtípusok)
  • design elemek, hátterek, minták, ikonok
  • logó verziók
  • térközök, margók, elrendezés
  • animációk: videók, gifek, marquee (mozgó szövegek), görgetési animációk, link effektek, stb.
  • mindezek egymáshoz viszonyított aránya és ritmusa

Látod, micsoda különbség van a két lenti sales oldal design között? Mindkettő teljesen más érzéseket kelt benned, más a hangulata és máshogy képzeled el magadban a szolgáltatót:

Fotók

Szolgáltatás alapú vállalkozásként, különösen ha te vagy a márka arca, elengedhetetlen, hogy legyenek téged ábrázoló fotók. Minél exkluzívabb vagy magasabb árú a szolgáltatásod, annál inkább indokolt a profi fotós által készített fotósorozat.

A személyiséged megmutatásának talán leginkább magától értetődő eleme. 

Az öltözködésed, a stílusod, a kisugárzásod, az arckifejezésed, mind-mind hozzáadnak egy újabb részletet a rólad kialakult képhez.

Videó

Sehol sem jön át úgy a személyiséged, mint egy videóban, amihez az arcodat adod. Arról nem is beszélve, hogy ez a tartalom lemásolhatatlan.

A hanglejtésed, a mimikád, az energiád nagyon közvetlenné teszik az élményt, emiatt könnyen eldönti bárki, szimpatikus vagy-e neki. Ha igen, akkor a bizalomépítést sem a nulláról kezded, hanem egy sokkal magasabb szintről.

Szöveg

Hiába az összes színes-szagos design részlet, ha a szövegeidből hiányzik a személyiséged, akkor nehéz lesz hozzád kapcsolódni.

Sablonos szöveget mindenki tud írni, de olyat, ami téged képvisel ÉS még a célközönségedet is megszólítja, az az igazi kihívás.

A szövegeidet úgy töltheted meg személyiséggel, ha ebben is önazonos vagy és nem félsz megmutatni magad.

Pár tipp az autentikus szövegekhez.

Írj úgy, ahogy beszélsz

Vedd fel a saját beszédedet, vagy kérd meg egy barátodat, hogy szeretnél vele beszélgetni a szolgáltatásodról (ez csak annyiban különbözik, hogy nem magadban/magadnak beszélsz)

Vezess egy “copy bankot”

Folyamatosan gyűjtsd az általad használt kifejezéseket, szavakat (főnevek, melléknevek, igék), vicceket, szlogeneket, emojikat egy doksiba. Amikor nem érzed tejesen magadénak a szöveget, inspirálódj ebből a gyűjteményből.

Ennek a doksinak lehet olyan része is, amiben azt gyűjtöd, mik azok, amiket NEM használsz a kommunikációdban. Én például kevésbé szeretem a “biznisz” szót, ezért kevésbé használom.

Történetek

Mesélj történeteket. Mindenkinek van. Minél inkább megmutatod általuk az emberi mivoltodat, annál több érzelmet tudsz kiváltani.

A story-telling nemcsak egy hangzatos marketing fogás. A megéléseid, történeteid és anekdotáid által tudod megmutatni a saját, egyedi nézőpontodat és közelebb kerülhetsz a célközönségedhez.

A minél részletgazdagabb, konkrétabb leírások sokkal könnyebben fogyasztható, élvezetesebb tartalmak, mint bármi, amit a ChatGPT-vel le tudsz generáltatni.

Sebezhetőség

A saját komfortzónádon belül is bőven sok lehetőséged van sebezhetőnek, emberinek mutatni magadat. A saját utad, kihívásaid, félelmeid, hibáid felvállalásával egy inspiráló példakép lehetsz a célközönséged számára.

Mint minden szövegnél, itt is fontos, hogy meg kell találni az arany középutat, és úgy beszélni magadról, hogy az valójában ne rólad szóljon, hanem arról, hogy az olvasónak mit tudsz ezzel adni, neki mi van benne, neki ez miért hasznos.

Nikinél is abból kovácsoltunk előnyt, hogy nem rejtettük véka alá a depresszióval telített múltját.

Személyes részletek

Minden ügyfelemet arra szoktam bátorítani, hogy a magánéletükből osszanak meg pár vicces vagy érdekes dolgot. 

Ez lehet szakmai vonatkozású is, de mindenképpen legyen pár munkától teljesen független érdekesség is: mókás tények, hobbik, kedvenc étel / ital / film / stb. vagy ezek bármilyen keveréke.

Nemcsak abban segítenek, hogy megjegyezhetővé tesznek a tömegben (“áh, igen a cicás dietetikus”), de általuk úgy érzi az olvasó, hogy egy kicsit megismert, úgy igazán, hisz beengedted az életedbe, a kulisszák mögé. 

Szeretjük látni az embert a vállalkozás mögött, aki kertészkedik, horgol, imádja a whiskey-t, koromfeketén issza a kávét, Spanyolországban lakik, mentett kutyája van vagy éppen minden hétvégén túrázik a családjával.

Ha azt látod valaki rólam oldalán, hogy az ő kedvence is a madártej ízű fagyi, akkor van bennetek valami közös, és amikor megkeresed, ezzel az ismerős érzéssel, akár ezt a hétköznapi témát megemlítve kezdhettek el beszélni. Teljesen már hangulatban fog telni az a beszélgetés, meglátod.

Kozmetikus ügyfelem oldalán: https://ekeenikokozmetika.hu/bemutatkozas/

Product manager ügyfelem oldalán: https://siposandrea.hu/rolam

Micro copy

A mini szövegek jelenőtéséről se feledkezzünk meg. Ha ilyen apróságokra is odafigyelsz, az az igazán profi hozzáállás! Ez lehet például:

  • gomb szöveg
  • űrlap mezők
  • vásárlási vagy űrlap küldési értesítés siker és sikertelenség esetén
  • hibaüzenetek
Lakberendező ügyfelem (https://cristalinteriors.hu/) 404-es oldala: Ez a link használhatatlan, mint egy rosszul megtervezett otthon

Egy másik példa: hogyan lehet izgibb a “kérem a hírleveleket” bepipálós űrlap mező

Értékrend

Az értékrendedet sokféleképpen tudod érvényesíteni, és ez is azt a célt szolgálja, hogy minél inkább csak olyanok jelentkezzenek hozzád, akik tudnak azonosulni az általad képviselt nézőponttal.

Mit tartasz fontosnak? 

Ha számodra a prioritási lista elején a családod van, akkor ezt egyrészt el is mondhatod a kapcsolati oldalon a munkaidőddel együtt, másrészt mutasd is meg azzal, hogy betartod a saját szabályaidat.

Mi az, amitől elzárkózol? 

Ha például nem dolgozol együtt influenszerekkel, vagy esetleg azt mondod, a te praxisodba nem férnek bele a szivárványcsaládok, akkor ezt egy saját policy-ban is megfogalmazhatod.

Milyen ügyeket támogatsz? 

Beszélj a céljaidról és a motivációdról. A közös ügyek összehozzák az embereket és könnyebbé teszik a kapcsolódást.⁣ 

Referenciáid

Szintén nagyon beszédes, ha “jó bornak nem kell cégér” alapon hagyod, hogy a munkáid beszéljenek helyetted.

Fontosnak tartom elmondani, hogy a referenciáid, portfóliód, visszajelzéseid alaposan, tudatosan átválogatott listáját tedd csak közzé a weboldaladon. Úgy tudnak irányt mutatni, ha bennük is felfedezhető egy irány.

Tehát csak a közzététel kedvéért nem érdemes mindent bedobni a közösbe.

Hogyan készítek olyan weboldalt, ami téged képvisel?

A személeletmódon 3 pillérjéből az egyik Te vagy, a te személyiséged:

Erről az ábráról, vagyis a saját módszertanomról ebben a cikkben olvashatsz bővebben:

Kapcsolódó cikk:

Hogyan lesz eredményes szöveged? Szövegírási folyamatom 3 alappillére

Hogyan lesz a szöveg egyszerre a tiéd, a célközönségedet megszólító és marketing fókuszú? Így zajlik nálam a szövegírás, veled EGYÜTT
Elolvasom

Az ügyfeleim szerint mennyire sikerült megmutatni a személyiségüket?

“Tökéletes lett! A színek, a design, teljesen olyanok, mint én! Tényleg azt tükrözi, amit csinálok, amit igazán szeretek csinálni. Megtöltötted odafigyeléssel, kedvességgel.” /Tóth Bernadett/

“Köszönöm szépen a csodás oldalt, ami olyan lett, mint amilyennek megálmodtam, sőt. Annál is jobb!❤” /Sütő Zsanett/

“Mintha rám öntötték volna! Amit nekem Kitti létrehozott, az nem csak egy weboldal, ahol megnézhetik az emberek mivel foglalkozom, hanem minden részlet én vagyok, amit képviselek, szöveggel, elrendezéssel, designnal kifejezve.” /Rácz Gréta/

“Tiszta szívemből, nagy szeretettel és barátsággal ajánlom a munkádat azoknak a vállalkozó hölgyeknek, akik szintén arra vágynak, hogy egy egyedi, tényleg személyre szabott, a vállalkozásukat és személyüket méltán és teljes egészében képviselő weboldal szülessen meg! “ /Bálint-Huber Zsuzsi/

“Egyszerűen fantasztikus! Minden apró részlete tökéletes! Pont ilyet szerettem volna. Egyértelműen tükrözi a vállalkozásom stílusát.” /Siposné Szabó Mónika/

“[…] De igazából kedvencem még a rólam aloldal is, mert szintén lényegretörő, és tetszik benne az a számos megoldás, illetve hogy a kutyusom is kapott szerepet benne.. :)” /Gál Nikolett/

Hogyan érek el ilyen eredményeket?

Alapos kutatómunka

A projektet megelőzi egy felkészülési fázis, ahol rengeteg információt gyűjtök:

  • kérdéssorok mentén térképezem fel az egyediségedet
  • az elképzeléseid megosztására több közös felületet hozok létre, hogy lássam, mi az az irány, amit elképzeltél és ami téged képvisel
  • interjúkat készítek a korábbi ügyfeleiddel, hogy releváns infót kapjunk azoktól, akiknek értékesíteni szeretnél a jövőben
  • átnézem az eddigi online kommunikációdat, meglévő weboldaladat (ha van)
  • tartunk egy kick-off meetinget, ahol még jobban kirajzolódik bennem, mit és hogyan érdemes kommunikálnunk a weboldalon

Stratégia

Stratégiai személetmóddal dolgozom, ami azt jelenti, hogy semmit sem öncélúan készítünk és nem csak a te igényeidet veszem figyelembe, hanem az összes tényező (te, a célközönséged, az üzleti céljaid, az iparágad, a weboldalas szakma szabályai, a marketing szempontok) együtt alkot egy rendszert, ahol az elemek egymásra épülnek.

Kapcsolódó cikk:

11 dolog, amit gondolj át, ha weboldalt szeretnél

A stratégiai tervezés sikeresebbé teszi a weboldal elkészítését. Készülj fel a lista alapján és legyen elsőre olyan weboldalad, amit megálmodtál.
Elolvasom

Közös munka és szoros együttműködés

Minden mérföldkőnél, hetente tartunk egy közös zoom meetinget, ahol átbeszéljük az elkészült részeket. Minden ponton elmondhatod, mi az, amivel egyetértesz, min változtatnál és hogyan változtassunk rajta. Rendelkezésre áll egy útmutató is, ami segít abban, hogy hogyan kell konstruktívan visszajelzést adni, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.

Szakemberként eleve a te érdekeidet képviselem és végigkalauzollak a projekten, de ez egy csapatmunka. A te vállalkozásodat te ismered jobban, a szakmai megvalósítást pedig én, és ketten együtt tudjuk elérni a legjobb ereményeket.

Kivitelezés során fentiek alkalmazása

A fenti gyakorlati tanácsaimat a saját munkámból merítettem. Minden projektnél az oda illő elemekkel dolgozom és még azt is személyre szabjom. Ahogyan nincs két egyforma vállalkozás, úgy nincs két egyforma honlap sem.

Tévhitek és gyakran felmerülő kérdések a személyiséged megmutatásával kapcsolatban

“Mi van, ha én introvertált vagyok?”

Pont erről szól a személyiséged megmutatása. Megmutatni magad elengedhetetlen, hiszen arctalan vállalkozásoktól senki nem vásárol, mert nincs, ami bizalmat építsen.

Meg kell találni azt, amivel a céljaidat is eléred és ami a személyiségedhez is passzol. A weboldalas projekt során én ezen végigvezetlek, de a marketing csatorna kiválasztásában segítséget nyújthat ez a cikkem például:

Kapcsolódó cikk:

Mit tehetsz, ha nem szeretsz marketingezni, pedig muszáj?

Hangold össze a 7 lépésem segítségével a személyiségedet az értékesítési céljaiddal, hogy a marketinged élvezetes, önazonos és eredményes legyen.
Elolvasom

“Nekem cégem van. Szükségem van nekem is a személyiségem bemutatására?”

Attól függ, mennyire szeretnél te lenni a cég arca.

Ha te képviseled a márkát arccal, karakterrel, akkor ez azt mutatja, hogy az ügyfélszerzésben is támaszkodtok arra, hogy a te személyiséged legyen a híd a célközönséghez. Ez esetben kiaknáznám a fent elmondottakat.

Ha viszont nem személy szerint te képviseled a céget, akkor nagyobb léptékben, céges szinten kell törekedni a márka személyiségének kommunikációjára. Misszió, értékrend ugyanúgy lesz, csak nem konkrétan hozzád, cégvezetőhöz kapcsolva. Az arculat, a szöveg, a történetek ugyanúgy megtestesítenek egy üzenetet, csak ez esetben ezt sokkal globálisabb mércével kell mérni.

Utolsó jó tanács: Merd megmutatni magad, mert könnyebben kitűnhetsz a tömegből, lemásolhatatlan leszel és sokkal őszintébb kommunikációval érheted el az ideális ügyfeleidet.

Kapcsolódó cikk:

Unod már, hogy folyton papagájként ismétled magad?

Miért van az, hogy újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolod meg, és mit tehetsz, amivel időt és mentális energiát spórolhatsz a munkádban?
Elolvasom

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.