kitti 2022 068

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Mit tegyél, ha átadásra került a weboldalad?

Hurrá! Elkészült a weboldalad. Megkaptad a gyorstalpalót, a fájlokat, és végre hivatalosan is “él” és működik a honlapod.

Na de mi legyen ezután?

Az a helyzet, hogy a weboldal élete most kezdődik csak igazán. Nem dőlhetsz hátra, hogy “huhh, akkor ez is kész van”. A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha nem használod a weboldaladat.

Ebben a cikkben összeszedtem, mit tegyél, ha átadásra került a weboldalad.

Légy jelen a marketing csatornákon

Elengedhetetlen, hogy megmutasd magad és rendszeresen kommunikálj az ideális ügyfeleiddel, akiket a tartalmaid fognak bevonzani. Ezután tudod átterelni őket a weboldaladra (forgalom). Ha te vagy az, akit keresnek és megkaptak minden szükséges információt, akkor felveszik veled a kapcsolatot (konvertálnak). Maguktól viszont nem fogják ezt az utat bejárni, neked kell őket a weboldaladra terelni a marketing csatornáidról.

Frissítsd a biodat

A bemutatkozásod kulcsfontosságú, hiszen a legtöbben az alapján pár másodperc alatt leszűrik, hogy érdekes-e számukra a tartalmad, és szeretnének-e esetleg bekövetni. Röviden és tömören kell nagyon fókuszáltan átadni mindazt, amiről a vállalkozásod szól. Ha nem tudsz rövid és hatásos bemutatkozást írni, kérj tőlem segítséget.

A legtöbb közösségi média felületen lehetőséged van egy linket elhelyezni, és éppen ezért nagyon jól kell választanod. A leggyakoribb opciók:

  • A főoldalad
  • A kapcsolati oldalad
  • Egy kezdd itt oldal
  • Vagy egy Linktree, avagy linkcsokor. Itt vagy a létrehozott natív Linktree oldalad linkjét osztod meg, vagy ha kaptál, akkor érdemes inkább az egyedi ‘linktree’ oldaladat megosztani. Arculatra van szabva és a Google Analytics segítségével mérni tudod, hány megkeresés érkezett ezen link segítségével.

Promózd az új honlapodat

Oszd meg a közösségeddel a nagy hírt: elkészült a weboldalad. Ez nemcsak egy valóban jó indok az ünneplésre, hanem a social media csatornáidon is nagy aktivitást szokott kiváltani, könnyedén behúzhatsz vele új embereket is akár, és bónuszként pedig megdobja a weboldalad forgalmát, ezáltal is jelezve a keresőrobotoknak, hogy az oldalad érdekes.

Ehhez én szoktam mindenkinek készíteni egy menő kis promó grafikát, szóval ha van ilyened tőlem, akkor azt is használhatod.

Posztolj, sztorizz, videózz róla, kinek és miért lesz hasznos az oldalad, miért keresse fel és miben tudsz segíteni.

Ünnepeld különleges ajándékkal, kedvezménnyel vagy nyereményjátékkal

Az előző pont felturbózása. Legyen egy valóban nagy esemény az, hogy elkészült a honlapod. Rukkolj elő valami szuper ajánlattal erre az alkalomra, és kedveskedj a követőidnek. Ezzel könnyedén beindíthatod az ajánlatkéréseket és vásárlásokat is.

A nyereményjátékok szabályaira nagyon figyelj oda. Itt találsz egy összefoglalót a témáról.

Dolgozd ki a tartalommarketing stratégiádat

Legyen terved a különböző csatornáidra (honlap, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube stb.). Enélkül el fogsz úszni, fogalmad sem lesz, mit kell ahhoz posztolnod, hogy elérd az üzleti céljaidat. Egyre kevesebbet kommunikálsz, végül már csak hébe-hóba írsz bármit is, így teljesen elapadnak a weboldalad látogatói és az érdeklődőid.

A tartalommarketing stratégia nem más, mint annak a megtervezése egy bizonyos időre előre (leggyakrabban 1 hónapra), hogy pontosan mikor, miről, hol fogsz kommunikálni. 

Különösen a social mediára igaz, hogy random posztolgatással az algoritmus egyre kevesebb követődnek fogja az új posztjaidat megmutatni, így egyre kevésbé lesz hatékony a munka, amit ebbe fektetsz.

Stratégiával viszont kivonod az egyenletből a bizonytalanságot és a spontaneitást, helyette nagyon tudatos és jól felépített lehet a marketing kommunikációd, ami nagyobb elérést, ezáltal több megkeresést jelent.

Használd az arculati kézikönyvet

Talán a leggyakrabban elkövetett hiba, amit az ügyfeleimnél látok, hogy újra meg újra fel akarják találni a csőben a lyukat, és össze-vissza színeket és betűtípusokat használnak a posztoláskor.

Ezzel az a baj, hogy nem lesz egységes a kommunikációd, a megjelenésed, ami azon kívül, hogy nagyon amatőr látszatot kelt, elkaszálja a weboldalba rakott összes erőfeszítésedet. Ugyanis ha látnak valamilyen arculatot instán, aztán a weboldalra navigálva egy teljesen más élmény éri őket, akkor azt fogják érezni, hogy rossz helyen járnak és kilépnek. Nem lesz meg az az ismerős érzés, az a bizalom irányodban, amit a social médiában felépítettél.

Arról nem is beszélve, hogy a saját dolgodat könnyíted meg, ha nem kell töltened az időt a színek kiválasztásával minden egyes alkalommal, hiszen már adott.

Ha nincs arculati kézikönyved, készíts egyet magadnak. Szedd össze benne a színpalettádat, betűtípusokat és egyéb design elemeket. Ezután használd ezeket minden kommunikációdban.

Írj blogcikkeket

Ha készült blog is a honlaphoz, használd. Ha nem, máris kezdj el azon gondolkodni, mikor egészíted ki ezzel az oldaladat, ugyanis a legtöbb szolgáltatás – és különösen a magas díjú szolgáltatások – esetében kell a minőségi és edukációs tartalom.

A blog zseniális lehetőség arra, hogy kibontakoztasd a szolgáltatásodban rejlő lehetőségeket, és elmondd az embereknek mindazt, amit (nagyon helyesen!) nem zsúfoltál a webszövegbe. Ne feledd:

  1. Edukáció nélkül nincs problématudat sem. Fel kell hívnod a figyelmet a szolgáltatásod által megoldott problémákra és a megoldásaiddal biztosított előnyökre.
  2. Ha nincs a weboldaladon folyamatosan frissülő tartalom, akkor nem lesz, ami visszahúzza az embereket. Ne legyenek illúzióid. Senki nem akarja 63-szor elolvasni a rólam oldaladat. Csakis úgy maradhatsz a “köztudatban”, ha rendszeresen írsz értékes tartalmat. Nem mellesleg SEO szempontból is erősen ajánlott.

Kezdj el hírleveleket küldeni

Ha a weboldaladon integrálva lett email marketing szoftver, akkor számodra ez a legnagyobb lehetőség, hogy közvetlenül elérd az ideális ügyfeleidet. Ha egy csaliajánlattal bekerültek az email listádra, akkor ők már egy bemelegített célközönség, hiszen feltartották a kezüket, hogy érdekli őket a szolgáltatásod.

Küldj rendszeresen értékes hírleveleket, amikkel tovább építheted a kapcsolatot az emberekkel, hasznos és figyelemfelkeltő írásokkal megmutathatod, miért, mikor és kinek érdemes téged megkeresni. Mindenféle hírről és promócióról is értesítheted őket azon a felületen, amit mindenki minden nap megnéz: az email fiókjában. 

Ehhez is érdemes stratégiát kidolgozni, lásd a tartalommarketing stratégiás pont.

Bővítsd a portfóliódat, írj esettanulmányokat

Az új portfólió elemek nemcsak frissülő tartalmat jelentenek a keresőrobotok számára, de a látogatóidnak is azt mutatják, pörög a bizniszed, állandóan vannak megkereséseid, ergo egy valid és keresett vállalkozó vagy. Ez rögtön emeli a bizalmat is irányodban, és mint tudjuk, amelyik fagyizó előtt nagyobb a sor, oda fognak többen beállni, mert sokkal bizalomgerjesztőbb, mint az, ahol senki sincs.

Légy ugyanakkor nagyon tudatos is. Ne szórd ki az összes munkádat a vakvilágba. Válogasd meg, mely munkáidat rakod ki a portfóliódba, miről írsz esettanulmányt, ugyanis pontosan velük megegyező munkákat  és ügyfeleket fogsz velük bevonzani. Ha volt olyan munka, ami nem passzol teljesen az imidzsedbe és a célcsoportodba, akkor csak azért ne posztold ki, hogy eggyel több munkád legyen kint. Szintén, ha az ügyféllel nem klappolt valami, akkor nem javaslom, hogy szerepeljen a portfóliódban, hiszen nem akarsz még egy olyan problémás ügyfelet.

Keress aktívan PR és más megjelenési lehetőségeket

Többek között azért javaslom, mert megsokszorozhatja a szakértői státuszodat, ha olyan platformokon jelensz meg, olyan más márkák égisze alatt, akik már elismerésre tettek szert, bizonyítottak a piacon és nagy közönségük van. Gondolj rá úgy, mint kölcsönvenni más hírnevét és közönségét, és ezáltal forgalmat terelni a saját oldaladra.

Ez nem ám egy egyoldalú kapcsolat, ugyanis te a másik platformjának színvonalát emeled azáltal, hogy hasznos és érdekes tartalmat biztosítasz.

Lehet szó interjúról, vagy vendégszereplésről, vendégblogolásról, mindegyikben közös, hogy

  1. Ne várd a sült galambot. Ne várd, hogy majd neves online magazinok megkeresnek. Kezdeményezz te, javasolj ötleteket, témákat, és írd meg, neki milyen előnye származik abból, ha együttműködtök.
  2. Válogasd meg jól, kiket keresel meg. Passzoljon a márkádhoz, az üzenetedhez és a célpiacodhoz. Ha te például dietetikus vagy, akkor ne a Red Bullnál kopogtass.
  3. Nem muszáj a piac óriásait megcéloznod. A kisebb, ám hiteles vállalkozások is sokat dobhatnak az imindzseden.
  4. Keress meg nyugodtan olyan vállalkozókat, akikkel közös a célközönségetek, ám különböző, vagy egymást kiegészítő dolgot kínáltok. Egy lakberendező-bútorasztalos együttműködés például jól hangzik, egy lakberendező-stílustanácsadó meg egészen izgalmas téma lehet.

Monitorozd, tesztelgesd az elkészült rendszereket

Akár számodra teljesen új, akár már ismerős rendszerek kerültek kiépítésre, meg kell ismerkedned velük, hogy hatékonyan és magabiztosan tudd őket használni. Légy a saját vásárlód, és menj végig a folyamaton, hogy lásd, milyen élmény éri őket.

Garantálom neked, különösen, ha eddig nem voltak ilyen rendszereid, hogy az idők során a rendszereid is átalakításra, kiegészítésre szorulnak majd. Ez nem egy rossz dolog, hanem azt mutatja, hogy fejlődik a vállalkozásod és egyre több tényezőre fordítasz minőségi figyelmet. 

Ha újak neked ezek a rendszerek, akkor pedig az szokott lenni, hogy az építkezés szakaszában még nem tudtad kellően jól felmérni a saját és ügyfeleid igényeit. Ezzel sincsen semmi baj, ne érezd rosszul magad miatta. A WordPress weboldalakban az a legjobb, hogy semmi sem kőbe vésett és mindig minden alakítható.

Barátkozz a WordPress oldaladdal

Nézd újra az átadáson készült felvételt, majd kezdd el feldolgozni az oktatóvideókat. Vállalkozóként bizonyára te is jól tudod, hogy legalább alapszinten képben kell lenned azokkal a dolgokkal, amiket a munkád során használsz közvetlenül vagy közvetve.

Értsd meg a működését, használd a funkcióit, mert ha legalább az alapokkal tisztában vagy, akkor sokkal magabiztosabban fogod a későbbiekben kezelni a fő értékesítési csatornádat. Kérdés esetén írj nekem bátran.

Kezdd el kialakítani a karbantartási rutint

Építsd be tudatosan a teendőid közé minél előbb a weboldalad rendszeres és folyamatos karbantartását. Ha nem kértél tőlem havidíjas karbantartási szolgáltatást, akkor az ajándék ingyenes support időszak letelte után neked kell gondoskodnod a weboldalad egészségéről és biztonságáról.

Végezd el rendszeresen a frissítéseket, készíts biztonsági mentést és monitorozd a weboldaladat érő támadásokat annak érdekében, hogy semmilyen téren ne tapasztalj problémákat az oldalad működésében.

Optimális esetben minimum kéthetente végezd el az összes karbantartási teendőt, félévente pedig módosíts mindenhol jelszót.

Nyisd meg minden eszközön a titkos oldalt

Mivel a Google Analytics alapértelmezetten minden látogató tevékenységét ugyanúgy méri, ez azt is jelenti, hogy téged is mér. Ha – pláne az elején – sokszor megnyitod, hogy gyönyörködj benne, vagy megmutatod/leküldöd ismerősöknek, ügyfeleknek, akkor az mind-mind mért adat. Ez fals eredményekhez vezet, hiszen mi arra vagyunk kíváncsiak, hogy az összes többi látogató hogyan viselkedik. 

Ennek érdekében létre illik hozni egy ún. titkos oldalt, aminek pusztán csak annyi jelentősége van, hogy a követőkódok beállításakor megmondjuk az Analyticsnek, hogy aki járt ezen a titkos oldalon, őket ne vegye be a mérésbe. Ez egy privát oldal, csak az ismeri, aki tudja a linket.

Ha te is kaptál ilyet, nyisd meg inkognitó módban minden eszközön, amit használsz (PC, laptop, telefon, tablet). Így elkerülheted, hogy akaratod ellenére rontsd a mérési eredményeket.

Ismerkedj a fizetett hirdetésekkel

Az adatok gyűjtését pedig sosem lehet elég korán kezdeni. Mi is ez az adatgyűjtés? A Facebook és a Google ugyanis folyamatosan tanulnak a közönségedről, és ennek segítségével egyre pontosabban meg tudják határozni, hogy kik lesznek a legtökéletesebb emberek a te szolgáltatásodhoz. A többieknek pedig nem fogja megmutatni a hirdetésedet, ami mindenkinek jó. Neked is jó, mert nem égeted a pénzt feleslegesen, és nekik is jó, mert nem bosszantod (spameled) őket számukra érdektelen tartalmakkal. 

Ezt a szuperképességet viszont csak akkor tudják használni, ha beveted őket és hirdetéseket futtatsz. 

Pénz = forgalom = szempár, aki látta az ajánlatodat. Tehát minél több pénzt pakolsz bele a hirdetésekbe, annál több embernek mutatja meg a platform, így pedig gyorsan gyarapodnak az adataid. Ha kisebb büdzsével rendelkezel, akkor ez a folyamat nyilván lassabb. 

Vedd fel a kapcsolatot egy SEO szakemberrel

Különösen, ha blogolsz, akkor érdemes minimum egy tanácsadás erejéig felkeresni egy SEO szakembert, aki abban tud segíteni, hogy ne kútba dobott, felesleges legyen az a munka, amit a blogcikkekbe teszel. Ha optimalizált tartalmakat készítesz, az azt jelenti, hogy olyan bejegyzéseket írsz, olyan kulcsszavakkal, amiket az emberek ténylegesen beütnek a keresőbe, akkor sokkal célzottabb lehet a tartalommarketing stratégiád és jobb eredményeket érhetsz el, mintha csak saját kútfőből ötletelnél.

Rendszeresen nézd meg az elemzéseket, riportokat

A hatékonyság a sarokköve az összes marketingbe fektetett munkádnak. Egyszerűen nem érdemes ott kommunikálni, ahol nem az ideális ügyfeleid vannak, és ahonnan nem érkezik releváns forgalom. A közösségi média platformok elemzései és az analytics és Search Console riportjai azt a célt szolgálják, hogy a hatékonyságodat adatok segítségével tudd növelni. 

Ellenőrizd ezeket a riportokat rendszeresen, ezáltal oda csoportosíthatod az erőforrásaidat, ahová érdemes, és elhagyhatod azokat a tevékenységeket, amik nem hoznak eredményt.

Aktualizáld néha az ügyfél visszajelzéseket

A honlapodon nagy jelentősége van a társadalmi megerősítésnek, vagyis hogy nemcsak te mondod magadról, hogy szuper vagy, hanem mások, valódi, hiteles és hétköznapi ügyfelek is megerősítik az általad elmondottakat.

Időről időre érkezni fognak olyan új elégedett visszajelzések, amik megérdemlik, hogy a honlapodon is szerepeljenek. A portfólióhoz hasonlóan itt is jól válaszd meg, mely visszajelzések kerülnek ki a központi értékesítési felületedre, hiszen magukhoz hasonló embereket fognak behúzni.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.