Gondoltad, volna, hogy egy jó weboldal sokféleképpen tud neked időt és értékes agyi kapacitást spórolni? Ebben a cikkben mutatok 28 dolgot, amit levehet a válladról, hogy a bevétel- és értékteremtő feladataidra fókuszálhass.
Emelje fel a kezét, akinek nincs időmenedzsment problémája?
Tudod, az a bosszantó érzés, amikor nap, nap után azt látod, hogy kifolynak az ujjaid között a percek, az órák, és mégsem jutsz sehova.
Folyamatosan pörögsz a mókuskerékben, újra és újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolod meg, oda-vissza megy az időpont egyeztetési pingpong, te pedig nem tudsz foglalkozni az igazán fontos dolgokkal.
Pedig…
Azért lettél vállalkozó, hogy végre szabad lehess és a saját szabályaid szerint dolgozz.
Mégis sokszor azon kapod magad, mintha bent ragadnál az idő csapdájában.
Egy jól felépített weboldalt azért is hívnak értékesítési rendszernek, mert tehermentesíti a vállalkozást. A beépített automatizmusoknak köszönhetően számtalan formában elvégezheti helyetted a manuális munkát.
Gondolj csak bele: ha minden nap csak 10 percet szánsz arra, hogy vagy már századjára válaszolod meg ugyanazt a kérdést, vagy rendelést veszel fel, akkor az éves szinten 40 óra.
Miért fontos, hogy kigyomláld a manuális időrabló feladatokat?
- megelőzheted a kiégést, ha a rendszereidnek köszönhetően kevesebbet dolgozol, több időt töltesz a munkádnak azzal a részével, ami feltölt
- nem fecsérled feleslegesen a figyelmedet és kreatív energiádat admin feladatokra, helyette azon dolgozol, hogyan tudsz még jobb szolgáltatást nyújtani az embereknek
- nem merítenek le a “hülyeségek” és a “nem-szeretem-feladatok”, így energikusabban és mosolygósabban kezdheted a mindennapjaidat
- nem fogsz este “csak még egy fél órát” a családod és a pihenésed rovására olyan dolgokkal tölteni, ami 1. tudjuk, hogy nem fél óra lesz, és 2. teljesen felesleges, hogy te csináld, mert már megvannak rá a modern eszközök
- sok hibalehetőségtől is megkíméled magad, ha a fáradt agyad helyett a mindig kipihent és stabilan teljesítő rendszerekre bízod magad
- ezeknek az időspóroló rendszereknek a többsége win-win helyzetet teremt azáltal, hogy az érdeklődődnek is gyorsabb, gördülékenyebb, élvezhetőbb folyamatot biztosít
- piaci előnyt is biztosíthat a számodra, hiszen számos tippem a szakértői státuszod teljesen automatizált bemutatását hivatott megoldani
- lenyűgözheted a profizmusoddal az ideális ügyfeledet anélkül, hogy neked kézbe kellene venned a dolgokat
A vállalkozásodban az eredményeid, és nem pedig a beletett időd fogja lenyűgözni az álom ügyfeleket. Dolgozz hát okosan, ne keményen.
Pontosan hogyan tud neked időt spórolni a weboldalad?
1. Érdeklődők előszűrése
Ne fusd a felesleges köröket az eleve rossz jelöltekkel, akikkel valamilyen okból kifolyólag úgysem lesz üzlet. A webszöveg mellett különböző eszközöket lehet bevetni annak érdekében, hogy már saját maguktól el tudják dönteni, hogy szeretnék-e megtenni a következő lépést (pl. az áraid feltüntetésével)
2. Gyakran ismételt kérdések
Ahogyan a bevezetőben is említettem, teljesen időpazarlás újra és újra megválaszolni ugyanazt. Ennek semmi értelme, ha belegondolsz. Nem vagy te robot! ??
Küldd a kérdezőt egy olyan felületre, ahol minden kérdésére megtalálja a választ. Olyan kérdésekre is, amikre azelőtt nem is gondolt.
Az eredmény? Azt fogja érezni, “na ez az ember tényleg ért engem, megbízok benne”. Arról nem is beszélve, hogy onnan már egyedül is folytathatja az útját, remélhetőleg a megrendelés felé.
3. Ügyfélszolgálat
Miután minden szükséges és releváns információ az összes gyakori kérdéssel megtalálható a weboldalon, sok esetben egyáltalán nincs szükség ügyfélszolgálatra, nem kell ilyen teendőkkel foglalkoznod.
4. 0-24 értékesítés
Az inbound marketing használatával egy profi online jelenlét helyetted adja el a szolgáltatást tukmálás vagy hideg megkeresés helyett, ráadásul mindig ugyanazon a magas színvonalon kommunikál.
Amit egy sales beszélgetésen neked kellene lefolytatnod személyesen, azt megteszi helyetted a sales oldalad azzal, hogy kommunikálja a szolgáltatásod értékét egy olyan formában, amivel a célközönséged tud azonosulni.
5. Portfólió
A korábbi munkáidat minden egyes alkalommal külön összegyűjteni és elküldeni valakinek kukába dobott idő. Inkább küldd el neki a stratégikusan összeállított portfóliódat, ami olyan munkákat mutat be, amilyenekhez hasonlóval a jövőben is szeretnél foglalkozni.
6. Esettanulmányok
Talán nincs nagyobb meggyőző erővel bíró tartalom, mint amikor egy hús-vér ügyfeleddel mutatod be, hogy működnek a megoldásaid. A visszajelzések társadalmi megerősítésként szolgálnak, így ha ezt megspékeled konkrét eredményekkel és folyamatleírással, akkor kézzelfoghatóvá válik a szolgáltatásod értéke és a beletett szakmai hozzáértésed.
7. Online oktatási és előfizetéses rendszerek
Technikailag egyszerre bármennyi felhasználót ki tudsz szolgálni. Nem szükséges már mindenkinek helyet találni a naptáradban. Ezek automatizált rendszerek, tehát sem a te személyes (online) jelenlétedet, sem a manuális munkádat nem igénylik. Mindenki a neki kényelmes időben és tempóban dolgozza fel az anyagot.
8. Digitális termékek
Nem kell a csomagolással, szállítással és futárcégekkel vesződnöd, mert a digitális termékekkel a teljes folyamat automatizált lehet.
A vásárlástól, számlázástól kezdve a termékek prezentálásán át az újbóli eladásig és a visszajelzések bekéréséig semmivel nem kell foglalkoznod.
Természetesen amit nem tudsz kispórolni belőle: a tudás és a tapasztalat megszerzése, illetve az anyagok összeállítása és marketingje.
9. Online fizetés, automatikus számlázás
Szerintem ezt nem kell túlmagyarázni. Megszünteti az adminisztrációs feladatokat, azonnali kiszolgálást tesz lehetővé és nincs hibázási lehetőség.
10. Ügyfél visszajelzések
Úgy is erősítheted a szakértői státuszodat, ha nemcsak te mondod magadról, hogy tudsz segíteni, de mások, valódi hús-vér emberek is megerősítik, hogy jó vagy abban, amit csinálsz. Hogyan spórolsz ezzel időt? Gyorsabban meggyőzöl egy potenciális ügyfelet közvetlen értékesítő konzultáció nélkül.
11. Kapcsolati űrlap
Ne Messengeren folytasd le az oda-vissza üzengetést. Egy űrlapon előkészítheted azokat a legfontosabb átgondolandókat, amik mindkettőtök számára fontosak és segíthetnek a jelentkezők további szűrésében is. Nincs kifelejtett kérdés, vagy utólagos bosszankodás.
12. Automatikus válaszok
Nem kell neked személyesen az emailekre azonnal reagálni. Megteszik ezt helyetted az automatikus és profi válaszok. Az érdeklődő legnagyobb elégedettségére ezek a levelek 1 percen belül meg is érkeznek hozzá, te pedig ráérsz kézbe venni a dolgot, amikor esedékes.
13. Köszönőoldalak
Ne engedd el a kezüket feliratkozás vagy kapcsolatfelvétel után sem. A köszönőoldalak lehetőséget biztosítanak arra, hogy még több értéket adj az érdeklődőnek, vezesd tovább a folyamataidon és építsd a kapcsolatot, szakértői státuszt és szimpátiát.
14. Online időpontfoglalás
Felejtsd el az oda-vissza emailváltást. Ha van lehetőség online időpontot foglalni, azzal nemcsak kényelmesebbé teszed az érdeklődőnek a cselekvést, de profibb benyomást kelt és még az ügyfélélményt is fokozhatod (például az emlékeztetőkkel).
15. Onboarding folyamat
Ha minden ügyfélnél ugyanazokat a feladatokat végzed el a projekt elején, akkor ennek az onboarding folyamatnak a gépesítése, legalábbis sablonosítása projektenként jelentős mennyiségű időt tud számodra felszabadítani.
Bónuszként pedig növeli az ügyfélélményt, így az elégedettséget is, és mindig ugyanazon a magas és profi színvonalon történik a kommunikáció. Ha lenyűgözöd őket az elején, akkor a közös munka sokkal gördülékenyebb lesz.
16. Kérdőívek
Ha a munkádhoz tartoznak kérdőívek – a munka elején vagy annak végeztével – akkor ezeket nem szükséges neked egyesével kiküldened. Ha ki vannak építve a megfelelő rendszerek, akkor futószalagon történhet a kérdőívezés, sőt a kitöltés utáni teendők vagy a kiértékelés is.
17. Üdvözlő email sorozat
Ha valaki betér nézelődni a képzeletbeli vagy valós üzletedbe, akkor logikusan (jobb esetben) az értékesítő kolléga üdvözli a vásárlót, megkérdezi, miben segíthet és elkalauzolja a kínálatban, miközben megteremt egy kellemes hangulatot.
Az online térben is szükség van arra, hogy kiépítsünk azt a bizonyos kapcsolatot, ami a szimpátiához, majd a bizalomhoz vezet. Pontosan ezt csinálja önműködően egy üdvözlő email sorozat.
18. Csaliajánlatokkal email lista bővítése
Ingyenes, a célközönséged számára releváns és értékes, hasznos anyagot adhatsz feliratkozásért cserébe. Így nélküled is szépen gyűlik az email listád azokból az emberekből, akik már feltartották a kezüket, hogy érdekli őket a szolgáltatásod.
19. Hatékonyabb hirdetések
A beépített és profin beállított követőkódok a weboldal átadásának napjától szorgosan gyűjtik az oldal látogatóinak adatait, hogy aztán amikor fizetett hirdetéseket futtatsz, akkor már lézerpontosan a megfelelő embereket érd el vele.
Mivel adatok tekintetében nem nulláról indulsz, így nem kell hónapokat vesztegetned arra, amíg a rendszer megtanulja, kinek mutassa meg a hirdetésedet a legjobb eredmény eléréséhez.
20. Blogolás
Helyetted edukálja a célközönségedet a szolgáltatásaidról, a folyamataidról és az általad biztosított megoldásokról. Egyszerre tudsz sok embernek segíteni azáltal, hogy nem egyesével magyarázgatod nekik az infókat telefonon meg emailben, hanem mindenkit ugyanoda küldesz: a blogposztodhoz.
Mivel ezáltal építi a szakértői státuszodat, könnyebben és gyorsabban megy végbe az a folyamat, amíg mezei érdeklődőből tényleges fizető ügyfél lesz.
21. SEO
Ha kellő mennyiségű munkát és időt fektetsz a keresőoptimalizálásba, akkor tulajdonképpen lesz egy önműködő és ingyenes hirdetésed. Megcsinálod a munkát 1x, és a cikk hozza a forgalmat a problémájukra megoldást kereső emberekkel még évek múlva is.
Mintha egy almafát ültetnél: türelmesen ki kell várni az eredményt, de onnantól rendszeresen szüretelhetsz.
22. Blogcikkek újrahasznosítása
Nem kell minden alkalommal feltalálnod a csőben a lyukat. Ha van blogod, ahol rendszeresen teszel közzé szuper tartalmakat, akkor azokat a marketingedben (közösségi médiában, emailekben) újra fel tudod használni.
23. Értékesítési tölcsérek
A vásárlói útvonalak kidolgozásával mindenkinek pontosan azt kínálhatod, amire éppen szüksége van (és nem idegesíted azzal, amit egyértelműen nem szeretne), és az érdeklődő egyedül végigmehet a folyamaton anélkül, hogy neked egy fűszálat is keresztbe kellene tenni.
24. Személyiséged kiemelése
A szimpátia megléte kulcsfontosságú egy szolgáltatás igénybevételéhez. Ha ízelítőt adsz abból, milyen is vagy te, milyen veled a közös munka, akkor egy érdeklődő hamar el tudja dönteni, szeretne-e veled dolgozni.
25. Várólista
Új termék bevezetésénél, időszakosan induló kurzusoknál, de akár visszautasíthatatlan szolgáltatásoknál is jó szolgálatot tehet egy várólista. Szükség esetén gyorsan és egyszerűen feltöltheted a segítségével a naptáradat, vagy előrendelésekkel előfinanszírozhatod a termékköltségeidet.
Ha nagyon vonzó az ajánlatod és szépen fel van építve a sales oldalad, akkor a hatékony email marketinggel bemelegített közönséged alig várja, hogy rávethesse magát az ajánlatodra, amikor az elérhetővé válik.
26. Jól megtervezett arculattal gyors a marketing
Ha kezedben van az eszköztár, akkor pontosan tudod, milyen betűtípusokat, színeket kell használnod és hogyan válassz fotót, akkor megszűnik az órák hosszat Canvában próbálgatás, amíg végre találsz egy olyat képet, ami tetszik.
27. PR megkeresések
Megkönnyítheted a rólad való informálódást és a megjelenéseidet is válogatott formában mutathatod meg a weboldalon, így is megspórolva a többkörös egyeztetést. Beszélhetsz a saját szabályaidról is akár, egy előre összekészített PR megjelenés “csomag” pedig később sablonként használható.
28. Affiliate linkek
Szerezz passzív bevételt plusz munka nélkül. Az affiliate linkekkel olyan, számodra jól bevált eszközöket, szoftvereket, könyveket (bármit) javasolhatsz, amit te magad is szívesen használsz. Ezért az ajánlásért cserébe te ajánlói jutalékot kapsz.
Elengedhetetlen hozzá a minőségi tartalom, nem lehet csak úgy vaktában ajánlgatni az embereknek mindenfélét.
Hol kezdd? Biztos vagyok benne, hogy a listából jópár pont szimpatikus lett. Ne akarj mindent egyszerre megvalósítani.
Vizsgáld meg, hogy a fentiek közül mire megy el a legtöbb időd és készíts egy prioritási listát, majd kezdd el ezeket a rendszereket kiépíteni.
Ha bármelyikben segítségre van szükséged, keress meg.