Tedd rendbe, porold le a honlapodat, hogy a célközönséged azt lássa, időt szánsz a fontos dolgokra. Márpedig mi lehetne fontosabb, mint hogy az álom ügyfelednek a legjobb formádat mutasd azon a helyen, ahol ajánlatot fog kérni.
Ahogyan a lakásod takarítása friss lendületet ad és jóleső érzés, úgy a weboldalad leporolása és aktualizálása is üdeséggel és ezzel járó magabiztossággal fog eltölteni. A magabiztosságodat pedig érzékelik a látogatóid is, ráadásul up-to-date infókat tudsz nekik mutatni.
Segítségképpen készítettem egy listát, mely területek érdemlik meg, hogy legalább évente egyszer figyelmet szentelj nekik.
45 tipp, köztük 5 olyan – ingyenes – szoftver és bővítmény, ami megkönnyíti a munkádat.
Üzenet
- Vizsgáld meg az üzenetedet és értékajánlatodat. Helytálló még? Továbbra is ez a specialitásod?
- Mi a helyzet a célközönségeddel? Ha az elmúlt egy évben változott a pozicionálásod, vagy finomítottad az ideális ügyfél avatarodat, akkor ez hatással lesz a webszövegre is.
- Az automatikus emailek és email szekvenciák (különösen az üdvözlő szekvencia) szövege még mindig téged képvisel?
- Mennyire vált be a jelenlegi oldalstruktúra? Vannak esetleg olyan aloldalak, amiket előtérbe lehetne hozni, míg mások már nem annyira relevánsak?
- Mennyire letisztult a vásárlói útvonal? Tudnál egyszerűsíteni a menüpontokon? Maximum 3 kattintással eléri a látogató azt a felületet, ahol jelezheti az érdeklődését?
Szakértői státusz
- Készültek rólad friss profi fotók? Cseréld le a régi képeidet, ahol nem tér el túlságosan az arculattól.
- Továbbra is helytállónak érzed a bemutatkozásodat mindenhol?
- főoldal,
- rólam oldal,
- blog szerzői bemutatkozó,
- üdvözlő szekvencia
- csaliajánlat feliratkozó oldala
- egyéb landing oldalak
- Voltak mostanában olyan megjelenéseid, partneri együttműködések, vendégszereplések, amik presztízs értékkel bírnak és kitehetnéd a weboldalra?
- Vannak olyan számok, amiket aktualizálni kell? Pl. hány éve vagy a szakmában, hány ügyféllel dolgoztál együtt.
- Van esetleg új közösségi média csatornád? Egészítsd ki vele a meglévő listát. Ne feledkezz meg az email marketing szoftvered láblécéről sem.
- Mikor a legutóbbi blogcikked? Ha több, mint 3 hónapos, akkor mindenképpen pótold be, ne azt lássák, hogy nem nyújtasz már értékes segítséget.
Visszajelzések, portfólió
- Frissítsd a visszajelzéseidet. Biztosan jöttek be sokkal ütősebb vélemények, figyelemfelkeltő eredményekkel. Ha esetleg mégsem, itt az idő, hogy bekérd őket azoktól az ügyfelektől, akiket szívesen klónoznál.
Hasonlóképpen, ha van portfóliód, esettanulmányaid, akkor azokat is bővítsd, illetve szelektáld. Milyen projekteket vállalnál szívesen a jövőben? Szedd ki azokat, amik nem tartoznak ebbe a kategóriába stílus, ügyfél, feladat vagy bármi más miatt, és tegyél fel újakat, amik az “álom-projekt” kategóriába illenek.
Ajánlatok
- Aktuálisak az áraid? Vannak úgy fizetési opciók? Frissítsd az árlistát.
- Több csaliajánlatod is készült? Nézd meg, melyik volt a legnépszerűbb és tedd azt a fókuszba.
- Voltak kimagaslóan jól teljesítő, népszerű cikkeid? Egészítsd ki őket egy releváns csaliajánlattal, hogy épüljön az email listád.
- Készültek azóta új termékeid, kurzusaid, de nem kapnak elég reflektorfényt? Tedd őket a főoldaladra vagy a blog oldalsávba, hogy jobban szem előtt legyenek.
- Van esetleg változás a szolgáltatatásaidban, csomagjaidban? Esetleg változott az ütemezés vagy az, hogy mit tartalmaz az ajánlat? Esetleg kínálsz új szolgáltatást?
- Ha vannak digitális termékeid, kurzusaid, nézd meg, továbbra is helytálló-e a tartalmuk, minden videós elem elérhető-e, minden letölthető segédanyag linkje helyes-e.
Arculat
- Vannak a fotósorozatban vagy saját fotóid között olyanok, amikkel le tudnád cserélni a stock fotóidat? Mindenképp javaslom, hiszen így egyedibb lesz az oldalad.
- Téged képvisel még az arculat, a design, a dinamika, a hangulat? Ezt egyedül nehéz érzelmek nélkül, objektíven megítélni, és még nehezebb laikusként javítani. A saját szakálladra ne változtass rajta, kérj inkább segítséget, szakmai tanácsot. Ha csak random elkezdesz színeket módosítani, azzal csak árthatsz.
Tesztelés
- Működik az összes link, gomb és űrlap? Ne feledkezz el az automatikus emailekben lévő linkekről, és a cikkekben lévő belső linkekről sem.
- Menj végig inkognitó módban az összes folyamatodon, így legalább a felhasználói élményt is ellenőrzöd.
- feliratkozás
- vásárlás (generálj magadnak kuponkódot, hogy nulla forinttal vagy valami jelképes összeggel tudd tesztelni a fizetést. Utóbbit javaslom, hogy a számlakiállítást, bankkártyás fizetést is lásd)
- kapcsolatfelvétel
- tölcsérek
- Minden a megfelelő köszönőoldalra visz?
- Megérkezik és korrekt az összes automata email, vásárlási visszaigazolás és email sorozat?
- Teszteld le az összes aloldaladat mobilon és tableten. Minden szépen látszik? Vízszintes görgetés nélkül böngészhető az oldal?
Technikai SEO
- Kép optimalizálás (a legnagyobb felelős a lassú betöltődésért). Ha az új termék vagy cikk feltöltésénél még esetleg nem is figyeltél oda arra, hogy optimalizáld a képeidet, akkor ilyenkor csináld meg egy körben.
- képméret
- kép neve
- alt leírás
- Ha nem szeretnél azzal bajlódni, hogy minden képet kézzel kicserélj, használd az Enable Media Replace bővítményt.
- A Media Cleaner bővítménnyel megtalálhatod a duplikált és nem használt média fájlokat. Ezeket felesleges tárhelyet foglalnak és neked is nehezebb miattuk eligazodni.
- Relevánsak még a kulcsszavak az egyes blog bejegyzéseknél?
- Frissítsd a legjobban teljesítő, minimum a legtöbb nézettséget hozó blogcikkeidet. Vannak olyan részei, amik elavultak, át kell írni (pl. már nem úgy működik, nem elérhető az említett szoftver, stb.), másként gondolod már vagy módosítanád a képeket, infógrafikákat?
- Távolítsd el a duplikált tartalmakat (ez nem a média fájlokra vonatkozik). Ehhez használd az ingyenes Siteliner oldalt. Ne ijedj meg: ha a fejlécben és láblécben is vannak menüpontok, azt is duplikációnak veszi, de természetesen ez nem számít annak.
- Ellenőrizd, vannak-e törött linkek, például itt: https://www.deadlinkchecker.com/website-dead-link-checker.asp Ez hasonló a fentebb mutatott gomb és link ellenőrzéshez, de jobb szeretem külön venni, mert míg az előbbivel a felhasználói élményt is tesztelted, ez egy objektív ellenőrzés.
WordPress karbantartás
- Csinálj biztonsági mentést, ha esetleg nem csinálsz rendszeresen.
- Frissítsd a WordPresst, sablont és bővítményeket (ebben a sorrendben). Előtte mindenképpen készíts biztonsági mentést. És csak azokat frissítsd, aminek a legújabb verziója legalább 1 hete jött ki. Ez nem vonatkozik azokra a bővítményekre, amiknek a 3. vagy 4. verziószáma változott csak: ezeket nyugodtan frissítheted.
- Ha félsz, nehogy elronts valamit, akkor dolgozz klón oldalon, aminek semmilyen hatása nincs az élő oldaladra. Ott tudod tesztelni ezeket, ennek az ingyenes bővítménynek a használatával: WP Staging.
- Töröld a nem használt sablonokat és bővítményeket. Sablonból maradjon egy tartalék. Erre megfelelő a Twenty Thirteen basic WordPress sablon (tehát bekapcsolnod nem kell, de ő egyedül megmaradhat a használt, aktivált sablonod mellett).
- Adatbázis optimalizálás (kérj hozzá segítséget, ha nem értesz hozzá!!) . Sok szemét fel tud gyűlni az adatbázisokban, ami iszonyatosan tudja lassítani az oldaladat, és akár több GB tárhelyet is foglal: aloldalak és bejegyzések korábbi verziói, lomtárba rakott elemek (médiafájlok, oldalak, bejegyzések, termékek)
Egyéb
- Takarítsd ki az inaktív feliratkozóidat az email marketing szoftveredből.
- Az ÁSZF, adatkezelési tájékoztat, impresszum minden pontja érvényes továbbra is? Ha változott a székhelyed, adószámod, vagy váltottál pl. tárhelyet, könyvelőt, email marketing szoftvert, akkor ezeket mind jelölnöd kell. Szükség esetén fordulj az ügyvédedhez, aki készítette.
- Aktualizáld az évszámot a láblécben.
Tudom-tudom, a lista nem rövid, de nem is kell mindennek azonnal nekiesned. Haladj sorban, minden hétre tűzz ki pár feladatot. Kezdd az üzenettel és az ajánlatokkal, mert ezek a legfontosabbak.