kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

Hogyan segít előszűrni az érdeklődőket a kapcsolati űrlapod?

A weboldalad célja, hogy a megfelelő tájékoztatáson keresztül a látogató könnyen el tudja dönteni, hogy neki való-e a szolgáltatásod és megtegye-e az első lépést.

Azonban nem szabad elfelejteni, hogy átlagosan csak a szövegeid 20%-át olvassa el a látogató. 

Tehát ebből logikusan az következik, hogy felületesen átnézi, alkot rólad egy képet az első benyomása alapján, és megkeres a kapcsolati űrlapodon keresztül (általában nem az első látogatáskor jut erre a döntésre).

Nem hagyatkozhatsz tehát kizárólag arra, hogy majd a honlapod szövegei és megjelenése elég lesz. Ehelyett igyekezz minél több ponton biztosítani az előszűrési lehetőségeket. Az egyik pont a kapcsolati űrlapod.

Egy név, email cím, üzenet típusú kapcsolati űrlap nem profi megközelítés. Mutatom, hogyan lehetsz ebben is igényes.

Miért kell előszűrni az érdeklődőket?

Az teljesen mindegy, hogy kapcsolati űrlapról, jelentkezési űrlapról vagy ajánlatkérő, esetleg megrendelő űrlapról van szó. A cikkben elmondottak mindegyikre érvényesek.

Idő és energia spórolás mindkét félnek

Nem érdemes senkinek futni a felesleges köröket, hogy a fél- vagy egyórás konzultációs híváson derüljön ki, hogy egyébként baromira nem egymást keresitek. 

Az ár miatt vagy más egyéb faktor miatt lehet, hogy nem ideális jelölt. (Ezért is vagyok annak a híve, hogy legyenek kirakva legalább a kiindulási áraid a szolgáltatás oldaladon) Vagy a másik irányból: egész más jellegű szolgáltatásra van szüksége, mint amit te nyújtasz.

Ha jó előre a birtokodban vannak a szükséges adatok, akkor gyorsan és hatékonyan tudsz rá válaszolni.

Kapcsolódó cikk:

28 mód, hogy időt spóroljon neked a weboldalad

Megmutatom, hogyan vehet le a válladról feladatokat a weboldal, hogy a bevétel- és értékteremtő feladataidra fókuszálhass.
Elolvasom

Megfelelő felhasználói élmény

A gördülékeny folyamatokkal már egy nagyon jó első benyomást tehetsz, és ha ráadásul érzi is az előző pontban említett felesleges körök mellőzését, akkor nagyra fogja értékelni, hogy tiszteletben tartod az idejét.

Azáltal, hogy bekérsz alapvető információkat, segítesz neki is átgondolni, hogy jó helyen jár-e, valójában mit szeretne, így ő is egy sokkal kiegyensúlyozottabb helyzetből kezdi a közös kommunikációtokat.

Korrekt tájékoztatás

Az előző két ponttal szoros összefüggésben van, viszont külön kiemelném, hogy nemcsak arról van szó, hogy azon a bizonyos rostán csak azokat engedjük át, akik megfelelő jelöltek, hanem a nem ideális ügyfeleknek is tudsz segíteni, azáltal, hogy útba igazítod akár a saját tartalmaid között, akár a válaszai alapján javasolsz neki más szakembert vagy honlapot. (mindezt teljesen automatizáltan is teheted)

Korrekt és profi benyomást kelthetsz azáltal, hogy nem csupán eligazítod, hanem útba igazítod.

Milyen típusú kérdéseket érdemes feltenned?

Vizsgáld meg a korábbi tapasztalataid alapján, hogy milyen minimál infók szükségesek ahhoz, hogy el tudd dönteni szupergyorsan, hogy ideális ügyfél-e az, aki megkeresett téged. Vagy mennyire elkötelezett, mennyire tudatos, milyen döntési fázisban van jelenleg.

Ez vállalkozásonként változó lehet, de adok pár támpontot.

A kérdések konkrét szövegét magadra kell szabnod.

Büdzsé

Szerintem nagyon hasznos, ha a potenciális ügyfél saját maga leírja, mennyit kíván szánni a közös munkára. Ezzel nemcsak bekategorizálja magát, de egyúttal saját magában is erősíti a helyzet komolyságát (avagy a hozzáállása komolytalanságát).

Adhatsz választási opciókat is, alapul véve a saját szolgáltatásaid díjszabását.

Hogyan lehet ebből a kérdésből extra bevételed?

A megfelelő űrlap szoftvereknél szabályok szerint csinálhatsz automatizálást. Feltételes kondíciókat megadva mondhatod azt, hogy ha az illető a lehető legkisebb árkategóriát választotta, ami nem éri el a személyre szabott szolgáltatásaid árát, akkor kaphat válasz emailben automatizált ajánlást:

“Sajnos ez a pénzügyi keret nem elegendő a személyes szolgáltatásaimhoz, de szeretném a figyelmedbe ajánlani a kedvező ár-érték arányú kurzusaimat”

Krisztinél úgy alakítottam ki a kapcsolati űrlapot, hogy a választási opciók közül az utolsó kettő (alvástanácsok és szakmai kérdések) bármelyikének kiválasztásával egy automatikus válaszüzenetet kapnak arról, hogy sajnos ingyenesen nem biztosít lehetőséget tanácsadásra, ellenben ajánlja az ide kapcsolódó digitális anyagait.
Forrás: https://szeretvealudni.hu/kapcsolat 

Milyen problémára keres megoldást?

Ha irányított kérdések segítségével segítesz neki a problémára fókuszálni, akkor 

  • érzi a helyzet fontosságát és átgondolhatja a büdzsét is
  • elkötelezettebbé válhat a probléma megoldásában
  • profi benyomást keltesz, akit valóban érdekel, hogy miben tud segíteni

Például: Milyen jelenlegi élethelyzet motivált arra, hogy megkeress engem? 

Nagyon beszédesek lehetnek az erre a kérdésre adott válaszok, hiszen ha például van egy égető és nagy problémája, de minimális pénzt hajlandó költeni, akkor ő valószínűleg nem lesz ideális ügyfél.

De az is lehetséges, hogy nem igazán van tudatában annak, hogy bármilyen problémája lenne, így nem feltétlenül lesz benne kellő hajlandóság a megoldásra (különösen, ha az a részéről is igényel munkát, pl. személyi edzés)

Hasznos tudni, hogyan fogalmazzák meg ők a problémát. Később ezt a kommunikációdban is fel tudod használni.

Hogyan lehet ebből a kérdésből extra bevételed?

Itt is bevetheted az automatizmus erejét, és ha ehhez a kérdéshez választható opciók is tartoznak, akkor problémakör szerint, valóban személyre szabottan tudsz segíteni és a figyelmébe ajánlhatod a pontosan erre megoldást jelentő digitális anyagaidat is.

Mi a célja? Mit szeretne elérni? Hová szeretne eljutni?

Ne csak a negatívumot vizualizáljuk, de hozzuk be a képletbe a jó oldalt is, a vágyakat, az elérni kívánt célokat és élethelyzetet.

Jól fogod látni a válaszból, hogy valóban téged keres-e, tudsz-e segíteni mindabban, amit szeretne. Ezen kívül pedig jó alap a konzultációs beszélgetésnél, illetve a projekt volumenének meghatározásánál is roppant hasznos látni az igényeket.

Hogyan lehet ebből a kérdésből extra bevételed?

Magától értetődő: ha a válaszok alapján extra igényei vannak az érdeklődőnek, és a szakmai meglátásod alapján is támogatod ezeket az esetleges extra igényeket, akkor az bizony extra díjat is jelent.

Hogyan / Hol talált rád?

Ha több platformon is kommunikálsz, akkor lehetséges, hogy platformonként más jellegű témákkal vagy más stílusban dolgozol, éppen ezért ez is fontos információ lehet az érdeklődők előszűrésénél.

Másként kezelhetsz egy komolyabb LinkedInes tartalmad miatt jelenkezőt és egy olyan érdeklődőt, akinek a lifestyle jellegű, kevésbé szakmai tiktok videóid alapján lettél szimpatikus.

Bónusz tipp

Ezen kívül pedig egy hasznos piackutatási faktor, ami a statisztikáid mellett meg tudja erősíteni, hogy jó helyre (platformra) rakod-e az erőforrásaidat = kifizetődő-e azon a csatornán kommunikálni.

Milyen szolgáltatás érdekli?

Ha többféle szolgáltatásod van, akkor kiválaszthatja, hogy melyik érdekli. Ezáltal te is képet kaphatsz arról, hogy milyen árfekvésben gondolkozz, illetve összevetheted a korábbi válaszaival, és a konzultáción kifejtheted a szakmai álláspontodat, ha szerinted az ő problémájára más megoldás lenne az ideális.. 

Bónusz tipp

A szolgáltatás opciók listájába beírhatsz olyan szolgáltatást is, ami még nincs kirakva az oldalon, de szívesen felmérnéd az érdeklődést iránta. Ez szintén egy klassz piackutatási lehetőség, mielőtt rárepülsz az új aloldal létrehozásának minden részfeladatára.

Egyéb kérdések

Vállalkozásonként, sőt szolgáltatásonként eltérő lehet, hogy milyen kérdéseket érdemes még feltenni, de gondold át:

  • Milyen információk szükségesek az árajánlathoz? Kérdezz rá fontos árazási tényezőkre, ami alapján valakit ideális, illetve nem ideális kategóriába sorolhatsz.
  • Kivel dolgozol együtt és kivel nem? Van-e bármilyen előfeltétele a munkának? Például egészségügyi, hozzáállásbeli, technikai, életkor, stb. 
  • Korábbi tapasztalatok más vagy hasonló szolgáltatással? Vagy esetleg az is érdekes lehet, hogy neki milyen tapasztalata van (magánéleti, vagy ha üzleti szolgáltatást kínálsz, akkor üzleti)
  • Mikor szeretne kezdeni? Ha nálad hosszú a várólista vagy nagyobb lélegzetvételű a munka, akkor érdemes bekérni ezt az információt is, mert ha például emberünk 2 hónap múlva akarja, hogy te legyél az esküvői fotósa, de te leghamarabb 6 hónap múlva tudod vállalni, akkor felesleges a további üzenetváltás. 

Összefoglalóan: olyan kérdéseket tegyél fel, ami meghatározza, hogy valaki ideális jelölt-e a veled való közös munkára és olyan kérdéseket is, ami segít előkalkulációt végezni a munkával kapcsolatban.

Nikinél például kizáró okok és betegségek, valamint intoleranciák és allergiák is szerepelnek a jelentkezési űrlapon. Forrás: https://galnikolett.hu/jelentkezes-90-napos-mentorprogram 

Ezeket a hibákat kerüld el, ha az előszűrés az egyik célod a kapcsolati űrlapon

Nem használsz nyitott kérdéseket

Az Igen/Nem típusú eldöntendő kérdések helyett legyenek kifejtést igénylő kérdések is. Nem kell kisregényt írni, de ezáltal te is teljesebb képet kaphatsz arról, mi jár a fejében. Ráadásul eleve kiszűröd azokat, akik még ennyi effortot sem hajlandók beletenni a megkeresésbe.

Tegezés / magázás keverése

Elvileg egyértelmű, de mégis sok helyen látom, hogy a weboldalon használt tegeződést a kapcsolati űrlapon magázódás váltja vagy fordítva. figyelj oda az egységes kommunikációra.

Nem egységes kommunikációs stílus

Használj ugyanolyan kommunikációt, amit a weboldal többi részénél. Így elkerülhető, hogy az eddigi jó benyomás után egy merőben eltérő kommunikációs stílussal találkozzon, ami instant motiváció csökkentő hatással bír. 

Nem egységes design

Gyakran előfordul, ha külső szoftver űrlapján ágyazod be a weboldalra, hogy nagyon elüt a megjelenés a honlap egységes arculatától. Így azt érzi a látogató, hogy 1. rossz helyen jár és 2. nagyon kilóg a lóláb, ez talán valami adathalász felület.

Igyekezz ugyanolyan színeket és betűtípust használni mindenhol, és ez alól nem kivétel a kapcsolati űrlapod sem.

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Gyere te is!

Hogyan NE veszítsd el a látogatókat a weboldaladon? - online workshop

Egy gyakorlatias workshop a weboldalad teljesítményét rontó hibák kijavításáról, hogy a marketingbe fektetett erőfeszítésed, időd és pénzed megtérülőbb legyen.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.