Hogyan NE veszítsd el a látogatókat a weboldaladon? – on workshop 2024.04.19 >>> RÉSZLETEK

kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

Hogyan oldja meg egy profi weboldal a növekvő vállalkozásod kihívásait?

A legszebb problémák egyike, amikor egy vállalkozás szépen növekszik, más szóval: prosperál.

Egy ideje már viszed a vállalkozást (5-10-20+ éve), és szépen fejlődik. Egyre több ügyfeled, vásárlód van, az ajánlataid sikeresek, kitapasztaltad már a működő marketing csatornákat, ismered a célpiacodat, felmérted az igényeket és kiállták az idő próbáját az ajánlataid.

Ám egyúttal azt is érzed, hogy míg te a munkára fókuszáltál, addig a weboldalad és értékesítési rendszereid lemaradtak egy kissé a fejlődésben

A rólad alkotott első benyomás egy vadidegen számára a jelenlegi online megjelenésed alapján a közelében nincs az általad képviselt minőségnek és tapasztalatnak.

Ez a kedvenc kiindulási alapon, ugyanis sokkal jobb eredményeket tudok elérni a sok tapasztalat + gyenge online jelenlét kombóval, mint akkor, amikor a kevés tapasztalatra építünk csillagromboló eszköztárat.

Hasonló ügyfeleim visszajelzései és a közös munka tapasztalatai alapján elkészítettem neked ezt a – reményeim szerint – inspiráló és motiváló cikket, amiből láthatod, hogyan tudja támogatni a vállalkozásod növekedését egy profi szakértői weboldal.

Nézzük, milyen kihívásokra milyen megoldással tudok szolgálni:

Kihívás #1 Sokféle rendszered = poliplábad van

A legtipikusabb kihívás, hogy az évek során felhalmozódtak a mindenféle rendszereid, szoftvereid, és nem ritkán ezek között van átfedés is, tehát több platformod is ellátná ugyanazt a funkciót.

Az aktuális igényeidre 

  • igyekeztél mindig megtalálni az éppen akkor legjobbnak ítélt ÉS legjobb ár/értékű megoldást, vagy
  • arra szavaztál, amit te magad egyedül is képes voltál legalább alapszinten kezelni, vagy
  • a marketing csapatod által ajánlott rendszereket üzemeltétek be (és ha változott a marketingesed, talán változott/hozzáadódott még egy rendszer)

Mostanra azt érezheted, hogy sokféle funkcióra sokféle rendszered van, nagy a kuszaság és te meg csak fizeted mindegyik után a havidíjakat.

Teljesen érthető, ha nem tartasz lépést a legmodernebb eszközökkel, hiszen neked nem az a legfőbb feladatod.

Szeretnél egy letisztult, könnyen kezelhető és átlátható rendszert, ahol csak azért fizetsz, amit használsz, viszont annak akkor kimaxolod a számodra fontos összes funkcióját.

Megoldás: Összehangolás

A projektek elején elég masszív háttérmunkát végzek, aminek a részét képezi az is, hogy átbeszéljük a jelenlegi folyamataidat és rendszereidet, valamint ha vannak külsős embereid (VA, marketinges), akkor velük is egyeztetek.

Ez alapján a stratégiai etapban felvázoljuk, hogy milyen funkciókra milyen eszközök a legoptimálisabbak a vállalkozásod számára.

Ez nem azt jelenti, hogy minden kuka!

Természetesen a jól működő rendszereket megtartjuk, felhasználjuk, amit lehet, de ezen kívül lenyírbáljuk a felesleges poliplábakat, amik már nem szolgálnak téged többé és csak feleslegesen terhelik a bankszámládat.

Kihívás #2 Összehegesztett weboldallal működsz

A vállalkozás működtetése és a teljesítés, valamint az eladások álltak a prioritási listád élén, és ez így is van rendjén. Ugyanakkor emellett nem jutott túl sok időd arra, hogy az értékesítési felületeiddel is foglalkozz.

Időről-időre igyekezted aktualizálni a weboldaladat, hozzátenni, elvenni belőle, picit átalakítani itt is, ott is, toldoztad, foltoztad és most ott tartasz, hogy eléggé összehegesztett verzió lett belőle, de legalább VAN

Nem feltétlenül rossz a mostani verziója a weboldaladnak, de már érzed, hogy ez nem te vagy, nem téged képvisel és nem támogat az üzleti céljaidban (sőt, akár vissza is tart). Egy jó módja annak, hogy megtudd, ez igaz-e rád is: 

Ha azt kérném, küldd el a honlapod linkjét, akkor büszkén tennéd vagy szabadkoznál, hogy “háát már elég régi” vagy “csak én csinálgattam” vagy “egy ideje nem újítottunk rajta” vagy “tudom, hogy nem a legjobb, de…”?

Kapcsolódó cikk:

13+1 jel, hogy új weboldalra van szükséged ÉS a mostani már nem megfelelő

Olvasd el, milyen tünetek megjelenése esetén javaslom megfontolni az új weboldalt, ami jobban kiszolgálja a vállalkozásodat és üzleti előnyt biztosít.
Elolvasom

Megoldás: Letisztult, új weboldal

Mindig azzal kezdjük, hogy először erős alapokat építünk. A stratégiai etap része a márkaépítési, kommunikációs és arculati stratégia.

A stratégiai feladatok elengedhetetlenek ahhoz, hogy tudjuk, 

  • ki vagy te 
  • mit képviselsz 
  • mi a célod
  • pontosan mi a te értékajánlatod
  • miben különbözöl a versenytársaktól
  • ki a te ideális, vásárlásra kész célközönséged

Ha ezeket tudjuk, akkor el tudunk készíteni egy olyan profi weboldalt és értékesítési rendszereket, ami maximálisan téged képvisel, kifejezi a személyiségedet és szakértelmedet és megfelelően tud kapcsolódni a célközönségeddel, miközben értékesítési fókusszal támogat a céljaid elérésében.

A 3 pillérű szemléletmódomról ebben a cikkben írtam részletesen:

Kapcsolódó cikk:

Hogyan lesz eredményes szöveged? Szövegírási folyamatom 3 alappillére

Hogyan lesz a szöveg egyszerre a tiéd, a célközönségedet megszólító és marketing fókuszú? Így zajlik nálam a szövegírás, veled EGYÜTT
Elolvasom

Kihívás #3 A célközönséged és üzeneted változhatott az évek során

Óhatatlan, hogy az évek munkája, a sok 1:1 ügyfél, az eladások mind-mind alakították azt, hogy mit képviselsz, miben vagy a legjobb ÉS miért szeretnek az ügyfelek, vásárlók. 

Kialakult, hogy mi az, amit NEM szeretsz csinálni, kik azok, akikkel NEM szeretsz együtt dolgozni és mi az, amivel NEM szeretnéd, hogy azonosítsanak az emberek. (Puding próbája az evés, és te már igazán jól laktál.)

A gond csak ott kezdődik, amikor ezeket a benned és a vállalkozásodban lezajlott változásokat nem kommunikálod kifelé és a weboldalad nem követi le.

Ilyenkor fordulhat az elő, hogy nem a megfelelő emberek találnak rád, nem értik mit csinálsz, nem értik a munkád értékét, összességében nem talál be a kommunikáció. Te már továbbléptél, egy új szinten vagy, csakhogy ezt még nem tudja rólad a világ, mert nem volt időd ezek mentén átalakítani a honlapodat.

A kommunikációd szöveges és képi (design) elemei mind-mind helyetted értékesítenek. A kérdés csak az, hogy továbbra is azt mondják-e rólad, amit te szeretnél?

Megoldás: Újrahangolt kommunikáció

A projekt során márkaépítési alapokkal is foglalkozunk, ami furcsa lehet egy tapasztalt, akár több tíz éves szakmai múlttal rendelkező vállalkozónak, de ha a weboldalad és online kommunikációd nem követi le az évek során bekövetkezett változásokat, akkor igenis újra elő kell venni. 

(Másrészt pedig az én munkámat is segíted vele, ugyanis a többi feladattal együtt a márkaépítési munkafüzet is azt a célt szolgálja, hogy minél inkább együtt tudjak rezegni veled és kaméleonként át tudjam venni, hogy ki is vagy te. Enélkül nem tudnék maximálisan önaznos szövegeket írni és oldalakat építeni.)

Felhúzzuk a mostani szintedre a teljes arculatodat, szövegeidet, webdesignodat, rendszereidet, ajánlataidat, hogy újra célba érjen az üzeneted, ráadásul azoknak, akiknek ezzel a legtöbbet tudsz segíteni (és akik készen állnak rá már most is).

Aktualizáljuk a teljes online megjelenésedet, hogy azt érezd, teljes összhangban van ismét azzal, aki vagy és azzal is, amit csinálsz.

Olyan ez, mint fellélegezni egy alapos nagytakarítás vagy lomtalanítás után. Leporoljuk, ami még kell, és kidobjuk, ami már felesleges. Így több hely marad a lehetőségnek és a további fejlődésnek.

Kapcsolódó cikk:

Hogyan lehet egyre jobb és jobb a weboldalad?

Milyen tényezők segítségével tarthatod naprakészen a honlapodat, reagálva a célközönséged igényeire, a piaci és szakmai trendekre? Aki lemarad, kimarad.
Elolvasom

Kihívás #4 Elavult a honlapod

Már sokat fejlődött a technika, mióta utoljára weboldalt csináltattál? Ez bizony veszélyes helyzet lehet számodra. 

Emlékszel a Blockbuster videókölcsönzőre, akik bár látták, hogy a formátum lecsengőben van (senki nem kölcsönöz már ki videókazit), mégsem léptek, “jó’ van az úgy” – gondolták, és csődbe mentek 2010-ben? (Pedig akkor még a Netflix csak egy kis startupocska volt.)

Muszáj folyamatosan résen lenned és reagálnod

  • a célközönséged igényeire
  • a látogatóid viselkedésére
  • a piaci, szakmai trendekre
  • a webes és online marketing világ történéseire

Ha azt szeretnéd, hogy a potenciális ügyfeleid ne nyargaljanak át a konkurenciához, akkor nem lehetsz lejárt lemez. 

Aki nem fejlődik a korral, az nem veszi figyelembe a jelenkori igényeket, ezen kívül azt kommunikálja magáról, hogy nem hajlandó pénzt fektetni magába. Márpedig ha te nem fektetsz magadba, a célközönségedtől se várd, hogy a szolgáltatásaidba fektessenek.

Az emberek 75%-a a weboldalad alapján ítéli meg a vállalkozásod hitelességét és az első benyomás, amit 0,05 másodperc alatt hoznak meg, 94%-ban a honlapod megjelenésén múlik.

Időnként muszáj modernizálnod, hogy lépést tarts a hihetetlenül gyorsan változó online piactérrel. Párhavonta jön ki egy új social media platform, az algoritmusokban is folyton van valami újítás, ráadásul az AI alapú eszközök megjelenésével rakétasebességre kapcsolt a világ.

Igen, nagyon fárasztó up-to-date lenni minden területen, és nem is kell évente mindent lecserélned, de ha ordít a honlapodról, hogy a konkurenciának 100x modernebb oldala van, akkor ideje foglalkoznod ezzel a kihívással.

Egy apró, ám annál fontosabb hiba, amit gyakran látok növekvő vállalkozásoknál: egyre több a tartalmad, az ajánlatod, a terméked és a weboldal látogatószáma, ám te még mindig osztott tárhelyen vagy.

Kapcsolódó cikk:

A 8 legnagyobb tárhely választási hiba

A tárhely az egyik legkritikusabb eleme a weboldalad teljesítményének. A cikkből megtudhatod, hogyan válassz jól, mit kell átgondolnod és mi az, ami nem fontos.
Elolvasom

Megoldás: Modern weboldal, modern technikai háttérrel

Egyértelműen kihasználhatod annak az előnyeit, hogy fejlődött a technika, hiszen ez azt jelenti, hogy ezeket a klassz új lehetőségeket mind-mind a saját céljaid szolgálatába állíthatod. 

A modern megoldásokkal

  • sokféle időspóroló automatizmust építhetünk
  • gyors és optimalizált weboldalad lehet
  • olyan felhasználói élményt nyújthatsz, ami kinyitja a pénztárcákat
  • konverzió optimalizált értékesítési rendszerekkel növelheted a bevételeidet
  • egyre könnyebbé válik az oldal kezelése számodra és a csapatod számára is

Ezen kívül természetesen minden projekten a legkorszerűbb UX, UI és marketing elvek mentén építkezek, hiszen ahogyan a világ változik, úgy változnak a felhasználói igények, böngészési viselkedések és vásárlási magatartások.

Kihívás #5 Egyre többféle folyamatod van, amiknek a kiépítésére nincs kapacitásod

Míg kezdetben elegendő volt egy teljesen egyszerű kapcsolati űrlap, azóta már jóval összetettebb lett a vállalkozásod és vannak már alvállakozóid is bizonyos feladatok elvégzésére.

Ahogyan nő a feladataid és felelősségi köreid száma, valamint tudnod kell, mit és hogyan érdemes kiszervezned az alvállakozóidnak, biztos vagyok benne, hogy már számos folyamatot elkezdtél kiépíteni:

  • megkeresések, szakmai együttműködési felkérések kezelése
  • reklamáció kezelés
  • digitális termékek vásárlóinak onboarding
  • onboarding ügyfeleknek
  • időpont egyeztetés
  • visszajelzések bekérése
  • webinar feliratkoztatási folyamat
  • stbstb

Talán ezek közül vannak olyanok is, amelyek tök jól működnek most is, vannak olyanok, amik még nem igazán kiforrottak, na és a nyakamat teszem rá, hogy vannak hiányzó elemek is.

A folyamatok rengeteg időt tudnak neked megspórolni, plusz kevesebb órát kell esetleg az asszisztensedet foglalkoztatni, esetleg fontosabb feladatokkal is megbízhatod a manuális teendők helyett.

Azt érezheted, hogy bár vannak folyamataid (vagy “folyamat-kezdeményeid”), de a napi sales, marketing és minden más teendő mellett erre már nem jut se idő, se energia. 

A folyamatok kiépítésére egyszer kell több időt szánni, aztán ezeknek a finomhangolása és fenntartása már sokkal kisebb nagyságrendű feladat. Szóval ha ebben a fejezetben magadra ismertél, akkor nyugi, van remény.

Megoldás: Folyamataid rendszerezése és letisztítása

Az első, stratégiai etapban átnézem a tőled kapott információkat, valamint közösen ötletelünk, hogy jelenleg milyen folyamataid vannak, mik hiányoznak, mit kell kigyomlálni esetleg és mi hogy működik, min lehetne javítani.

Összeszedjük a belsős (amire neked és az alvállalkozóidnak szükségetek van/lenne) és a külsős (amire a célközönségednek van szüksége) folyamatokat, nagyjából felvázolom őket, illetve melléjük teszem, hogy ezekhez minek kell megvalósulni.

Például: szükséges-e hozzá egy külön aloldal, milyen funkció, milyen szoftver és milyen szövegezési elemek kellenek majd az építéshez.

A funkciók és automatizmusok etapban pedig kiépítem ezeket, majd közösen finomhangoljuk, hogy minél jobban segítse a vállalkozásodat.

Nem csillagrombolót szeretnénk építeni, hanem azokat a legszükségesebb rendszereket, amik terhet vesznek le a válladról és lehetőség szerint automatizálhatók.

Kihívás #6 Összevissza vannak a szükséges információk

Mivel – nagyon helyesen – sok effortot raksz a marketingbe, ezért valószínűleg elég sokféle témában elég sokféle módon és elég sokféle platformon kommunikáltál már. Ez a marketing lényege, hogy az üzenetedet ismételve eljuttatod a célközönségedhez.

Hacsak nincs egy rendszered, amivel időről-időre aktualizálod a honlapodon is az infókat, akkor az évek alatt ez inkább egy koszos pókhálóra hasonlít, ahol még sokszor neked is keresned kell: “tudom, hogy erről pedig írtam már, de vajon hol van?”.

Vagy talán vannak különféle doksijaid különböző célokra, de ezek összevissza vannak a gépeden és a Google Drive-odon, és sokszor keresned kell, hol is van a legutóbbi változat?

Onboarding, offboarding doksik, gyakori kérdések, ügyfélszolgálatos doksik stb.

Ha azt érzed, hogy erre neked nincs lelkierőd és kapacitásod, sem megfelelő embered, hogy kibogozza ezeket, akkor megnyugtatlak, jó helyen vagy.

Megoldás: Tartalmak és szövegek rendezése stratégia mentén

A projekt felkészülési időszakában irányított kérdések és feladatok mentén segítek neked összeszedni, hogy az aktuális helyezetedre vonatkoztatva milyen információkra lesz szüksége

  • a célközönségednek,
  • az alvállalkozóidnak és
  • neked

Én pedig a stratégiai etapban ezektől függetlenül is elvégzem a saját kis kutatómunkámat, és összeállítom azokat a felhasználói útvonalakat és szükséges információs rendszereket, amiket ki kell dolgoznom a projekt során.

Majd ezeket folyamatosan összehangoljuk a szövegírás és az automatizmusok elkészítésekor, illetve a projekttől függetlenül is adok tanácsokat, hogyan könnyíthetik meg ezek az életedet. Például:

  • a virtuális asszisztensed egyetlen helyen tudja frissíteni az összes gyakran ismételt kérdést, és létrehozhatunk egy különálló GYIK oldalt is, hogy ne csak a sales oldalak alján kapjanak helyet, hanem egy helyen, amit egy érdeklődőnek be tud linkelni, ezáltal gyorsítva a saját munkáját
  • ha van egy doksid, amit az onboarding folyamat részeként el szoktál küldeni az ügyfeleidnek, erre létrehozhatunk egy rejtett oldalt, aminek az előnye, hogy változás esetén nem kell mindig lemódosítani a pdf-et, majd lementeni, csatolni és külön mindenkinek elküldeni, hanem egyetlen helyen módosítod + mivel a link változatlan, ezért ebből készíthetsz egy sablon emailt
  • ha vannak adatok, infók, amiket egy 1:1 együttműködés esetén be szoktál kérni az ügyfeledtől, akkor erre nemcsak a szükséges automatizmusokat és sablon emaileket hozhatjuk létre, de akár egy sablonosított kérdőívet vagy egy kitöltendő űrlapot is. Az eredmény? Semmi dolgod nincs vele.

Kihívás #7 Visszajelzéseket ha gyűjtesz is, akkor is szanaszét vannak és nem használod őket tudatosan

Visszajelzések tekintetében két csoportra tudom bontani az ügyfeleimet:

  1. egyáltalán nem gyűjti a visszajelzéseket, véleményeket, pedig tudja, hogy kellene
  2. van sok visszajelzése (Google Űrlap, Typeform, emailek, sztori említések), de ezekkel alig kezd valamit, max néha megosztja őket posztban vagy sztoriban

A visszajelzések fő feladata a társadalmi megerősítés és bizalomépítés mellett az, hogy segítségükkel fejlesztheted az ajánlataidat és jobban megértheted a célközönségedet, valamint az ő szóhasználatukkal még jobban érthetővé teheted az üzenetedet.

Akár az 1-es, akár a 2-es csoportba tartozol, érezhetsz frusztrációt, mert te pontosan tudod, hogy tudatosabban kellene bánnod az ügyfeleiddel és az ő véleményükkel. Megértem, hogy azért nem teszed, mert erre aztán tényleg nincs már kapacitásod (vagy szégyenlős vagy).

Megoldás: Célközönség fókuszú kommunikáció a visszajelzések erejével

Mint azt fentebb már mutattam, ha valóban ki akarod aknázni a vállalkozásodban rejlő potenciált, akkor a célözönségedet  nem hagyhatod ki a képletből, hiszen nekik szeretnél értékesíteni.

Éppen ezért a munkám során nagy hangsúlyt fektetek az ő hangjukra és a szó legszorosabb értelmében felhasználom a tapasztalatokat.

  • Ügyfél / vásárló interjúkat készítek, hogy megtudjam, konkrétan miben segítettél nekik, mik voltak az ő mozgatórugóik, mik befolyásolták őket a döntésben és hogy kik ők, milyen emberek.
  • Ha nincsenek még visszajelzéseid, akkor bekérjük őket, ehhez adok segítséget.
  • A szövegírásban felhasználom az ő szavaikat, hogy még inkább tudjanak hozzád kapcsolódni
  • Beépítjük a tapasztalatokat a felhasználói élménybe, vásárlói útvonalba és sokszor még a termékfejlesztésbe is

Kapcsolódó cikk:

9 tipp a visszajelzéseid optimalizálására

Növeld a konverziót stratégikus ügyfél visszajelzések segítségével. Statisztikán alapuló gyakorlatias tanácsok és valós példák.
Elolvasom

Kihívás #8 Egyre több ajánlatod van, de nincs köztük rendszer

A célközönség igényeire válaszolva folyamatosan új terméket / szolgáltatást fejleszteni és így folyamatosan újdonságot szolgáltatni a korábbi vásárlóidnak is, mindez szuper és ha ezt csinálod, az irigylésre méltó.

Ám tapasztalt ügyfeleim nagy része a sok ajánlat közepette azzal nem foglalkozik, hogy ezek egymáshoz hogyan illeszkednek, vagy hogy egy érdeklődőt, aki most csöppent a világodba, őt hogyan vezeted végig ezeken az ajánlatokon (vagy milyen sorrendben javaslod).

Ha sok ötleted van, de ezek között nincs logikus kapcsolat, akkor előfordulhatnak rések, amiket az ajánlataid nem fednek le, de a célközönségnek szüksége lenne rá a teljes transzformációhoz vagy megértéshez.

Ezen kívül random ajánlatok webshopba feltöltése kihagyott ziccer. Helyette / mellette értékesítési tölcsérek segítségével vezethetnéd végig az érdeklődőket azon a folyamaton (és azokon a termékeken), amikkel a legjobb eredményeket érhetik el, miközben te növeled a kosárértéket, a bevételeidet és a vásárlói elégedettséget.

Megoldás: Ajánlati ökoszisztéma és értékesítési tölcsérek

Már volt szó korábban az ügyfélinterjúk termékfejlesztésben való szerepéről. Ez tényleg egy nagyon értékes segítség, ami rávilágíthat arra, hogy 

  • az ideális célközönségednek miképpen tudnál jobban segíteni
  • mivel könnyítheted meg a dolgát a digitális termékeid feldolgozásában
  • milyen útmutató vagy más segítség hiányzik neki
  • milyen sorrendben dolgozta fel az ajánlataidat és mit tapasztalt közben
  • a felhasználói élményét hogyan lehetne növelni
  • milyen felesleges elemei vannak az ajánlatodnak

Összehangoljuk az ajánlataid közötti kapcsolatot, aminek eredményeképpen a sales oldalakon is kellően jól el tudjuk igazítani a látogatót, egyértelmű felhasználói útvonalakat tervezünk és építünk meg, illetve szükség szerint értékesítési tölcséreket dolgozunk ki.

Kihívás #9 Minden alvállalkozód saját eszköztárral és logikával dolgozik

Ha dolgozol virtuális asszisztenssel, social media managerrel, marketinges csapattal, PPC managerrel, videóvágóval, grafikussal, webessel, vagy ezek bármilyen kombinációjával, akkor bizonyára neked is ismerős a helyzet:

Mindenki a saját logikája és rendszerei mentén építkezik, aminek eredményeképpen 

  • ugyanarra a feladatra sokszor több szoftver is be van vetve (pl. visszajelzések kérése, kérdőíveztetés)
  • csak nagyjából hasonlítanak egymásra az egyes marketing elemeid (feliratkozó oldalak, insta posztok, hírlevelek, online tanulói felület, stb.) 

Ha szoktad azt érezni, hogy a csapatod tagjai néha “elbeszélnek” egymás mellett és feltalálják a csőben a lyukat, akkor az nem az ő hibájuk. 

Hiányzik egy központi infóbázis, amire mindenki támaszkodhat. Ha úgy indultok neki egy kampánynak, hogy “egyeztessük óráinkat”, akkor hatékonyabb lesz a folyamat és jobbak az eredmények.

Egységes arculat és kommunikáció nélkül megtörik a flow, miközben az érdeklődő egyik checkpointról a másikra jut (például egy ízléses insta poszt hatására átnyargal a linkedre a biodban, és egy teljesen más megjelenésű és hangulatú sales oldalra kerül).

Megoldás: Megfelelő és egységes alapok a csapatod minden tagjának

Az általam elvégzett háttérmunkához az is hozzátartozik, hogy beszélgetek a csapatod tagjaival vagy alvállakozóiddal. Így látni fogom, az ő munkafolyamatukat hogyan tudom könnyebbé, gyorsabbá, gördülékenyebbé tenni, illetve hogyan tudnak ők egymással is jobban együtt dolgozni.

Igyekszem illeszkedni a vállalkozás üzleti céljaihoz, így azt is összehangoljuk, hogy mik azok a meglévő elemek, amikre esetleg nekem kell rácsatlakoznom, mert mondjuk az évek tapasztalatai alapján már ez a jól bevált rendszer. Pl. CRM és email marketing szoftver

Amikor csak lehet, törekszem arra, hogy központi rendszereket építsek ki, ezért ha esetleg cserélődik egy-egy alvállalkozó, akkor ne kelljen újraépíteni az őáltala létrehozott dolgokat. Helyette mi hozzuk azt létre, és ők azt használják.

Például 

  • az asszisztensed által készített Google űrlapot a visszajelzések bekérésére felváltja egy saját űrlap, aminek a kitöltéséről küldött értesítések címzettjét mi szabályozzuk
  • nem a VA-d frissítgeti a saját Google doksiját a gyakran ismételt kérdésekkel, hanem kidolgozunk rendszert (és megtanítjuk a használatát), hogy egy helyen frissítse azt a weboldalon

Ezen kívül az ő munkájukat segítő dokumentumokat is elkészítek, hogy mindannyian arra támaszkodva egységes minőségű munkát tudjunk végezni, ahol fel sem tűnik, ha valami két külön ember műve.

Például:

  • arculati útmutató
  • demo (többszörözhető) oldalak pl optin, sales, köszönőoldal

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Gyere te is!

Hogyan NE veszítsd el a látogatókat a weboldaladon? - online workshop

Egy gyakorlatias workshop a weboldalad teljesítményét rontó hibák kijavításáról, hogy a marketingbe fektetett erőfeszítésed, időd és pénzed megtérülőbb legyen.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.