Egy 2023-as statisztika szerint az egészség témájú sales oldalak átlagos konverziós rátája 3,3%, vagyis minden 100 látogatóból 3 vásárló lesz. A konverziós arányok számításáról bővebben ide kattintva olvashatsz:
Az ügyfelemnél nemrég újraépítettem a 2 évvel ezelőtt készített landing oldalt az előfizetéses programjához: https://raczgreta.hu/greatest/
Az ő konverziós aránya 9,6% lett, ami 190%-os növekedés a piaci átlaghoz képest.
Ebben a cikkben szeretnék mutatni pár konkrét dolgot, amin fejlesztettünk és amik hozzájárultak a szép eredményhez.
Fő üzenet
A legelső blokk, amit meglát a látogató, kulcsfontosságú. Ezért is hívják “hero blokknak”, hiszen ő a hős, rajta múlik, hogy mi történik ezután.
Ne feledd, a látogatónak nincs ideje a rohanó mindennapokban és ha itt nem fogod meg, itt nem kelted fel a figyelmét, akkor kilép és nem lesz belőle vásárló.
Miért? Mi történik itt?
Itt tálalod az értékajánlatot: kinek, miben és hogyan tudsz segíteni? Ha ez itt nem derül ki, akkor veszett fejsze nyele.
Tudnia kell, hogy ez neki szól-e, és milyen előnyt biztosít számára az életben, ergo neki mi van benne. Megéri-e az idejét, hogy egyáltalán tovább olvasson?
A Neilson Norman Group felmérése szerint 10 másodperced van, hogy megragadd a látogató figyelmét az értékajánlatod bemutatásával, mielőtt távozna.
Előtte:
Egyél jól, legyél jól és légy a legjobb önmagad
Egy havidíjas program diéták és önsanyargatás nélkül azoknak a Nőknek, akik valóban tartós eredményre vágynak. Teljes életmódváltás az alapoktól.
Utána:
Életszerű, teljeskörű életmódváltó program *
* Ha unod, hogy nem sikerül, unod a káoszt és unod a pufirizst
Egy havidíjas program diéták és önsanyargatás nélkül azoknak a Nőknek, akik valóban tartós eredményre vágynak. Teljes életmódváltás az alapoktól. Tudatos táplálkozás, profi edzés, szilárd mindset.
Mi a különbség?
Interjúkat készítettem az elégedett előfizetőkkel és így kaptunk egy teljesebb képet arról, hogy mi az, amit a grEATest hozzáad az ő életükhöz, konkrétan. Tehát a címsor konkrétabb lett és belevittük a személyiséget és a célközönség által használt nyelvezetet is (“unod a pufirizst”).
Ezen kívül Gréti – jogos – kérése volt, hogy hozzuk be a program által kínált vibe-ot és a közösséget, mint meghatározó alappillér. Így készítettem egy nagyon fun, nagyon energikus és pozitivitással teli grafikát is ehhez az értékajánlathoz.
Az ajánlat értékének bemutatása
Miért van a sales / landing oldalak elején egy kis lelkizés? Valójában ez nem “lelkizés”, hanem az ajánlat pozicionálása.
Megmutatjuk, egészen konkrétan szemléltetjük, hogy hogyan változtathat az olvasó a jelenlegi problémáin és kihívásain. Honnan hová szeretnénk eljuttatni? Mi az a transzformáció, amit ígérünk az eddigi sikertörténetek bizonyítékai alapján?
Elkezdjük felépíteni a koncepciót, hogy ne csak egy árat toljunk az arcukba, hanem lássák a mögöttes értéket, a VALÓDI HASZNOT.
Azáltal, hogy ezt a részt is érinted a sales oldalon:
- Bebizonyítod, hogy pontosan ismered a célközönségedet, tudod, hogy mivel küzd és pontosan erre megoldásul fejlesztetted ki az ajánlatodat.
- Megteremted az igényt a megoldásod iránt azzal, hogy felvázolod, mi mindenen változtathatna a te segítségeddel a látogató. Lefested előtte a képet egy jobb életről.
- Bizalmat építesz azáltal, hogy azt fogja érezni, igazán ismered, mi jár a fejében és megérted, mivel küszködik és mire vágyik.
- Mire az árhoz és a kézzelfogható tulajdonságokhoz elérsz, már megalapoztad a fejekben, hogy egy ennyire szuper ajánlat vajon mennyibe kerülhet? És azt fogják találni, arra jutnak magukban, hogy az ígért fejlődéshez képest ez potom összeg, no-brainer ár.
Az ár kérdés
Minden fizetős online anyagnál a legfőbb és leggyakoribb kifogás az ár. Teljesen mindegy, hogy milyen árszinten mozog az ajánlatod, a látogatóban fel fog merülni:
- “Vajon ez megéri nekem?”
- “Vajon tényleg ér ennyit ez a tudásanyag?”
- “Vajon megtérül az életemben / vállalkozásomban ez a befektetés?”
- “Vajon nem kapom meg ugyanezt máshol olcsóbban vagy ingyenesen?”
- “Vajon ez mivel jobb választás, mint a többi opcióm?”
A kérdéseket, kétségeket, bizonytalanságokat és kifogásokat jó előre válaszold meg. Így azt éred el, hogy a látogató azt érezze, “Basszus, tényleg értenek engem, mert pont erre gondoltam. Akkor itt jó helyen vagyok”.
Az az igazság, hogy a legritkább esetben az ár a döntő tényező. Az igazi ok valami olyasmi, amit az árral magyaráznak (pl. nem bíznak abban, hogy végig tudják csinálni, vagy nem látják, pontosan miben segít ez nekik). Ettől még érinteni kell a témát.
Miért jó az ún. árhorgonyzás?
Magabiztos és profi hatást érhetsz el azzal, ha megindoklod az árat, megmutatva azt is, hogy milyen egyéb opciói vannak. Pont ettől lesz a kommunikációd transzparens, és ettől még megbízhatóbbnak tűnsz, aki nincs arra rászorulva, hogy meggyőzzön bárkit is.
Hiteles visszajelzések
Nem kérdés, hogy bizonyítékokat is kell mutatnod arra vonatkozóan, hogy a fentebbi ígéreteidet képes vagy betartani. Hiszen a látogató nem hülye, nem fogja bevenni az üres ígérgetést.
A fejében egy nagy kérdőjel az, hogy
- “És ezt megvették már mások is vagy rajtam akarja tesztelni?” → nem szeretünk elsők lenni semmiben, mert az olyan bizonytalan dolog. De ha megmutatod, hogy nyugi, ez egy kitaposott ösvény, akkor már bátran rálépnek. Ennek a másik előnye, hogy ösztönösen vonzódunk a közösséghez tartozáshoz. Ezt hívják Bandwagon effectnek, vagyis a csordaszellem erejének.
- “Ez tényleg működik?” → Vágyunk a megerősítésre, hogy jó döntést fogunk hozni. Ezt a terhet leveheted a látogatóról azzal, hogy társadalmi megerősítésként visszajelzéseket mutatsz be, hogy lássa, nincs rizikó a döntésében.
- “Oké, de ez vajon NEKEM is működni fog?” → mutasd meg a hozzá hasonló halandó emberek sikereit, hogy elhiggye: ő is képes erre.
A legautentikusabb visszajelzést mi is elkezdtük alkalmazni a grEATest oldalán: az ún. “user-generated content”, vagyis a vásárlók által közzétett tartalmak felhasználásával.
Azáltal, hogy olyan tartalmakat teszel közzé, amiket szemmel láthatóan nem te hoztál létre, hanem mások, akik rólad beszélnek, téged említenek abban a bizonyos tartalomban, megszorozhatod a hitelességedet.
Szerettük volna bemutatni, kézzelfoghatóvá tenni, hogy Gréta nagy hangsúlyt fektet arra, hogy motiválja a tagokat és a tagok is egymást, így alkotva egy erős közösséget. Tehát itt nem csak a visszajelzések felsorakoztatása volt szempont, de az ajánlat megmutatása egy teljesen más nézőpontból + természetesen ez is közvetíti a hangulatot, ami a programban vár.
Írtam korábban bővebben egy útmutatót a hiteles visszajelzésekről:
Színes-szagos részletek, a digitális anyagok kedvcsinálója
Egy online kurzusról, digitális anyagról, előfizetéses programról MUSZÁJ, hogy adj valami konkrétat, valami kézzelfoghatót, hogy megmutasd, mit kap a pénzéért.
A mockupok és a különböző betekintők kedvcsinálóként is funkcionálnak, ezen kívül adnak egy támpontot azzal kapcsolatban is, hogy milyen minőségűek a tanyangok, mennyire profi a tanulói felület és – egy fontos kérdés: “fogom tudni használni?”
Találtam egy érdekes cikket, amiben azt említik, hogy még az online világban jártas látogató is érez frusztrációt azzal kapcsolatban, hogy ő is fogja-e tudni kezelni a tanulói felületet.
Mi több helyen is mutatunk betekintőket:
Egyrészt, amikor prezentáljuk ‘A MEGOLDÁST’, akkor legyen egyértelmű, hogy ez valóban egy komplex program:
Lenyitható elemeknél megnézhetik a pontos tematikát, mellette pedig láthatják, hogyan néz ki a tanulói felület:
Fincsi bónuszokkal lesz ütős egy ajánlat
Részben kezeli az ár-kérdést, részben növeli az ajánlat értékét, részben pedig növeli a vásárlói kedvet, ha azt is megmutatod, milyen ajándékokat kap a csatlakozással.
Gréti esetében ez kétirányú volt. Egyrészt van egy nagyon erős motiváló erővel bíró applikáció, amit a tagsághoz ajándékba kap mindenki, másrészt pedig a tananyaghoz biztosított segédanyagok teljeskörűvé teszik az ajánlatot.
Általános jótanácsként elmondható (ezt Domán Zsolttól tanultam), hogy érdemes a kifogásokra bónuszokat létrehozni.
A grEATest esetében például:
- “Hogyan kezdjem el az edzést? Nincs pénzem személyi edzőre. Nem akarok lejárni a terembe” → edzős applikáció otthoni edzéshez és terembe is ideális, kezdőtől a haladó szintig
- “Hogyan fogok kitartani?” → Hogyan lehet élvezhető a diétád ebook
- “Hogyan ültessem a gyakorlatba az étrendtervezés elméleti tudásanyagát?” → Mintaétrendek, receptkönyvek, bevásárlólista, fehérjeforrások ebook
Mitől függ a kampány sikere
Szeretnék abszolút transzparens lenni és arra is rámutatni, hogy egy kampány sikere soktényezős dolog. Ahhoz, hogy a teljes képet lásd és a cikkben leírt eredményt helyesen tudd értékelni, tudnod kell ezt is.
Az ajánlat sikere több tényező együttesétől függ: 1. jó ajánlat 2. jó marketing 3. jó sales oldal
Jó ajánlat
A sz*rt hiába csomagolod ezüst papírba, attól még sz*r marad. És nem is etikus. Szóval, ott kezdődik a dolog, hogy olyan ajánlatot kell létrehoznod, ami válasz a valódi igényekre, valódi problémákra.
Ez az ügyfelem esetén pipa.
Jó marketing
Sokan ott hibázzák el a dolgot, hogy nem tesznek effortot és pénzt a marketingbe.
Legalább annyit fordíts a promótálásba, mint amennyit az elkészítésbe tettél.
Ha van egy klassz ajánlatod, de senki nem látja, akkor abból senki nem profitál. Te sem, és a célközönséged sem. Szóval ha nem fókuszálsz a marketingre, akkor inkább bele se fogj, mert felesleges.
A marketing és a hirdetések feladata az, hogy minél több és minél minőségibb látogatót vigyen az oldalra.
Ügyfelemnél ezzel nem volt gond, de a hirdetések átkattintási aránya kisebb volt a vártnál. Ez azt jelenti, hogy még sokkal több előfizető is lehetett volna, ha a hirdetések jobban működnek. Ez PPC kérdés, nem weboldal.
Jó sales oldal
A weboldal, és specifikusan a sales oldal szerepe ott jön be a képbe, amikor a látogató megérkezik az oldalra. Onnantól átveszi a marketing csatornák dolgát.
A sales oldal feladata NEM az, hogy forgalmat generáljon, hanem az, hogy az oda érkező, tőle független forgalom minél nagyobb részét konvertálja vásárlóvá.
Egy oldal eredményességét közvetlenül lehet mérni, ahogyan a hirdetések sikerességét is.
Tehát min javíts, ha nem jönnek az eredmények?
- Ha az ajánlatod jó és elegendő látogató jut az oldalra, de mégsincs elegendő vásárlás (min. 3-5%), akkor optimalizálni kell a sales oldalt.
- Ha az ajánlatod jó és a sales oldal konverziója is jó, de mennyiségileg nincs annyi vásárlásod, mint szeretnéd, akkor több embert kell terelni az oldalra, vagyis javítanod kell a marketingeden vagy a hirdetéseiden.
- Ha a hirdetéseid, marketinged és a sales oldalad teljesítménye is jó, de nem jönnek a számok, akkor gondolkozz el azon, vajon jó-e az ajánlatod és inkább fejlessz még rajta.