Az online betűtípusok, avagy tipográfia az arculatod fontos részét képezi. Szerepe van abban, hogy az üzenetedet minél könnyebben át tudd adni, megfelelő felhasználói élményt biztosíts, illetve képviseli a márkádról alkotott benyomást, azaz befolyásolni tudod a rólad kialakult képet.
Sok tényező befolyásolja, milyen betűtípust használjunk az önazonos és igényes online megjelenés érdekében.
Nagyon sok időt el lehet szöszölni, mialatt átbogarászod az összes szóba jöhető opciót, Canvában vagy a Google Fonts adatbázisában, és mire a lista végére érsz, már el is felejtetted, mi volt az elején. Túl sok a lehetőség, túl nehéz a választás! Ismerős?
Nézzük át a legfontosabb szabályokat: mit kell szem előtt tartanod ahhoz, hogy a betűtípusaid a márkádat támogassák?
Előre szeretném leszögezni: a tőlem megszokott módon ez egy részletes, átfogó cikk, de csak azért, hogy értsd az összefüggéseket. Ne pánikolj be, ha esetleg olvasás közben azt érzed, bonyolódik a dolog, mert ígérem, ki fog tisztulni, ha pedig mégsem, akkor a cikk végén egy konkrét betűtípus választó eszközzel a kezedben távozhatsz.
A betűtípusok szerepe a weboldalon
- Megmutatja a személyiségedet, ezzel a megfelelő képet festi le rólad. Komoly és tiszteletteljes vagy, netán játékos és bohókás?
- Érzelmeket vált ki, így segítve az üzeneted átadását és a kívánt hangulat megteremtését. Az elegáns és nőies betűtípusokra egészen más ránézni, mint egy minimalista és modern stílusú szövegre.
- Megkönnyíti az információ befogadását (már ha megfelelően alkalmazod a betűtípusokat – lásd később)
- Vizuálisan vezeti a tekintetet, megmutatja a logikai egységeket és mutatja a fontosabb részeket.
- Ritmust ad a mondanivalódnak, így nemcsak a személyiséged, de az energiád is átmegy.
- Támogatja a szakértői megítélésedet, különösen, ha az egész arculat konzisztens, egy kerek egységet képez.
- Fontos szerepe van a konverzió növelésében. Gondolj csak arra, hány vásárlód lenne, ha apró, kézírásos betűk szereplnének a gombokon!
Összefoglalva: A betűtípusok támogatják a márkaépítésedet, a szkértői státuszodat és a weboldalad teljesítményét.
⬇️⬇️ Nézzük a tipográfiai alapfogalmakat:
Csak hogy értsd, amit a későbbiekben olvasni fogsz (és persze érdekességképpen) tisztázzunk néhány alapfogalmat. Kezdve azzal, hogy a cikkben felváltva fogom alkalmazni a betűtípus és a font szavakat, de tudd, hogy ugyanarra gondolok.
1. Betűtípusok stílusa
Az online betűtípusok használata során a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak, illetve legismertebbek:
Serif, avagy a talpas betűtípus:
Könnyen felismerhető a kis talpacskákról. Ez jól néz ki, viszont kis méretben (például mobilon) nehezíti az olvashatóságot, fárasztja a szemet, emiatt jött létre az az irányelv, miszerint webes felületre maximum címsorokhoz haszáljuk. (És mivel a címsor nagyobb méretű, ezért még mobilon is jó lesz.)
Érdekességként behoznám ide a könyveket. Talán benned is felmerült, hogy “oké Kitti, de a könyvek lapjain is viszonylag kicsi a betűméret, mégis talpas betűtípust használnak a folyószöveghez”
Egyrészt a talpacskák segítenek odahúzni a tekintetet, mint egyfajta kapaszkodó, így a könyvek esetében, ahol hosszú, folyamatos szövegblokkok vannak, ott ez kifejezetten jól jöhet.
Másrészt egy 2020-as tanulmány szerint: “Azt a legkényelmesebb olvasni, amihez hozzá vagyunk szokva.” Ennek a magyarázata, hogy az olvasási sebességet befolyásolja, hogy ismerős betűtípussal írták a szöveget vagy sem.
Mit jelent ez? Ahogyan arról nemsokára szó lesz, nagyon fontos a célközönséget figyelembe venni.
- Teljesen máshoz van szokva ugyanis a nagypapa, akinek az aktív felnőtt korában a nyomdák a talpas betűtípust használták,
- És megint máshoz a mai fiatalok, akki appok és social media felületek talpatlan betűtípusai között nőttek fel.
Kedvenc Serif betűtípusaim:
Sans Serif, avagy talpatlan betűtípus
Mivel nincs talpa, ezért könnyebben olvasható, ezért folyószövegekhez ezt használjuk. Címsorokhoz is gyakran használják, különösen a tech cégek, multik, applikációk.
Kedvenc Sans Serif betűtípusaim:
Script / handwriting vagy kézírásos betűtípus
Ahogyan a nevében is benne van, a kézírást hivatott utánozni, ezáltal személyességet csempészhetünk a szövegeinkbe. Kifejezetten nőies vagy elegáns arculatnál, női célközönségnél szoktuk alkalmazni, de nehezebb olvashatósága miatt csínján bánj vele.
2. Betűtípusok formázása
A “milyen betűtípust használjunk?” kérdést tovább lehet bontani (bonyolítani – kinek mi 🙂 ) stilisztikai tulajdonságokkal.
Vannak előre megszabott stilisztikai jellemzői egy-egy betűtípusnak, és vannak általunk is szabályozható formázási beállítások, mint a jól ismert félkövér, dőlt betűs, aláhúzott, illetve NAGYBETŰS.
Egészen más hatást lehet elérni, ha mondjuk a címsoraid végig dőlt betűsek:
Nem érdemes halmozni az élvezeteket, mert a túl sokféle formázás könnyen zavaró, összeszedetlen, rendezetlen benyomást kelthet, viszont az is igaz, hogy a formázás segítségével
- még személyre szabottabb lehet a tipográfiád
- másfajta hangulatot tudsz teremteni
- ügyesen kiemelheted a fontosabb részeket
Kerning és tracking, más néven betűtávolság
Mindkettő a betűk közötti horizontális (vízszintes) távolságra utal.
A kerning a betűtípus létrehozásakor kerül meghatározásra, és az a célja, hogy az egyes szavakon belül bizonyos betűk közötti távolság mindig harmonikus legyen. Ha nem az, akkor az zavaró lehet, mert olyan érzést kelt, mintha össze lennének csúszva a betűk, máshol meg foghíjas.
A kerningre nincs ráhatásod, ezért mindenképpen ellenőrizd le, hogy ilyen tekintetben rendben van-e az általad kinézett betűtípus.
Forrás: https://creativemarket.com/blog/whats-the-difference-between-leading-kerning-and-tracking
Amikor a kerningre nem figyeltek a betűtípus megalkotásakor. Forrás: https://www.canva.com/learn/kerning/
A tracking ezzel szemben egyenletes betűtávolságot jelent, amit te magad is tudsz szabályozni. Akkor szoktuk a betűket “széthúzni”, amikor a kis betűméret és rövid szavak ellenére is szeretnénk odavonni a figyelmet. Tipikus példa erre a gombok szövegezése.
A KOSÁRBA és K O S Á R B A között ugye te is érzed a különbséget?
Nagyobb betűméretnél, címsoroknál törekedj arra, hogy ne legyen túl nagy távolság a betűk között, így az rendezett és összefüggő hatást kelt.
Sormagasság
Ez a sorok közötti vertikális (függőleges) távolságot jelenti. Az elsődleges célja az, hogy könnyítse az olvashatóságot.
Ezért különösen fontos, hogy a törzsszöveged esetében a betűtípusnak és a betűméretnek megfelelően kerüljön meghatározásra a sormagasság, ugyanis mint legkisebb szöveg, itt lesz a legkézenfekvőbb, hogy “rásegíts” az információ befogadására.
A nagyobb méretű címsorok esetében pedig általában nem szoktuk a sormagasságot állítani, ugyanis ott a nagy méret miatt “szétesik” tőle az üzenet:
Nézzük meg egyik ügyfelem példáját. Ugye, hogy furább a jobb oldali? Forrás: https://csonkakrisztina.hu/
Betűvastagság
Annak szabályozása, hogy mennyire vastag vagy vékony a betű. A félkövér beállítást már ismered, de ettől jóval többféle opcióval rendelkezik egy átlag betűtípus. Sőt! Igyekezz is olyat választani, ahol nem csak egyféle vastagság áll rendelkezésre.
Forrás: https://fonts.google.com/specimen/Fraunces
Ligatúrák
A Wikipédia szerint: “A ligatúra, magyarul ikerbetű nyomdászati szakkifejezés. Latin eredetű szó, amely elkötést, egyes írásokban összevont betűt, két egybeöntött nyomdai betűt, vagy kötőívet is jelenthet.”
Ez magyarul annyit tesz, hogy két kapcsolódó betű össze van kötve, és tudom már sokszor elhangzott, de ez is az olvashatóság miatt.
A modern betűtípusoknál ennek sokszor design oka is van, és szerintem ennek láttán sokan elcsábulnak, amikor a demó képeken annnyira jól mutat. Aztán megveszed, és kiderül, hogy a te témádban, a te nyelveden ritkán adódik olyan helyzet, amikor a betűtípusnak ezt a szexi tulajdonságát kihasználhatnád.
Forrás: https://creativemarket.com/Nickylaatz/6386476-Idealist-Serif
Extra karakterek
Különösen a díszesebb és kézírásos betűtípusok esetében láthatod bónuszként ezeket az alternatív karaktereket, amik néhány esetben az adott betű egy változata (például m betű díszesebb véggel, “farkincával”), de sokszor ezek nem betűk, hanem csak vonalak, ívek, ikonok és más egyéb illusztrációs elemek.
Egyik hazai példa erre Halász Dóri logója:
Forrás: https://dorahalasz.hu/
3. Betűtípusok fájlformátuma
Attól függően, hogy milyen platformon, milyen célra szeretnéd használni a betűtípust, különféle formátumokat különböztetünk meg:
- TTF (True Type Font) – vektoros formátum, ő volt a legelső talán. A mérete nagy lehet, de az asztali gépeden futtatott programjaid valószínűleg ezt használják pl. Microsoft Word. Webre is használható, bár mérete miatt lassítja a betöltést.
- OTF (Open Type Font) – ez is általános, csak más a fejlesztője.
- WOFF (Web Open Font Format) – egy tömörítési formátumot jelöl, és ahogy a nevében is benne van, webes használatra szánták.
- WOFF2 – az előző újabb változata, még jobb tömörítési aránnyal, viszont még nem minden böngésző támogatja.
Remélem kitaláltad, hogy számodra a WOFF lesz a nyerő, ha a weboldaladról van szó!
Milyen betűtípust használjunk? – Ökölszabályok, avagy mit vegyél figyelembe betűtípus választáskor?
Elég 2 (max. 3) féle betűtípus
A túl sok betűtípus azt eredményezi, hogy a szövegeid nehezen olvashatók, elvész a lényeg, a látogatót pedig összezavarod. Minél kevesebb betűtípust használsz, annál könnyebb szép, letisztult, ezáltal profi hatást elérni.
Ráadásul már 2 betűtípusnál is figyelned kell arra hogy azok jól passzoljanak, tehát minél inkább halmozod őket, annál könnyebben eshetsz abba a hibába, hogy a kombó nem lesz az igazi.
- Használj csak 1 féle betűtípust, és a betűvastagsággal, illetve betűmérettel érd el a megfelelő hierarchiát a szövegeknél.
- A legáltalánosabb a 2 féle betűtípus kombinációja, amikor van egy díszesebb, talpas címsor, és egy ahhoz illeszkedő, talpatlan törzsszöveg.
Haladóbbak próbálkozhatnak hárommal.
Olvashatóság mindenek felett
Soha, ismétlem soha ne rendeld alá az olvashatóságot a designnak!
Sokkal fontosabb, hogy az emberek értsék, mit akarsz mondani, mit akarsz eladni, mint az, hogy milyen csillivilli és szuper egyedi betűtípussal írtad azt a szöveget.
Éppen ezért azt javaslom tartsd be az alábbi szabályokat az online betűtípusok használata során:
- A törzsszöveg legyen talpatlan betűtípus, vagyis Sans Serif
- Minimum 16 px méretű folyószöveget használj, máskülönben mobilon kifolyik az ember szeme, mire megérti
- Kézírásos betűtípussal soha nem írunk hosszabb szöveget. Optimálisan 1-2 szó, maximum egy rövidebb mondat vagy idézet. Soha ne kézírásos legyen a kardinális mondanivaló!
- Hasonló vonatkozik a NAGYBETŰS szövegekre: alcímnek, CTA-nak, menüpontnak és rövidebb szövegrészeknek oké, hosszabb szövegeknek felejtős, teljes bekezdést pedig kifejezetten tilos végig nagybetűvel írni!
- Kerüld a sorkizárt elrendezést, mert úgyis lesz olyan kijelzőméret, ahol hülyén fog kinézni.
- Tagold a folyószöveget: maximum 2-3-4 mondatból álljon egy bekezdés, utána legyen egy sortörés, jusson lélegzethez a szöveg. Használj szöveg formázást, felsorolásjeleket, amik szintén megtörik a szöveg egyhangúságát.
- Legyen megfelelő kontraszt a szöveg és a háttér között. Tipp: Coolors Contrast Checker
- A teljesen fekete betűszín szintén fárasztó a szemnek. Válassz egy törtebb árnyalatot.
Az utóbbi kettő már nemcsak betűtípus, hanem színválasztás kérdése is, de nem szerettem volna kihagyni, mert mégiscsak ide tartozik.
Egy rossz példákat halmozó kitalált nyitóblokk design, amit egy nyelvtanároknak szóló előadásomba készítettem még 2024 őszén.
Betűtípus hierarchia
Nagyban megkönnyíti a mondanivalód értelmezését, ha vizuálisan is jól elkülöníthető egységekre bontod a betűtípusokat, azok célja, rendeltetése alapján.
- A logikai egységeket jól el tudod választani egymástól, tehát látszik, hol kezdődik az új gondolat, ha nagyobb méretű címsorokat alkalmazol, akkor az egy új “fejezetet” jelöl az oldaladon belül.
- Segíti a navigációt, tehát nem egy egybefüggő szöveget látok, hanem könnyebb átolvasnom.
- Meg tudod mutatni általuk, hol melyek a fontosabb, hangsúlyosabb szövegrészek, ezáltal a látogató figyelmét irányíthatod.
- Letisztult, egyszerűen átlátható felületet eredményez, amit sokkal jobb élmény olvasni.
Különüljenek el a:
- nagy címsorok (oldalak első, fő címsora)
- közepes címsorok (oldalon belül a többi címsor)
- kis címsorok (praktikus például blogcikkek, termékek címéhez)
- folyószöveg
- gomb, menü
és ezeket használd konzekvensen. Ettől több fajta betűméretre NINCS szükséged!
Látod, hogy még így kicsiben is milyen átlátható? Forrás, korábbi ügyfelem: https://cukraszmuhelynyitas.hu/
Készítettem régebben auditot egy olyan weboldalnál, ahol – hihetetlen, de – 14 féle betűméretet számoltam össze csak a főoldalon! Hát el tudod képzelni, mit érezhetett a látogató, amikor értelmezni próbálta a szöveget és kivenni, mi a lényeges?
Fontos ezeknek az előre meghatározott stílusoknak az egymáshoz viszonyított aránya is, tehát például nem mindegy, hogy egy közepes címsor mekkora a törzsszöveghez képest.
Többféle arányszám van használatban. Gyakorold a betűméretek arányát ezen az oldalon, Az egyszerűség kedvéért a legáltalánosabb 1.2-vel dolgozhatsz.
Ki vagy te? Mit szeretnél magadból megmutatni?
Különösen szolgáltatóként nem hagyhatod figyelmen kívül, hogy a betűtípusaidnak is téged kell képviselniük, mivel hozzájárulnak a rólad alkotott képhez és első benyomáshoz.
Az online betűtípusok használata remek lehetőséget kínál ahhoz, hogy megmutasd a személyiségedet, a márkádat és az egyediségedet.
Ha olyan karakterű fontot választasz címsorként, ami szuperül megmutatja, hogy milyen vagy te emberként és vállalkozóként, akkor azzal megtámogatod a márkaépítési törekvéseidet.
- Egy játékos betűtípus azonnal átadja, hogyan szemléled a világot és valószínűleg arra számítanék, hogy a veled való közös munka kötetlen, vidám hangulatban telik és te magad is közvetlen vagy, élvezed az emberekkel való munkát.
Látod ezt a jópofa betűtípust, amit alcímsorként használ? Forrás: https://wholecomedia.com/
- Szeretnéd megmutatni a művészi, finom oldaladat?
Egy ügyfelem korábbi – azóta lezárt – side-projektje, ahol szerette volna megmutatni, hogy az utazásai során szerzett inspirációt milyen művészi érzékkel tudja bemutatni. Ettől a címsor betűtípustól nem azt várod, hogy gyakorlatias leírást és lexikális tudást fogsz kapni, hanem sokkal személyesebb tartalomra számítasz.
- Karakán, megosztó személyiség vagy, akinek mindig határozott véleménye van, ám magabiztosságból is jutott neked bőven, így nem félsz megosztani a világgal, amit gondolsz?
Ahogy a példákból is láthattad, elég nehéz a teljes arculattól elvonatkoztatni, hiszen az arculati elemek egységként léteznek, így egységként értelmezendők. Ám ha mégis megpróbálod CSAK a címsorok betűtípusát nézni, azok önmagukban is képviselik az üzenetet és a személyiséget és ez a lényeg: az arculati elemek külön-külön és együtt is beszédesek!
Ki a célközönséged?
Szerintem már unod, hogy mindenféle marketing tervezés egyik sarokköve, de nem véletlenül. Egyszerűen nem hagyhatod ki a célközönségedet a képletből, csak azért, mert neked valami tetszik.
A célközönségünk ismerete is meghatározza, milyen betűtípust használjunk.
Ha komoly vállalkozókat, cégvezetőket akarsz elérni, akkor belátható, hogy ez a tipográfia nem passzolna (ugyanis ezt kisgyerekes anyukáknak céloztuk, a betűtípus maga is kedvességet, megértést sugall, nagyon lágy, barátságos, nem pedig komoly és konzervatív):
Forrás, ügyfelem: https://szeretvealudni.hu/
Ha viszont vesszük ezt a lakberendező ügyfelemet, akinél pont a tehetős vezetői réteg elérése volt a cél, akkor láthatod, hogy a betűtípus is mennyire hozzájárul ahhoz, hogy ne közvetlennek mutassuk, hanem kellően komoly szakembernek:
Forrás, ügyfelem: https://cristalinteriors.hu/
A művészet ott kezdődik, amikor ezt a kettőt elkezded összehangolni: a saját személyiségedből fakadó preferenciákat és a célközönségedet.
Passzolnak-e egymáshoz a betűtípusaid?
Törekedj az egyensúlyra ebben is és válassz olyan betűtípus párokat, amik remekül kiegészítik egymást:
- ha talpas betűtípus az egyik, akkor legyen talpatlan a másik
- vagy választhatod ugyanannak a font családnak két külön elemét (ezzel nem nyúlhatsz mellé, mert pontosan erre a célra fejlesztették ki őket). Ilyenek például a Noto Serif Display és a Noto Sans, vagy az Instrument Serif és Instrument Sans.
- ha az egyik egy vastagabb, karakteresebb stílus, akkor párjaként válassz egy minimalistább, egyszerűbb betűtípust
Tipp: előkészítettem számodra a 20 bevált betűtípus párost. Töltsd le ingyen!

Betűtípusok beszerzési források
Sokféle helyről beszerezheted a neked tetszőt, ám nem mindegy, mi a forrás, ugyanis:
Google Fonts
A legjobb kiindulási pont.
- Óriási a választék
- Ingyenes
- A SIL Open Font License hatálya alá esnek, vagyis üzleti célra is szabadon használhatók
- Remek szűrési lehetőségei vannak, ami nem hátrány nekünk, magyaroknak
- Sok betűtípus tudja a magyar karaktereket
- A legtöbb szoftverben már alapból megtalálod a Google Fontokat, vagyis nincs szükség külön telepítésre
- Le tudod tesztelni a saját szövegeiddel az előnézeti funkció segítségével
- Az összes böngésző támogatja őket, így nem fog hülyén kinézni egyiken sem
- Nem lassítják az oldaladat, különösen, ha a webesed érti a dolgát és tudja, hogyan kell a betűtípusokat optimalizálni (csak a szükséges készletek betöltésével)
- Rengeteg olyan betűtípust találsz, ami a fentebbi tulajdonságokat lazán kipipálja (pl. betűtávolság)
Adobe Fonts
Ez már mindenképpen fizetős lesz, mert vagy valamelyik Adobe szoftver előfizetőjének kell lenned, vagy megvásárolhatod a betűtípusokat egyesével a viszonteladóktól.
További limitációja, hogy csak az Adobe szoftverekhez tudod felhasználni, ugyanis konkrét fájl letöltésére nincs lehetőséged.
Előnye viszont, hogy szinte az összes font tudja a magyar betűket és nagyon modern, elegáns betűtípusokat lehet találni. Az a tény pedig, hogy fizetős, egyben azt is magával hozza, hogy kevésbé fog szembejönni veled a versenytársaknál.
Webes felületen való használathoz kapsz egy CSS kódot, így tudod majd az oldaladon megjeleníteni.
Találkoztam már egy olyan érdekes esettel is (a lenti ügyfélmunkánál), amikor a magyar karaktereket tudta a betűtípus az Adobe oldalán is, az Elementor szerkesztőfelületén is, de frontenden már nem. Sajnos mindkét support a másikra mutogatott, így kénytelen voltam a saját kezembe venni a megoldást, de ezt a kulisszatitkot meghagynám magamnak.
Forrás, ügyfelem: https://babusabernadett.hu/
Creative Market
A másik nagy kedvencem, szintén a fizetős kategória.
Nagyon szeretem, különösen az egyedibb és a kézírásos típusú fontokhoz. Viszont elég kevés tud magyarul.
Van egy szűrt listám, amit ide kattintva elérsz. Ezek tutira átmennek az ő-ű betűs teszten.
Az árazása a használat helyétől függ, illetve webes használatnál a havi látogatószámtól.
Random ingyenes zegzugok
Amit semmiképpen nem ajánlanék, azok az ingyenes weboldalak, ahonnan betűtípust tudsz letölteni. Nem biztonságos, a licensz szürkezónás, illetve sok esetben alkalmatlan webes használatra.
A DaFont, 1001 Free Fonts és társai mellőzendők, ha komolyan veszed a vállalkozásodat. akkor inkább a Google Fonts, az is ingyenes.
Egyéb opciók
Szerintem ez csak akkor vonatkozik rád, ha grafikus, webdesigner vagy hozzám hasonlóan elvetemült vagy, és eltökéleted magad, hogy márpedig neked az a betűtípus kell, amit xy helyen láttál.
Sok esetben könnyű kideríteni, mely konkrét fontról van szó, pl. CSS kód, Google Inspector vagy különböző böngésző bővítmények is megmondják, mit használt az illető. Ha nagyon elhivatott vagy, egy minimális internetes kutatómunkával megtalálhatod a forrást, az alkotót, akitől direktben meg tudod vásárolni, így lesz egy tiszta licenszű szuper betűtípusod.
A legtöbb esetben erre nincs szükség, ugyanis:
Online betűtípusok használata kezdőként
Ha magadnak állítod össze az arculati elemeket és/vagy még nem tartasz ott, hogy teljesen egyedi arculatod legyen, amit szakember tervez neked, akkor tökéletesen elegendő, ha a kitaposott utat, vagyis a jól bevált, szakemberek által is előszeretettel használt betűtípus párok közül választasz.
Nem kell mindig feltalálni a csőben a lyukat! Megkockáztatom, hogy sokkal jobban jársz, ha jól bevált, profik által is használt fontok mellett teszed le a voksodat. Emlékezz (vagy görgess) csak vissza, a cikk legelején mit említettem: ez a megjelenésednek csak egy parányi része. Kell, igen, de nem kell ráfeszülni.
Az egyediségedet és egyéniségedet abszolút meg tudod mutatni akkor is, ha rajtad kívül még sokan másan választják ugyanazt a betűtípust. Hiszen ne felejtsd el, hogy a betűtípusod az csak egyetlen arculati elem a sok közül!
Nézd csak meg a nagy márkák tipográfiáját. Minél inkább tömegekhez akarsz eljutni, annál egyszerűbbre veszed a figurát: a könnyű használhatóság miatt, illetve ahogy megbeszéltük, számít a célközönség, és számít, hogy énmárka-e. És mivel túl sok féle célközönséged van, ezért
Forrás: https://about.google/intl/ALL_us/
Forrás: https://www.apple.com/hu/
Forrás: https://www.otpbank.hu/portal/hu/maganszemelyek
Szoftverek és betűtípusok kapcsolata
Ahogy már megbeszéltük, a Google Fontok előnye, hogy a legtöbb szoftverben már automatikusan szerepelnek, így nincs különösebb dolgod azzal, hogy feltelepítsd. Például a Canva, számos vizuális oldalépítő a WordPresshez, illetve a Microsoft termékek is ismerik a Google betűtípusait.
Ám ha egy egyedi betűtípust vásárolsz, akkor azt például a Canvába fel kell külön töltened, és ehhez ráadásul az ingyenes fiók nem is elegendő.
Mi van, ha Canva betűtípus tetszett meg?
Mindenképpen ellenőrizd le, hogy a betűtípust fogod-e tudni használni webes felületen, vagyis elérhető-e belőle jogtiszta forrásból származó woff formátum. Ha a Google Fonts adatbázisában megtalálod, akkor szuper. Ha ott nincs, akkor próbálkozz a Creative Market vagy az Adobe felületein. Ha egyik sem talált, akkor nagyon valószínű, hogy másik betűtípust kell találnod.
Találd meg a márkádhoz passzoló betűtípusokat maximum 30 perc alatt
