Hogyan írd meg a saját weboldal szövegeidet?

Hogyan Ird Meg A Sajat Weboldal Szovegeidet Beke Kitti Borito
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Ha egy webdesignerrel beszélgetsz, az esetek 99,9999%-ában azt fogja mondani mindenki, hogy ő nem biztosítja a szöveget, azt bizony neked kell. (Kivéve ha kezdőről van szó, és bevállalja, hogy megírja.)

Két lehetőséged van:

  1. Megírod te magad, és lesz, amilyen lesz. Ez ingyen van, csak az időt kell rászánnod.
  2. Felkérsz egy szövegírót, hogy írja meg neked. Ennek a díja egy átlagos weboldal esetében 80 ezer forinttól indul. Viszont vérprofi lesz.

Értem én, a profi webszövegre nem mindenkinek futja. Különösen, ha egyedül csinálod a vállalkozást, és pláne, ha még csak nemrég kezdted.

Korábban felkínáltam egy olyan segítséget, hogy marketing szempontú tanácsokkal ellátlak, ha arra vállalkozol, hogy magadnak írd meg. De nyilván ezzel nem vagyok nagyon kisegítve én sem, és te sem.

Hiszen puffogtathatok én hangzatos aranyszabályokat, és adhatok egy gyors csekklistát, hogy mi az, amiről mindenképpen írj, de nem fogod tudni, hogyan rendszerezd a szövegeket, mikor írj hosszabban, és mikor elegendőek csak vázlatpontok.

A két lehetőség közül bármelyiket választják az ügyfelek, az esetek nagy részében késve szoktam megkapni a tartalmakat. Ez frusztráció nekem is, az ügyfélnek is. 

Ráadásul még a projekt sem lesz kész határidőre. Ez pedig anyagilag nem jó hír nekem sem, az ügyfélnek sem. (Hisz amíg nincs kész weboldal, addig nincs ami helyetted dolgozzon a vállalkozásod promótálásában.)

Éppen ezért én kitaláltam egy 3. verziót, amolyan arany középutat.

Kidolgoztam egy folyamatot, hogyan írd meg a saját weboldal szövegeidet.

Kapsz tőlem egy olyan munkafüzetet, ami minden egyes aloldalra vonatkozóan tartalmaz egy-egy kérdéssort. Neked pedig elegendő ezekre a kérdésekre válaszolnod. Semmi feszkó, inkább játékos feladat.

Válaszok nélkül egy több mint 2000 szavas doksiról beszélünk, hidd el, nagyon alapos voltam. A kérdésekhez magyarázatot és példát is írtam, hogy ezzel is megkönnyítsem a dolgodat. A listát pedig folyamatosan bővítem, csiszolom és tökéletesítem.

Mi mindent csomagoltam bele ebbe a mesterlistába?

  • főoldal
  • rólam oldal
  • szolgáltatások
  • kapcsolat
  • portfólió
  • visszajelzések
  • webshop esetén kategóriák, termékek
  • blog
  • feliratkozó oldal
  • űrlap mezők
  • automatikus email válaszok
  • gyakran ismételt kérdések
  • szerzői jogi dolgok
  • GDPR
  • képekkel, videókkal kapcsolatos tudnivalók 
  • egyéb

A projekthez illeszkedően mindegyik munkafüzet maximálisan személyre szabott, tehát ha neked nincs blog oldal vagy webshop, nem fogsz kapni rengeteg irreleváns kérdést.

Kizárólag a szerződésben rögzített feladatokhoz szükséges szövegekkel kapcsolatosan fogsz kapni kérdéseket, és még azokat is rád szabottan.

Miért jó ez?

  • Te ismered a legjobban a saját vállalkozásodat, éppen ezért a saját szöveg a leghitelesebb
  • Egy szövegíró nem fogja tudni visszaadni a te stílusodat, azt a személyiséget, aminek a megjelenítésére én annyira nagyon törekszem egy weboldal elkészítésekor
  • Egy valóban közös munka eredménye lesz a weboldal, ami tapasztalataim szerint segít abban is, hogy webdesignerként bennem is jobban megbízz (jó, oké, ez engem nyilván jobban meghat, mint téged)
  • Óriási sikerélmény számodra, hogy a te saját mondataidat látod viszont az oldalakon, és igen, ezt mind te hoztad össze. Nálam kifejezetten fontos a pozitív ügyfélélmény, ezt szem előtt tartva alakítottam ki ezt a folyamatot is. 
  • Leveszem a terhet a válladról azáltal, hogy neked nem azon kell gondolkodni, valójában miről írj, hanem csak a válaszokat kell megfogalmaznod. Hidd el sokkal stresszesebb egy full üres oldal, mint az, ahol csak a lyukakat kell betömnöd
  • Irányított kérdéseken keresztül, szinte észrevétlenül írod meg azt a szöveget, amiből én már bőven össze tudok ollózni egy valóban téged képviselő, a személyiségedet és a te hangodat hitelesen visszaadó weboldalt
  • Elkerüljük azt a kellemetlen szituációt, ami akkor lenne, ha magadra hagynálak a szövegírás komoly feladatával, majd várnám (hiába) a határidőre általad vagy a felkért szövegíród által elkészített tartalmakat
  • Ja, azt mondtam már, hogy sok pénzt is spórolsz, ha nem költesz szövegíróra? 😉

A folyamat

Technikailag a folyamat úgy néz ki (kizárólag a szövegírásra kihegyezve), hogy miután a szerződést megkötöttük és az előleget kifizetted, kapsz egy kis szeretet-csomagot, benne a kezdéshez szükséges minden információval.

Köztük pedig megkapod a szövegírásos munkafüzetet is, amin azonnal elkezdhetsz dolgozni. 

Formailag egy Google dokumentumról van szó, tehát ne aggódj, nem kell nyomtatnod vagy ilyesmi. Minden kérdés alatt találsz egy cellát, ahová a választ kell beírnod. A doksit a projekthez dedikált Google Drive közös mappába töltöm fel, így bármikor eléred.

Azért is szeretek Google dokumentumokkal dolgozni, mert közvetlenül a böngészőből elérhető, tehát nem egy laptopon tárolod. Ez akkor nagyon előnyös, ha még másodállásban nyomod, és mondjuk ebédidőben van egy pár extra perced, akkor akár a munkahelyi gépről bejelentkezve is előveheted, hogy haladj vele (pszt, a főnöködnek nem fogom elmondani).

A Google doksik szerkesztésekor folyamatos automatikus mentés van, tehát nem kell amiatt aggódnod, hogy odalesz egy nagy rakás munkád, mert besz*rt a gép vagy elfelejtetted menteni.

Természetesen bármikor kérdezhetsz tőlem, kérhetsz extra segítséget, és a Google doksiban kommentek által is tudunk egymástól oda-vissza kérdezni, és megjegyzést tenni. Ha például számomra nem teljesen érthető a válaszod, vagy kérnék még egy kis kiegészítést, akkor hagyok róla kommentet, amiről te azonnal kapsz email értesítést. Az értesítésben lévő linkre kattintva ott találod magad a megjegyzésemnél, amire tudsz válaszolni. Fordítva is ugyanígy működik, te is hagyhatsz nekem kommentet, ha valamit nem értesz.

Tehát miközben dolgozol az ügyön, én folyamatosan rajtad tartom a szemem, és figyelem, hogy haladsz. Legkésőbb a 2. hét végére el kell ezzel készülnöd. Akkor egy ‘hurrá’ felkiáltással mindketten örülünk. Te azért, mert saját kútfőből összehoztad a weboldalad tartalmát, én pedig azért, mert nem csúszunk a határidővel és végre kezdhetem igazi élettel feltölteni a weboldaladat.

Az általad adott válaszokat átnézem még utoljára, és innentől neked becsszó nem sok dolgod lesz. Számomra ez már elegendő anyag ahhoz, hogy a weboldal végleges formát öltsön, és minden szöveg a helyére kerüljön.

A szöveg, amit te írtál, és ami a te stílusodban, a te személyiségedet tükrözve áll majd munkába a weboldal élesítése után.

Tehát a válaszom arra a kérdésre, hogyan írd meg a saját weboldal szövegeidet:

Hatékonyan, stresszmentesen, igénybe véve a rád szabott szövegírási mesterlistámat.

Óh, és ha még nem mondtam volna, nálam ezt ajándékba kapod a weboldal készítéshez! 🙂

Beke Kitti Hogyan Szerezz Ugyfelet A Weboldalad Segitsegevel
Ingyenesen letölthető 9 oldalas segédlet
Hogyan szerezz több ügyfelet a weboldalad segítségével?
Szeretnéd tudni, mik a weboldalad kötelező elemei? Ellenőrizd le a lista segítségével:
Azonnal bevethető tippek, hogy akár már holnaptól közelebb kerülj a céljaidhoz.
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel a csatornáimon, hogy mindig értesülj a legfrissebb bejegyzésekről:

Beke Kitti Hogyan Szerezz Ugyfelet A Weboldalad Segitsegevel
Ingyenesen letölthető 9 oldalas segédlet

Hogyan szerezz több ügyfelet a weboldalad segítségével?

Beke Kitti Weboldal Keszites Noi Vallalkozoknak Profilkep 2

Üdv a blogon!

Kitti vagyok, inspiráló női vállalkozóknak készítek olyan weboldalakat, ami kiemeli őket a tömegből és elhozza végre az álom ügyfeleket.

A blogom célja, hogy ezen az úton segítsek webdesign, branding és marketing cikkekkel.

Beke Kitti Weboldal Keszites Noi Vallalkozoknak Profilkep

Üdv a blogon!

Kitti vagyok, inspiráló női vállalkozóknak készítek olyan weboldalakat, ami kiemeli őket a tömegből és elhozza végre az álom ügyfeleket.

A blogom célja, hogy ezen az úton segítsek webdesign, branding és marketing cikkekkel.

Legnépszerűbb cikkek

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig küldöm a részleteket.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig küldöm a részleteket.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig küldöm a részleteket.