kitti 2022 068 min

Beke Kitti vagyok

Szolgáltatás alapú, inspiráló női
vállalkozóknak segítek kimaxolni a szakértői státuszukat a weboldaluk segítségével, és versenyelőnyt kovácsolni a személyiségükből.⁣⁣⁣ Katt ide, ha szeretnél jobban megismerni.

A leghasznosabb olvasnivalók:

subscribe min

Ingyenes videó

Hogyan tűnj szakértőnek a weboldaladon 3 lépésben?

Interjú Szilvi Burrows-zal, akinél a slow-fashion és a divat találkozik

A szupercsajszi sorozatban olyan inspiráló női vállalkozókkal készítek interjút, akiktől márkaépítés terén sokat tanulhatunk. Személyes történeteket olvashatsz arról, hogy egy egyszerű kisvállalkozó is érhet el üzleti sikereket szerethető márka építésével, és ehhez nem kell marketing trükköket bevetni, csak fő fókusszá tenni a minél magasabb szintű szolgáltatást és a vásárlókat.

😀 Szilvi munkáin az egyik Facebookos csoportban akadt meg a szemem. A Knitluxe Studio termékeiből sugárzik az elegancia, a stílus, viszont fiatal kora miatt meglepett, hogy nem a modern ruhaipari technológiákat választotta. Épp ellenkezőleg, a nagy múltra visszatekintő, kézzel irányított kötőgéppel dolgozik, ugyanis Szilvi kötöttáru tervező és készítő, a slow-fashion és az etikus ruhavásárlás aktív képviselője.

A weboldala és a közösségi média tevékenysége is egységes arculatú, letisztult és van benne valami megmagyarázhatatlanul magával ragadó. Szerettem volna kideríteni, miért annyira szimpatikus, és hamar kiderült, hogy ő is igazi szupercsajszi. Nem is volt kérdés, interjú lesz ebből! 🙂

Olvass tovább, és fedezd fel te is magadnak, hogy a régimódi romantikán túl minek köszönheti ezt az erős márka személyiséget a Knitluxe Studio.

Szupercsajszi Interju Knitluxe Studio Slow Fashion Beke Kitti 3
A Knitluxe Studio kifinomult stílusa a minőségről árulkodik

A fast-fashion elterjedésével kihalófélben vannak a nagy élőmunka igényű textilek. A kötöttárukkal egyértelműen a fenntarthatóság mellett tetted le a voksodat. Véleményed szerint mi az oka, hogy mégis sikerrel érvényesülsz a kötött termékeiddel?

Szerencsére egyre több cég próbálja megtalálni az összhangot a divat és a környezettudatosság között

Nagy lázban próbálom hirdetni a slow-fashiont, és azt a filozófiát, hogy vásárolj környezettudatosan, ahol, amikor lehet, kistermelőtől, kézművestől és olyan anyagokat, amik tényleg bírják a strapát és több évig lehet őket használni. A gyapjú is ilyen szerencsére, ezért is hirdetem büszkén, amikor csak tudom.

Elég nagy kihívást okoz megtalálni azokat a vásárlókat, akik ugyanezeket az értékeket tartják szem előtt. Kézműves vásárokban mindig nagy figyelmet kapnak a termékeim, mert meg tudják őket tapintani, el tudom magyarázni, hogyan készül, és így nem kérdés a vásárlóknak, hogy mibe ruháznak be. Sajnos interneten keresztül ezt sokkal nehezebb átadni, sokan csak az árat veszik figyelembe anélkül, hogy tisztában lennének az elkészítéssel vagy éppen a márka (brand) filozófiámmal.

Mi alakította, formálta a márkádat, a stílusodat?

Mindenképpen egy kifinomult stílusú márkát szerettem volna létrehozni, egy kis játékossággal megspékelve. Imádom a színeket és ezért minden elég színes, ugyanakkor hordható. Szeretem megtalálni a harmóniát vagy éppen az ellentétet a színek között, és így párosítom össze őket.

A levendulás termékek kicsit mások, ott a kifinomultságra törekedtem, hiszen pont az a lényege ezeknek a termékeknek, hogy megnyugtassák az embert, enyhítsék a fejfájást.

Inspirációkat utazásokból gyűjtök, és a kollekció színpalettáját is ez határozza meg. Nem fókuszálok jelenlegi trendekre és a divatra, hiszen a márkám lényege az, hogy sok évig hordhatóak a termékek, így nem kell őket havonta vagy évente cserélni (slow-fashion).

Egy gyapjú termék – ha megfelelően gondozzák, mossák és kezelik – 10 évig is hordható és használható.

Nagyon szimpatikus a vintage kötőgéped. Van valami története?

Imádom a kötőgépem!

Ezt a márkát, amit én használok, 2 tűágyas, 12gg Dubied-nek hívják és ezen tanultam az egyetemen. Nagyon finom anyagot hoz létre, 1 Inch-ben 12 (12 gauge) tű van, ami azt jelenti, hogy nagyon picik a szemek. Minél több tű van 1 Inch-ben, annál kisebb a szeme a kötésnek.

Svájci eredetű, és sajnos már 10-15 éve nem gyártják, ami forgalomban van, az majdnemhogy felbecsülhetetlen. Alkatrészeket itt-ott lehet hozzá találni, csak kevés kifejezetten erre specializálódott szerelő van. Régebben divat volt ilyen géppel kötni, mára persze átvette a hatalmat a Shima Seiki, Stoll és más márkájú, számítógéppel programozható gépek.

Persze a Dubied elég limitált, csak a töredékét tudja annak, amit a programozható gépek. Ezért is sok munka megcsinálni egy pulcsit például, mert külön kell kötni az elejét, hátulját, karjait és a nyakvonalat, utána összelinkelni vagy összevarrni. Sapkát, sálat azt egyszerű (nem feltétlen könnyű, de egyszerű), mert ezeket egy részben kötöm. A sapkát utána ‘formázom’, a linkelő gépemmel összelinkelem és a végét kézzel összevarrom, majd pompomot készítek hozzá és azt is rávarrom.

Szupercsajszi Interju Knitluxe Studio Slow Fashion Beke Kitti 7
Szerinted is olyan ez a kis műhely, mintha Hamupipőke élne itt?

Nekem ez tökéletes ahhoz, amit csinálok, főleg azért, mert maga a készítés a kedvenc részem. Néha nehéz is persze, sokat állok a gép előtt (ülni nem lehet a magassága miatt, és a hátnak amúgy is rossz ülve kötni), és ahhoz, hogy kössön, balra majd jobbra kell mozgatni a vezérlő kart, ahova be van fűzve a fonal, és a tűk segítségével linkeket alkot, így köt. 

Nagy hangsúlyt fektetsz a magas minőségre, ugyanakkor a hulladék minimalizálására is, ezért kizárólag rendelésre készítesz terméket. Milyen más alapelvek szerint működteted a vállalkozást?

A hulladék minimalizálása mellett, Vivienne Westwood mottójára törekszem még: vegyél kevesebbet, válassz jól és hozd ki belőle a legtöbbet (buy less, choose well, make it last).

Ezen kívül természetesen a minőségre is törekszem, ezért is csak a legjobb minőségű gyapjúval dolgozom és minden termékre sok időt fektetek, nemcsak a készítéssel és a befejező lépésekkel, hanem le is ellenőrzöm mindegyik terméket alaposan. Nem szokott előfordulni, mert az ilyet elcsípem készítéskor, de akadhat egy szem, amit nem kapott fel a tű, így szaladhat.

Ki a célközönséged, jellemzően kik vásárolnak tőled?

Mindenképpen a szín szerelmesei 🙂 Ez főleg a téli kiegészítőkre jellemző, hogy elég színes, így akik szeretik a színeket, ők szeretik ezeket a termékeket. Ezen kívül sok olyan vásárlóm van, aki külön azért vásárol tőlem, mert egyedi, nincs tucatra legyártva, környezettudatos és mert ismeri a Merino gyapjú tulajdonságait.

Szupercsajszi Interju Knitluxe Studio Slow Fashion Beke Kitti 6
Szilvi egyetemi végzős kollekciója is ízig-vérig stílusos, karakteres volt

Hogyan alakítottad ki a termékpalettádat? Mik voltak a fő szempontok?

Mindegyik színpaletta az azt megelőző vizuális kutatásból ered. Általában átnézem a képeimet az adott helyről (például a London Collection), és érdekes színkombinációkat keresek.

Általában több kép alapján dolgozom, hogy kialakítsam a színpalettát, de volt már rá példa, hogy sikerült elcsípni egy olyan képet, hogy a színek magukért beszéltek és abból már össze lehetett volna rakni egy kollekciót.

A termékek ugyanígy születnek. Mikor elkezdem az anyagok összeállítását, hamar látom, hogy valami működik vagy sem.

Ha 3 szóval kellene jellemezned a márkádat, mik lennének azok?

Kifinomult, etikus, kortárs.

Mi motivál? Honnan szerzel inspirációt a tervezéshez? Hogyan néz ki nálad a folyamat?

Maga a kötés és az anyag készítés. Imádom a folyamatot, amikor egy kúp fonalból hordható, használható terméket állítok össze. Maga a készítés a kedvencem, így ha a boltban látok egy anyagot, ami megtetszik, akkor már legszívesebben kísérleteznék otthon a kötőgépemen. 

Ezen kívül a színek. Imádom a fonalaim színpalettáját nézegetni és azt tervezni, hogy ebből mit lehetne csinálni, melyik színnel működne ez jól, stb.

Szupercsajszi Interju Knitluxe Studio Slow Fashion Beke Kitti 5
Ez a lelkes hozáállás a teljes termékpalettán érezhető

Mi lenne a szlogened, ha egy mondatban szeretnéd összefoglalni, mit is jelent a Knitluxe Studio?

Szeretném mindenkivel megismertetni a Merino gyapjú nagyszerű és természetes tulajdonságait és azt, hogy ez az egyik legfontosabb állati eredetű anyag.

Ezen kívül szeretném továbbvinni a kézzel irányított gép általi kötés hagyományait a következő generációnak. Ezt az értéket egyre kevesebben tanulják és ezáltal egyre kevesebben viszik tovább.

Ha bárki megnézi a Facebook vagy Instagram oldaladat, ugyanazt az egységes arculatot és hangulatot fogja találni, mint a weboldalon. Fordítasz tudatosan figyelmet a marketing tevékenységedre? Mennyi időt szoktál ezzel tölteni?

Ha tudom, akkor időzítést használok arra, hogy fotókat töltsek fel. Nagyon nagy segítség, ha előre be tudom tervezni, mit és mikor fogok feltölteni, nem csak azért, mert sokat dolgozom, hanem mert így látom az összhangot is a posztokon. Szeretem, ha instagramon a 9 kocka összhangban van egymással.

Ezen kívül még mindig huzamos időt töltök kutatómunkával és hogy mit hogy tudnék újítani, jobb fotókat csinálni, a weboldalam folyamatosan próbálom bővíteni és persze szemmel tartom a konkurenciát is.

Szupercsajszi Interju Knitluxe Studio Slow Fashion Beke Kitti 4
Színek és slow-fashion, egy csipet szeretettel fűszerezve

Jellemzően honnan szerzel vásárlókat? Milyen arányban vannak az újravásárlók, a hűséges rajongóid?

Attól függetlenül, hogy egy pár olyan oldalon is fent vannak a termékeim, ami kisvállalkozókat és kézműves termékeket hirdet, eddig minden vásárlóm a saját weboldalamról jött. Ezen kívül sok egyedi, különleges megbízásom van ismerősöktől vagy olyan vásárlóktól, akik látták a termékeimet, de talán más színkombinációt szeretnének. Még csak pár hűséges vásárlóm van, de remélem, hogy a számuk folyamatosan nőni fog 🙂

Mit teszel tudatosan annak érdekében, hogy a vásárlóid elégedettek legyenek?

Megpróbálok minél több személyességet hozzáadni a rendeléshez. Azon kívül, hogy természetesen fel van címkézve a termék, kezelési útmutatóval is el van látva külön (attól függetlenül, hogy a weboldalon is megtalálható ez az információ), hogy megfelelően legyen mosva. Ezen kívül kézzel írott köszönő levelet rakok még hozzá a névjegykártya mellett.

Szupercsajszi Interju Knitluxe Studio Slow Fashion Beke Kitti 2
Szilvi nagyon kedves személyiség, és ezt szeretik benne a vásárlói is

Hogyan tudod belesűríteni a napjaidba a munkával járó összes feladatot? Van valami napirended?

Mindenképpen, napirend nélkül nem tudnék létezni.

Általában 6-kor kelek és 6.30-7.00 körül kezdek a stúdiómban. 7-től 9-ig admin típusú dolgokkal foglalkozok, emailekre válaszolok, vagy ha jelentkezek valamire (például vásárra), akkor ezeket megírom és elküldöm, vagy éppen a weboldalon teszek-veszek.

Ezután kötni szoktam. Ilyenkor vagyok a legaktívabb, úgyhogy mindenképpen kihasználom, és kötök. Hamarabb is kezdeném, de próbálok tekintettel lenni a szomszédokra. Néha hangos lehet a kötőgépem, vagy ha linkelek.

Ha sok a munkám, akkor sajnos nem szoktam ebédelni, nem tudatosan, de néha kimarad. Az is elő szokott fordulni, ha például sálat kötök, ami a legtöbb figyelmem kívánja, akkor nem szeretek kimozdulni a ritmusból.

A kötést olyan délután 3-5 körül be szoktam fejezni, ekkorra általában már eléggé fáradt a szemem és a karom. Ezután vissza szoktam térni a számítógépes teendőkhöz megintcsak, vagy linkelek esetleg, mosok és elvarrom a fonal végeket.

Délután-este 7 körül mindenképpen befejezem a munkát, ilyenkor már nehéz koncentrálni. Persze néha felcserélődik a sorrend, de mióta itthon vagyok a vírus miatt, általában minden napom így néz ki.

Bízom benne, hogy számodra is nagyon lelkesítő volt ez a hozzáállás, alázat és elkötelezettség. Szilvi megmutatta, hogy ha rendben vannak az alapok és tudod, merre tartasz, akkor nemcsak hogy egységes lesz minden kommunikációd, de a márkád szerethető és sikeres lesz.

Ha eddig még nem tetted, csekkold le Szilvi munkáit, és tanulj tőle közösségi média trükköket. (Megsúgom, van mit 😉 )

Tanulj tőlem ingyen

Szeretnél hasonló hasznos tippeket?

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre a gyakorlatias tanácsokért, hogy hatékonyabb legyen az online megjelenésed és kommunikációd.

Gyere te is!

Hogyan NE veszítsd el a látogatókat a weboldaladon? - online workshop

Egy gyakorlatias workshop a weboldalad teljesítményét rontó hibák kijavításáról, hogy a marketingbe fektetett erőfeszítésed, időd és pénzed megtérülőbb legyen.

Már majdnem megvagyunk... 85%

Írd be a neved és email címed, én pedig máris küldöm a segédletet.