Ebben a sorozatban olyan inspiráló női vállalkozókkal készítek interjút, akiktől márkaépítés terén sokat tanulhatunk. Személyes történeteket olvashatsz arról, hogy egy egyszerű kisvállalkozó is érhet el üzleti sikereket szerethető márka építésével, és ehhez nem kell marketing trükköket bevetni, csak fő fókusszá tenni a minél magasabb szintű szolgáltatást és a vásárlókat.
Hogy mennyit számít az első benyomás? Dóri egy olyan felajánlást posztolt az egyik csoportban, amire a képi világa miatt azonnal felkaptam a fejemet. Jógás van rengeteg, egyikük jobb, mint a másik, de a Jógakaland ezer közül is kitűnik, tutira emlékezni fogsz rá, mert egyedi és megismételhetetlen.
A gyerekjóga népszerűsítésével nemcsak kisfiának, hanem más családok gyermekeinek, pedagógusoknak, mozgásterapetuáknak is szeretné átadni azt a szemléletmódot, amit képvisel. Gyerekekről lévén szó, ezt mesével, vidámsággal és játékossággal kell megközelíteni, de elég hiteles forrásból meríti az inspirációt 🙂
Tarts velünk erre a kalandra, és megtudhatod, hogy lehetsz mindenki mástól különböző, mégis szerethető, vagy hogy kezeld a vállalkozásodat, ha a gyermeked meghatározó szereplő benne.
Nem volt túl nagy meglepetés számomra, hogy azért működik ilyen olajozottan a rendszer, mert van segítséged. Mennyire volt nehéz a kezdetekkor kiszervezni a feladatokat és kiadni a kezedből a dolgokat? Hogyan élted meg a növekedést, a csapatépítést?
Hát őszintén, még túl sok mindent nem adtam ki a kezeim közül 🙂 Akikkel együtt dolgozok rendszeresen, az Kriszta, aki a back office dolgokat látja el, mint számlázás és futár hívás a csomagokért és Beatrix, aki a grafikai elképzeléseimet valósítja meg.
Több mindenkivel projekt szinten működök időnként együtt. Igazi vállalkozás építésről sajnos még nem tudok beszélni, de abszolút tervben van, és remélem, hogy sikerül is nemsokára még egy lépcsőfokot felfelé lépni ezen az úton!
A háttérben ami még hatalmas segítség az a párom és Anyukám maximális támogatása 🙂
Sikerült a telített jógás/edzős piacon egy olyan témát választanod, amivel nagy sikereket érsz el. Nyilván hozzátettél egy nagy adag kreativitást is, ami miatt ennyire jól működik, de szerinted mi a recept, amivel ki lehet tűnni a nagy zajban?
Érdekes kérdés ez, mert a válasz minden piacnál eltérhet! Én azt vettem észre korábban a blogom kapcsán is (ez a PandArte blog, amit már több mint 10 éve írok), hogy ha valamiben egyedi vagy, más, mint a többiek, azzal ugyan ki tudsz tűnni, de sok idő kell hozzá, hogy “átüssön“, amit képviselsz.
Szóval különbözni másoktól elsőre idegen érzést kelt általában, hiszen nem egy megszokott dolgot mutatok, azok lesznek azonnal rajongók, akiknek hasonló a látás- és gondolkodás módja, akikkel egy rezgésszinten vagyunk…de őket több idő megtalálni, ha nem tömegcikket árulok!
Visszatérve a kérdésedre, szerintem a gyermeki játékosság, a színes, kreatív látásmód ki tud tűnni a nagy zajban!
A márkádban nagy szerepe van kisfiadnak, Árminnak is. Mennyire tudatosan alakítod, menedzseled az ő szerepét? Hogyan tudod külön választani a családot és a vállalkozást?
Igen, ő a legnagyobb inspirációm! Pont a napokban fogalmazódott meg bennem ez a gondolatmenet: Árminnál számomra nincs is jobb inspiráció, ha arról van szó, hogy (ön)tudatos életet szeretnék élni, amiben a legmélyebben ismerem és szeretem magamat, ezért tudom kezelni az élet hullámait, bátran merek álmodni és megvalósítani.
Szeretném, ha a fiam látná, a gyakorlatban is, hogyan lehet így élni, hogy majd Ő is ezt választhassa, ha szeretné. Ezt én is folyamatosan tanulom! Ezért (is) szeretnék fejlődni nap, mint nap, mert érzi, látja és kérdés nélkül átveszi minden rezgésemet, tudatos vagy tudattalan reakciómat, viselkedésemet. Láthatatlanul beivódik a MINTA!
Szóval sok jógakalandos játékot, kihívást, vagy éppen mindfulness gyakorlatot merítek az ő gyerekkorából, és a kettőnk kapcsolatából. Ezért is tudnak más gyerekeknél is működni, hiszen elég hiteles a forrás 🙂
Nagyjából sehogy sem tudom különválasztani a családot és a Jógakaland vállalkozást, pont a fent leírtak miatt. Munka terén nagyon nehéz, főleg a pandémia idején, amikor itthon van Ármin az ovi helyett. Igazából koncentrálni egy komolyabb feladatra csak akkor tudok, ha jön a Mama, vagyis Anyukám és 100%-ban átveszi a gyereket.
Jelenleg épp a Jógakaland gyerekjóga és mindfulness tanfolyamot dolgozom ki pedagógusoknak és szülőknek, kemény dió, de ősszel indulni fog, még idén 🙂 Meg kell tanulnom sokkal jobban, fókuszáltan dolgozni akkor, amikor Anyukám itt van, ez a titok.
Bizonyára te is találkoztál már rosszindulatú emberekkel és trollokkal. Az első pár alkalom tuti, hogy mindenkinek nagyon nehéz. Mi segít abban, hogy a helyén kezeld az ilyen szituációkat?
Erre a kérdésre nem igazán tudok még válaszolni, mert szerencsére valahogy eddig elkerültek, lekopogom!
Most volt 4 éves a Jógakaland. Mit tanácsolnál a 4 évvel ezelőtti Dórinak, milyen kihívásokra készüljön fel?
Atyaég, huh, az biztos, hogy sok pénzt spórolhattunk volna meg, ha például amikor megjelent 2017 októberében az Erdei jógakaland című mesekönyvünk, akkor nem gyártatok le egyből egy csomó mellékes terméket. Annyira imádom a grafikai látványvilágunkat, hogy nem volt elég nekem a könyv 🙂
Készültek jógakalandos hátizsákok, többféle is, takarók, játszószőnyegek, pólók, fali lámpák, print szettek és rengeteg más dolog, amikből a mai napig alig tudtam eladni.
Teljesen jogosan, hiszen a jógás mesekönyveink és játékaink a lényegek, azokat szeretik nagyon, ami szuper, hiszen a cél a gyerekjóga megismertetése a több millió emberrel. Ez jó tanulópénzt volt a számomra, nagyon tud szárnyalni a fantáziám, kb. naponta ki tudok találni valami újdonságot, de ma már le tudom beszélni magamat reálisan róluk.
A másik hogy precízebb üzleti és költségtervet készítsek, és ami még fontos, hogy ne húzzam a feladatok megoldását. Értem ezalatt, hogy például már tavaly őszre is elkészülhetett volna az a tanfolyam, amin most dolgozok 🙂 Jobban kell fókuszálnom és hatékonyabban beosztani az időmet, energiáimat, ez a mai napig kihívás a számomra!
Mára már egész nagy termék- és szolgáltatás palettával rendelkezel. Mesekönyvvel kezdődött és van már Jógakaland társasjáték, online tanfolyam és soksok saját márkás termék. Első pillantásra beleszerettem, annyira egyben van, annyira kiforrott. Nagyon érdekelne, hogyan alakult mindez? Voltak mérföldkövek, sztorik, amikre emlékszel? Hogyan jöttek az újabbnál újabb termékötletek?
Bizony, az első könyv az Erdei jógakaland mesekönyv volt, amit most kellett már harmadszor utánnyomni, annyira szeretik 🙂 Rögtön ezzel a könyvvel a jógás kártyajátékunk is debütált, ami a mai napig nagy kedvenc a vásárlók körében, szerintem azért, mert egyrészt nagyon színes, vidám pakli, másrészt pedig sokoldalúan fel lehet használni.
Ezt követte 2018-ban a Durmi Maci Napüdvözlete társasjáték, ami itthon abszolút az első magyar jógás társasjáték, de külföldön se látok sok példát rá.
2019 is fordulatos év volt, hiszen év elején szerepeltünk az RTL Klub “Cápák között“ című műsorában, ahol Balogh Péter lett a vállalkozásunk mentora és Angyalbefektetője. Ez azért is volt számomra fontos, mert rengeteget tanulok tőle a mai napig az üzleti életről, nagyon jó fej és elképesztően jó tanár!
Abban az évben jelent meg a Tábori jógakaland mesekönyvünk és rögtön hozzá az új társasjátékunk, ezt Péter befektetéséből finanszíroztuk.
Tavaly, vagyis 2020-ban kezdtem el ismerkedni az online tartalmak világával, először készítettem egy 34 oldalas E-bookot a gyerekjógáról, aztán hozzá egy nagyon jó kis mini tanfolyamot szülőknek és pedagógusoknak a Jógakaland módszerről, most már ez a legsikeresebb csomagunk a webshopban.
Szerintem ez annak köszönhető, hogy vannak benne jógás játékok, amihez kapcsolódik egy könnyed mini tanfolyam, így akit tényleg érdekel a gyerekjóga világa, azonnal elmerülhet benne és ki is próbálhatja!
Idén már online letölthető jógás játékcsomagokat is kitaláltam, dolgozok az online gyerekjóga oktatói képzésen őszre, és akkor a jógás kihívásokról még nem is beszéltem 🙂 Minden évszakban van gyerekjógás kihívásom, 10-15 darab játékos jógapózzal.
Ezeken kívül, nagyon foglalkoztat a gyerek relaxáció és más mindfulness tartalmak, amik szintén online elérhetőek lesznek. Nyáron pedig érkezik a Balatoni Jógakaland térkép, ami tavaly is hatalmas siker volt, hiszen egyszerre nyújt családi programötleteket és jógás kalandokat. Mondtam én, hogy rengeteg ötletem van 🙂
A jógázás már a vállalkozásod előtt is átszőtte az életedet, a kisfiad születésével pedig csak kiteljesedett ez a szerelem, és azóta másoknak is segítesz abban, hogy gyermekeiket megismertessék már kicsi korban a jóga jótékony hatásaival és a sport szeretetével. Szerinted lehet úgy márkát építeni sikeresen (bármilyen területen), hogy az ember mindennapjainak nem része az, amivel a vállalkozásában foglalkozik? Lehetsz úgy is maximálisan hiteles?
Szerintem igen! Vannal a love brandek, amik tényleg úgy működnek, hogy benne vagyunk 100%-osan, szívvel-lélekkel, de sokszor ezek nem is tudnak annyira sikeresek lenni, mint egy olyan vállalkozás, ami pusztán üzleti alapú.
A love brandekben sok mindent érzelmi alapon döntünk el és tényleg olyan, minta a gyermekünk lenne, ez sokszor nem előny az üzleti életben, mert nem tudunk hideg, racionális fejjel dönteni, példáull haladási irányokat illetően. De rengeteg olyan márka van, amiben a tulajdonos, vagy ügyvezető inkább az üzleti tapasztalataival van benne 100%-al és nagyon is sikeresek.
A sporttal kapcsolatos szolgáltatásokat mennyire lehet átvinni online térbe? Bár a covid megtanított minket, hogy sok minden működhet online, de mennyire válthatja ki a személyes jelenlétet? Nem is a technikai megoldások miatt kérdezem, hanem pusztán azért, mert online nem tudsz visszajelzést adni a gyakorlatok kivitelezésének helyességéről, hisz nem látod őket.
Biztos, hogy nem minden sportot lehet átvinni online felületre. A jógát pont lehet szerencsére. Sok olyan program van, amin látod is az óra résztvevőjét.
Természetesen egyik online foglalkozás sem helyettesíti az offline verziót, de sok előnye is van. Például milliószor több emberhez elérhetsz, és azok is részt vehetnek a képzéseden, vagy órádon, akik mondjuk külföldön élnek, vagy több 100 kilométerre és nem tudnák megtenni, hogy mindig utazgassanak oda-vissza.
Nálad a közösségépítésnek nemcsak márkaépítési szerepe van, hanem nagyon szorosan összefügg a társadalmi szerepvállalással is. 10 év múlva hol lesz a Jógakaland? Hová szeretnél eljutni?
Oda, hogy több ezer lelkes Anyuka, Pedagógus, Mozgásterapeuta, Oktató elvégezze a Jógakaland oktatói képzést, és vigyék a hírét a gyerekjógának, legyen sok sok csoportjuk, akikkel foglalkoznak ovikban, iskolákban, vagy éppen különórákon, akár a saját, jógakalandos stúdiójukban 🙂
Amihez persze egy komplett enteriőrt és eszköztárat tudok kitalálni, hogy minél mesésebb és játékosabb legyen. A legszebb az lenne, ha a nemzeti alaptantervbe épülne be a jóga, mint tanóra!
A rajongója vagyok a figuráidnak és a grafikának, gratulálok hozzá! A karakterek, a színek, a stílus, mindet imádom, annyira barátságos és azonnal átérzem, mit jelent a szó “Jógakaland” 🙂 Már a kezdetekkor megvoltak ezek a grafikák, tehát nagyon okosan vágtatok bele mindebbe design oldalról is. Nyilván ez pénzben és időben is nagy befektetés volt, de egyértelműen megérte! Mit mondanál azoknak, akik a profi online megjelenésen szeretnének spórolni (különösen az elején)?
Hogy vannak ingyenes, vagy nagyon baráti áron elérhető programok, elég sok, amikkel színvonalas online elemeket lehet készíteni, vagy akár egy egész weboldalt elkészíteni.
Tehát a pénzen így lehet spórolni, de a profi és minőségi online megjelenésen nem éri meg! Több a munka vele, de kapsz egy olyan felületet, ami megnyerő, ami bemutatja, ki vagy te és mivel foglalkozol és ami bizalmat épít az emberekben a márkád iránt.
Neked személy szerint melyik a kedvenc Jógakaland figurád? 🙂
Durmi Maci, mert olyan nagy, biztonságot sugároz és megnyugtató a kisugárzása.
Nem tudok eléggé lelkesedni, a Jógakaland példáján ugyanis nagyszerűen látszik, minek köszönheti a sikerét és a sok kis rajongóját.
Nagyon kemény munka van benne, sok kísérletezés, ötletelés (Dóri szerint talán több is, mint kellene). Voltak hibák, szembenéznek kihívásokkal, de végeredményben azt kínálják, amire szükség van, és olyan stílusban, ami imádnivaló.
Az egyes elemek tökéletesen illeszkednek egymáshoz. a gyerekjóga, mindulness, meseilág, játékosság, család és egészség mind-mind ugyanazt a célt szolgálják.
Szerintem a legnagyobb tanulság, hogy hiába van rengeteg ötleted, az igazi eredményt azoknak a kivitelezése fogja meghozni. Hogy melyik lesz ezek közül a ‘jó’ ötlet, az közben fog kiderülni, a piac úgyis eldönti 🙂